Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

ANTWERPEN CENTRAAL

with 35 comments

In opdracht van De standaard Magazine vertoefde ik 6 uur aan één stuk in het Centraal Station van Antwerpen om mijn fotografische impressies vast te leggen. Ik maakte in totaal 1600 beelden, waarvan hier een selectie van 12 beelden.

station1

station2

station3

station4

station5

station6

station7

station8

station9

station10

station11

station12

Written by Jimmy Kets

november 1, 2009 bij 6:45 pm

Geplaatst in Uncategorized

35 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lee Friedlander in kleur, vree wijs.

    Nicolas Maeterlinck

    november 1, 2009 at 8:01 pm

    • een foto is gelukt als je geen zin meer hebt om je blik ervan te laten afdwalen… ik zit hier nu al 6 uur naar te staren…

      davidP

      december 5, 2009 at 3:57 pm

  2. 6 uur. Amai. Sounds fun! (niet ironisch🙂 )

    Het resultaat mag er dan ook wezen. Voorkeur voor nr.1, nr.2, nr.5 en nr.6.

    Opvallend vind ik dat er enkele echte Ketsbeelden zijn (vb. nr.11) en andere zijn dan weer wat meer anders dan anders (zoals nr.1). Of ben ik daar mis in?🙂

    Stephanie

    november 1, 2009 at 8:20 pm

  3. Wat? 1600 beelden op 6 uur? Dat zijn 4,4 foto’s per minuut! Schandalig! Je moet nadenken voor je fotografeert. Volgens mij fotograaf jij helemaal niet bewust bla bla bla… Zever natuurlijk!🙂

    Prachtige beelden! Perfect match!

    Artur

    november 1, 2009 at 9:08 pm

  4. Wat? 1600 beelden op 6 uur? Dat zijn 4,4 foto’s per minuut! Schandalig! Je moet nadenken voor je fotografeert. Volgens mij fotografeer jij helemaal niet bewust bla bla bla… Zever natuurlijk!🙂

    Prachtige beelden! Perfect match!

    Artur

    november 1, 2009 at 9:13 pm

  5. een sterke reeks, k zag hem al in het magazine.
    Interessant om te zien hoe jij naar het station kijkt

    Senne Van der Ven

    november 1, 2009 at 10:12 pm

  6. Ik blijf eigenlijk wat op mijn honger zitten. Het Kets niveau ligt hoger.

    nyklyn

    november 2, 2009 at 8:08 am

  7. […] ik vind de beelden die Jimmy Kets heeft gemaakt in ‘t Centraal Station echt geniaal. Elk beeld is een verhaal op zich! Ik heb […]

  8. Wauw zeg wat een mooie serie foto’s! Ik vind de spiegelingen hier heel erg goed gebruikt!

    Robbie Veldwijk

    november 2, 2009 at 4:44 pm

  9. mooi!

    donotfold

    november 2, 2009 at 4:52 pm

  10. paar pareltjes, paar gewone. Ik zou wel eens willen weten waar ik mee zou thuiskomen na zes uur. Waarschijnlijk met veel frustratie en slechte beelden…

    ysabje

    november 2, 2009 at 8:24 pm

  11. Ik kom er alle dagen, vind het sowieso al mooi maar na dit gezien te hebben. whow!

    Greet

    november 2, 2009 at 8:40 pm

  12. Cf. voorgaande comments:’paar gewone’…/’Ik blijf wel op mijn honger zitten.’

    Amai, tot jullie het zelf mogen gaan doen. Altijd gemakkelijk om anderen te bekritiseren🙂

