Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Jimmy Kets goes 3D (Nintendo)

with 2 comments

copy-paste:

“Belgische topfotografen presenteren 3D-fototentoonstelling in opdracht van Nintendo
Zes Belgische topfotografen zijn in opdracht van Nintendo aan de slag gegaan met de Nintendo 3DS camera van de nieuwe spelconsole. Het resultaat is een 3D fototentoonstelling geworden zonder dat toeschouwers gebruik moeten maken van een speciale bril.
Volgens het Japanse bedrijf gaat het om een wereldpremière. Zowat 50 foto’s zijn dinsdag onthuld in het kunstcentrum Wiels in Brussel. Fotografen Alain Breyer, Michiel Hendryckx, Johan Jacobs, Jimmy Kets, Marco Mertens en Henk Van Cauwenbergh hebben het centrale thema “diepte” elk op hun eigen manier geïnterpreteerd.
Elke foto is zowel te zien in 2D volgens de traditionele technieken als in 3D op het scherm van de spelconsole. De unieke 3D fototentoonstelling is voor het grote publiek toegankelijk van 2 tot 15 april in de hallen van Tour & Taxis.”

Hieronder een selectie beelden die ik met mijn eigen 2D camera maakte. Voor de volledige reeks moeten jullie naar de expo afzakken.
Ik heb een reeksje van 8 beelden gemaakt met als titel: N43, verwijzend naar de kortrijksesteenweg tussen Gent en Kortrijk waar ik een dag op pad geweest ben om speciaal voor Nintendo een nieuwe beeldenreeks te maken in zowel 2D als 3D. De 3D beelden zijn enkle op de consoles te bekijken, die in de expo naast de 2D vergrotingen hangen. Ik vond het alvast een fijne ervaring om met 3D te experimenteren. Het was alleszins ook veel fijner om 3D te bekijken zonder dat vervelende brilletje. In sommige artikels lees ik vooral gezucht van sommige fotografen over de 3D prestaties. Het is en blijft natuurlijk een spelconsole wiens 3D graphics er ongelooflijk goed 3D uitzegen. Wat de fotografie-gimick betrof, vond ik het toch zeker niet mis. Het heeft natuurlijk zijn beperkingen, maar al bij al vond ik het toch zeer leuk om in 3D te fotograferen en experimenteren. Voor de fun kan je er toch leuke dingen mee aanvangen.

Written by Jimmy Kets

maart 18, 2011 bij 10:43 pm

Geplaatst in Uncategorized

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. de foto’s zijn jimmyparels vind ik. en het maakt benieuwd om te zien wat de 3d ermee zal doen…

    ysabje

    maart 20, 2011 at 9:50 pm

  2. Dag Jimmy, vandaag staat onze babbel over de Nintendo-foto’s in Metro: http://www.metrotime.be/digipapernl.html?pag=17&kdate=30/03/2011. Groet!

    Lieven

    maart 30, 2011 at 1:55 pm


Geef een reactie

