Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

MATCH OF THE DAY / IN DE MARGE

with 9 comments

Vanaf volgende week loopt in het Dr. Guislain museum de expo ‘In de marge’. Ik ben één van de 22 deelnemende fotografen en toon er mijn “Match of the Day” reeks die ik maakte in 2005. Hiervoor heb ik mijn vader en broer geportretteerd die naar hun favoriete voetbalclub Manchester United gingen om een voetbalwedstrijd bij te wonen. Er zal tevens ook een nieuwe video te zien zijn die ik recent maakte in de huiskamer van mijn vader.
Alle info over de expo hier.

Written by Jimmy Kets

mei 29, 2011 bij 11:32 am

Geplaatst in Uncategorized

9 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Voetbal kijken zegt me nu eens echt niets maar deze 3 foto’s vind ik wel al heel grappig. Toen ik je titel las ‘match of the day’ dan dacht ik niet aan voetbal maar aan de perfecte ‘match’ van een duo. Bij de eerste foto viel me daarom vooral het contrast op tussen beide: jong-oud/rode-groene zetel, T-shirts averechts, elk een andere kant op kijkend, dat in een redelijk typisch Vlaams interieur = leuk. Emoties op een foto vind ik altijd geweldig en daarom vind ik de 2e foto heel mooi. In combinatie met de laatste vind ik beide foto’s ook heel grappig, het contrast kan niet groter zijn. De perfecte match🙂 (misschien was het dat wel wat je bedoelde?)

    elektra Laurent

    mei 29, 2011 at 11:59 am

  2. Jimmy,

    Prachtig werk. Niettegenstaande de ” modellen ” / ” figuranten ” naaste familieleden zijn, lijkt het alsof het ergens uit man bijt hond komt… Ze poseren niks, zijn helemaal zichzelf en doen alsof je er niet bent met je camera. Natuurtalenten. Ze mogen meedoen in een film van dardenne of Mike Leigh enz… Wens ze proficiat!

    Ik zou heel graag naar de vernissage komen woensdag 2 juni. Hoe raak ik daar binnen? Moet ik mezelf uitnodigen of gewoon een mailtje sturen via het evenement op fb?

    grts, tine

    tine lemaitre

    mei 29, 2011 at 1:10 pm

  3. ik ken de reeks en het filmpje van uw website. Echt ontroerend mooi. Ik ga ook zeker kijken in Gent.

    ps. de groeten van meester Koen (mijn oudere broer)

    Jo Van de Vijver

    mei 29, 2011 at 8:05 pm

  4. Lijkt me topexpo. Met fotoboek? Wanneer maak je de stap van de Standaard naar Magnum?

    nyklyn

    mei 30, 2011 at 7:59 am

  5. @jo: het is een nieuw filmpje, één dat nog niet op internet heeft gestaan

    Jimmy Kets

    mei 30, 2011 at 9:04 am

  6. Ik viel gisterenavond bijna achterover toen ik de foto met uw vader in De Standaard zag. Wist niet dat Marc Kets de vader van was. Mooie foto’s en een schitterende reportage! Ik wil u bovendien nog een pluim geven voor die knappe reportage On The Road van eind vorig jaar. Proficiat!

    van olmen griet

    juni 5, 2011 at 1:14 pm

  7. Vader Kets steelt de show in Gent🙂 Knappe tento.

    Karina B

    juni 6, 2011 at 5:51 am

  8. Schitterende tentoonstelling !!!!!!!

    Nadine Deruyck

    juni 11, 2011 at 9:14 pm

  9. Het is reeds een tijdje terug , maar ik vond deze reeks ‘Match of the day’ bij de mooiste beelden behoren van de tentoonstelling ‘In de marge’. Heel eerlijke fotografie !! Heel knap gedaan ! Herkenbaar en toch vernieuwend , ik heb de beelden herhaaldelijk bekeken , ook het filmpje was goed gedaan !
    Proficiat !!

    anne-laure

    december 3, 2011 at 11:17 am


Geef een reactie