    sukiyuki

    november 2, 2009 at 10:03 pm

    • Beste Sukiyuki,
      met alle respect maar ik ga hier niet helemaal mee akkoord. Je moet toch ook zelf geen perfecte gitarist en/of zanger zijn om naar muziek te luisteren en er je oordeel over te hebben? Wederom, met alle respect (zowel voor jou als voor Jimmy) maar het is toch niet omdat Jimmy één van Vlaanderens topfotografen is, dat iemand anders (die dus géén topfotograaf is) er geen mening over mag hebben?
      De reden waarop ik hier even wil ingaan, is tweeërlei:
      (1) Ik geef als pedagoog les in een lerarenopleiding voor kleuteronderwijzers en ik word (bijna) dagelijks geconfronteerd met de kritiek “dat ik zelf nog nooit voor een kleuterklas heb gestaan – hoe zou ik dan kunnen weten hoe het moet?”. Ik ga daar niet helemaal mee akkoord, in die zin dat ik vanuit mijn eigen (pedagogisch, i.c.) achtergrond wél een beeld heb van hoe het ideale onderwijs eruit ziet. Dat maakt van mij uiterààrd geen ideale kleuteronderwijzeres, daar ben ik me volledig bewust van, maar ik kan wel les geven vanuit mijn kennis en mijn visie op wat goed onderwijs is en hoort te zijn. Same here (al ben ik als fotograaf véél minder onderlegd dan als pedagoog – dat besef ik), maar ik weet soms min of meer wel wat ik goeie beelden vind, en ik heb (een héééééél beperkte) visie op wat ik toffe en goeie en interessante etc. fotografie vind. Dus waarom zou ik (mij steeds bewust zijnde van mijn EIGEN kader) Jimmy’s beelden niet mogen becommentariëren?
      (2) De andere reden van mijn repliek hier, is dat ik het zelf enorm storend vind dat ik op mijn eigen blog, bijna geen kritiek krijg op mijn beelden. Ik wil als beginner véél leren (ik moét ook nog veel leren), maar dan moeten anderen wel hun eigen visie/kennis linken aan mijn beelden. Slechts zo kan ik bijleren. Denk ik. En als de bewoners van blogland dan op elkaars commentaren gaan commentaar geven in de zin van “kan je het zelf beter?”, dan werkt dat m.i. contraproductief op de wens van veel beginners om alstublieft kritiek te mógen krijgen van anderen… Denk ik. Mijn eigen bescheiden mening…
      Maar wederom, dit wil ik superhard benadrukken: alle respect voor jouw mening en voor de beelden van Jimmy. Ik geef gewoon de mijne.🙂

      Stephanie

      november 6, 2009 at 8:28 pm

      • 1. Ik denk dat u mij verkeerd begrepen hebt. We zitten beiden op een andere golflengte.

        2. Mocht u thuiskomen van een vermoeide opdracht, die u veel voldoening gegeven heeft, dan doet het een mens toch wat om negatieve commentaren te moeten lezen op zijn/ haar gepresteerd werk.
        Hierbij gaat het vaak om comments die niet eens gegrond zijn, maar gewillig op het net gesmeten zijn. Mijn mening, als je commentaar hebt om op anderen (wat gerust mag), dan moet je het in feite ook kunnen weerleggen. Dat heet pas ‘opbouwende kritiek’.

        Vndr, ik draai het scenario om: Stelt u zichzelf in de plaats en ik denk dat je rap zult weten waarover ik het heb.

        Misschien moet je het Jim zelf eens vragen…We delen dezelfde mening. Het gaat om: R*e*s*p*e*c*t.

        sukiyuki

        november 7, 2009 at 10:02 am

      • OK, je hebt helemaal gelijk dat commentaar (liefst zowel positieve als negatieve) onderbouwd moet zijn met argumenten. Anders ben je er als fotograaf weinig mee. Daarin volg ik je helemaal!
        En dat het niet fijn is om foto’s (waar je zelf tevreden over bent) negatief becommentarieerd te zien, ook daarin volg ik je helemaal.

        Echter, ik ben ervan overtuigd dat een fotograaf zijn zelfbeeld (laat staan zijn zelfwaardegevoel) niet moet/mag laten afhangen van wat anderen denken over zijn beelden – al zéker niet op een blog. Als de ene na de andere opdrachtgever niet tevreden is, heb je wél een probleem natuurlijk🙂 Maar ik vermoed dat dat voor JK niet het geval is😉

        Ten slotte nog dit: ik hoop dat je met je laatste zin niet bedoeld hebt dat ik geen respect voor jou of voor JK heb, want het tegendeel is waar (heb dat trouwens letterlijk zo aangegeven). Wat ik wel nog wilde aanvullen is dat opbouwende kritiek en respect elkaar niet uitsluiten. Meer nog: ik denk dat ze elkaars noodzakelijke voorwaarde zijn. Indien fotografen dààr niet van overtuigd zijn, kunnen ze maar beter op een onbewoond eiland gaan wonen en fotograferen, denk ik. Nee?

