Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Monseigneur André Leonard

with 15 comments

Een paar weken terug kreeg ik de opdracht om van deze mens een portret te maken. Zelden of nooit haal ik mijn flitskit boven voor krantenopdrachten. Hier had ik een mini opstelling gedaan en een half uur liggen denken, licht goed zetten enz… Het interview dat serieus was uitgelopen zorgde ervoor dat er bijna geen tijd meer overschoot voor de fotosessie. Mijn onthaal door hem was zeer har(t)elijk: ‘snel 1 foto, ik moet weg!’. Daar sta je dan met al je gesleur en gedoe met flitslampen. Supersnel dat eerste beeld (met kruis) in beeld gezet, amper 5 keer klikken en zijn geduld was op. Na vel gepalaver (daar is altijd tijd voor blijkbaar) heb ik hem nog snel in de ruimte ernaast gezet die ik verdonkerd had. Mijn enige instructie naar hem toe was: “kijk maar een beetje naar beneden”. 1 minuut met veel gemompel en binnensmonds gevloek (helaas zijn we met foto’s bezig) later was het definitief over and out. Gelukkig had ik mijn stagiair mee die mijn spot vr de donkerste opstelling, snel goed kon richten. Het was een aartsmoeilijke opdracht, echt een ‘pain in the ass’, maar uiteindelijk ben ik nog wel tevreden over de resultaten.

Written by Jimmy Kets

februari 19, 2011 bij 1:02 pm

Geplaatst in photography

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mooie grote publicaties in de krant. Echt de moeite!

    Artur

    februari 19, 2011 at 1:09 pm

  2. mooi dat glas in tegenlicht

    broodjelicht

    februari 19, 2011 at 6:02 pm

  3. De eerste foto is bijtend. Vooral de tot Elvis-look-a-like omgetoverde bril geeft de foto een ‘goddelijke’ touch🙂

    wernerengelen

    februari 19, 2011 at 6:53 pm

  4. Die mens doet precies alle moeite van de wereld om zich onpopulair te maken. Waarschijnlijk had hij geen tijd omdat hij nog met Roger Vangheluwe moest bellen. Dat doet hij blijkbaar regelmatig.
    Het beeld met kruis vind ik het beste. Is echt knap.

    Francis Tilborghs

    februari 20, 2011 at 9:44 am

  5. De eerste vind ik er een stuk over in de hoge lichten
    de laatste is dan in de schaduw doorgebeten
    de tweede is prachtig !

    manuscripten

    februari 20, 2011 at 10:56 am

  6. En het resultaat mag er inderdaad wel zijn
    Sterk, heel sterk ! Vooral de tweede foto.

    David Barbe

    februari 20, 2011 at 12:31 pm

  7. De tweede foto is geweldig, ook symbolisch: Wegkijkend van het kruis die er nog wazig opstaat🙂

    elektra Laurent

    februari 20, 2011 at 3:54 pm

  8. cover DS was sjik! lekker groot, sjoen!

    Valentin

    februari 21, 2011 at 10:31 am

  9. Euhm … op de eerste heeft ie wat weg van ET. Of is het zonde om dat te denken?

    margeauxendeengelen

    februari 21, 2011 at 4:36 pm

  10. Eigenlijk wel spijtig dat het “en nu nog even een foto maken” is na een interview.

    indijan

    februari 21, 2011 at 10:28 pm

  11. Pure klasse!
    Een prachtige reeks, en als je dan nog eens rekening houdt met de korte tijd die er maar was…

    Jeroen

    februari 22, 2011 at 6:02 pm

  12. Met improvisatie kom je met flitsers nog een heel eind, ik heb het vandaag ook weer gemerkt.

    Je zou dit soort portretten ook manueel alleen kunnen maken, maar dan heb je een enkel statief voor je camera nodig en een draadloze ontspanner. Met die draadloze ontspanner kun je zelf afdrukken en tijdens de ene seconde belichting zelf flitsen uit de hoek waar jij wil. Erg moeilijk, maar met een beetje oefening kan het snel en goed.

    Erg leuke resultaten! En zo’n assistent is natuurlijk erg handig :p .

    timfreh

    februari 22, 2011 at 6:45 pm

  13. Zou hij eindelijk het licht hebben gezien?

    jovandevijver

    februari 25, 2011 at 4:35 pm

  14. Monseigneur The Godfather, met duivelse blik in de tweede foto…

    ragazzadelmondo

    maart 7, 2011 at 2:27 pm

  15. Sterk. Zoals we van je gewoon zijn. Vind het jammer dat ik je beelden nooit in de krant kan zien – zit een jaar in Mexico, want daar moeten ze nog beter tot hun recht komen vermoed ik.

    klaasgoethals

    maart 29, 2011 at 4:52 am


Geef een reactie

