Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

William Eggleston

with 7 comments

Tegenwoordig worden we overstelpt met massa’s beelden, maar toch gebeurt het zelden dat ik door dat overaanbod aan beeldmateriaal geïnspireerd wordt. Haarscherpe digitale foto’s, perfect “ontwikkeld” en perfect ingeflitst, en al te vaak ook perfect saai. Gelukkig zijn er wel uitzonderingen wiens foto’s wel een ziel hebben, en bijblijven door hun frisse kijk op de wereld.
Gisteren was ik naar een DVD van William Eggleston aan het kijken, een fotograaf wiens werk ik fantastisch vind. Nadien was ik nog even aan het googlen en kwam uit bij onderstaande foto van zijn hand. Ik had het beeld nog nooit gezien, maar de vlam sloeg onmiddelijk over. Dit is nu een foto die ik echt mooi en fascinerend vind. Bij het zien van dit beeld krijg ik direct zin om een vliegtuicgticket naar Las Vegas te boeken…

eggleston.jpg
© William Eggleston

Written by Jimmy Kets

december 7, 2007 bij 8:20 pm

Geplaatst in photography

7 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Er zijn inderdaad van die foto’s die zo’n gevoel kunnen oproepen, ook bij mij is dat het geval…

    Serge

    december 7, 2007 at 8:29 pm

  2. meer moet dat soms niet zijn. ongelofelijk hoe bepaalde fotografen simpel en doeltreffend een sfeer kunnen overbrengen…

    brocno

    december 7, 2007 at 8:42 pm

  3. Ik ben het er zeker mee eens dat foto’s niet perfect moeten zijn anders is het te saai, en bij deze foto is dat niet het gevel. De vrouw lijkt haast het gezicht te veranderen…

    Robbie Veldwijk

    december 7, 2007 at 8:59 pm

  4. idd de perfectie zit vaak in de imperfectie

    nyklyn

    december 7, 2007 at 9:07 pm

  5. OMG, The Strip, zo leeg. 🙂

    Inferis

    december 9, 2007 at 9:31 am

  6. Die vrouw lijkt sprekend op Marcel Vanthilt.

    koen

    december 19, 2007 at 10:37 am

  7. Prachtfoto. Eggleston vind ik de fotograaf van de perfecte imperfectie. Briljante fotograaf, die te weinig bekend is in Nederland.

    Jaap

    april 25, 2011 at 9:06 pm


Plaats een reactie