        Anyway. Ik wilde nog even afsluiten door nogmaals te stellen dat ik noch op jouw, noch op JK’s tenen heb willen trappen. Laat mij duidelijk zijn dat ik dit zelf wél een sterke reeks vond (zie de tweede comment)🙂

        Stephanie

        november 7, 2009 at 1:53 pm

  13. Ik vind het vreemd dat er niet meer fotografen ronddolen in het CS, zo fotogeniek
    ik vind het nog vreemder dat ik nergens op de foto sta🙂

    treiner

    november 3, 2009 at 7:58 am

  14. zoals al gezegd – ik vind het een heel knappe reeks.
    zeker in de context van de krant.
    beetje ingetogener, beetje minder voyeuristisch en minder gesatureerd – maar toch nog steeds met humor.

    Is het moeilijk om een permissie te verkrijgen? Anders wil ik er wel eens een GUN-projectje van maken :o)

    dieterdelathauwer

    november 3, 2009 at 3:03 pm

  15. @Dieter: fotograferen in het station is toegelaten zonder toestemming! Enkel als je een statief wenst te gebruiken moet je dit wel op voorhand aanvragen.

    Jimmy Kets

    november 3, 2009 at 3:06 pm

  16. fijne omgeving, fijne beelden… de wachtende mens.

    broodjelicht

    november 3, 2009 at 8:53 pm

  17. heel knap gedaan, alhoewel ben ik het toch eens met Nyklyn…
    prachtig wat jullie -jonge fotografen- allemaal doen!
    waarom niet eens wat korte uitleg bij je reeks?

    Valentin Jacobs

    november 4, 2009 at 8:56 am

  18. zeer leuke beelden!

    Tom

    november 4, 2009 at 10:03 am

  19. Leuke reeks!

    Evy

    november 4, 2009 at 2:01 pm

  20. zeer mooie reeks stranger. ;o)

    Mie

    november 4, 2009 at 4:30 pm

  21. KUS!😉 Nu eens zien of dat helpt..hahah.

    sukiyuki

    november 5, 2009 at 9:58 pm

  22. Beste Jimmy,

    Wow, wat een foto’s!
    Wij zijn onlangs een nieuw portal begonnen en altijd op zoek naar blog-talent.
    Neem eens een kijkje op http://www.zadan.nl en misschien vind je het leuk om een keer een item te posten.

    Groet,
    De Zadan-crew
    info@zadan.nl

    Zadan

    november 9, 2009 at 1:35 pm

  23. Heel mooi, vooral die reflecties!

    Ronald Puma

    november 12, 2009 at 11:52 am

  24. Stuk voor stuk pareltjes voor de zwijntjes!

    Patrick

    november 15, 2009 at 11:59 am

  25. Wat een prachtige serie. Super platen!

    Dynaries

    november 17, 2009 at 10:18 am

  26. […] recent voorbeeld is bijvoorbeeld Jimmy Kets. Hij heeft op 6uur tijd maar liefst 1600 foto’s gemaakt en laat maar 12 foto’s zien. Is […]

  27. 6, 11 en 12 definitely!

    sadrebel

    november 23, 2009 at 3:42 pm

  28. 1200 foto’s is wel serieus.. Levert mooie reportage

  29. een paar zeer knappe beelden. de focus op het uurwerk bij het meisje bijvoorbeeld. Echt mooi!

    @stephanie: met alle respect voor alle pedagogen ter aarde, maar ik heb nu bijvoorbeeld les gegeven in Anderlecht – de school net naast het centrum van de rellen – en de visie op ideaal TSO-onderwijs in de les gegeven, is niet realistisch. Verder gaan we hier niet dieper in op dit aspect🙂 Het is een fotoblog

    pieter

    december 6, 2009 at 4:05 pm

  30. De laatste vind ik echt fantastisch!

    Wim Van Gestel

    december 8, 2009 at 10:25 pm

  31. Wat een knappe reeks!
    Ik kan bij elke foto wel iets bedenken waarom ik het een goed beeld vind!

    zeezicht

    december 13, 2009 at 10:03 pm


Geef een reactie

