Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Sinksenfoor filmpje

with 37 comments

Vorige week zondag heb ik mijn videocamera nog eens van onder het stof gehaald en ben ermee naar de Sinksenfoor in Antwerpen getrokken. Helaas had ik geen concept in mijn hoofd, dus ben ik maar wat doelloos beginnen beelden draaien. Ik heb er dan toch maar een filmpje van trachten te maken…
Doorklikken naar de VIMEO site voor groter beeld.

Written by Jimmy Kets

juli 20, 2009 bij 10:27 am

Geplaatst in Uncategorized

37 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Super super super, dat filmpje!

    anoniem

    juli 20, 2009 at 10:43 am

  2. wow. een heel andere manier dan de manier waarop je (als bezoeker) meestal naar het kermisgebeuren kijkt. die emotionele muziek erbij doet ook wel veel natuurlijk.
    je hebt veel oog voor compositie, heb ik de indruk. da’s echt sjiek gedaan.
    je brengt eigenlijk veel verschillende dingen in beeld en je maakt er als kijker je eigen verhaaltje van.
    kortom: echt fijn gemaakt!

    Stephanie

    juli 20, 2009 at 11:17 am

  3. Heel interessant filmpje mooi met al die details

    Frederik

    juli 20, 2009 at 11:19 am

  4. heeeel schoon, jimmy!

    Jo Van de Vijver

    juli 20, 2009 at 12:24 pm

  5. De doelloosheid,de losse situaties in eerder langgerekte shots die nauwgezet zijn gefilmd. De vervreemdende stijl van Antonioni is zeer voelbaar. Neffenaf ferm!

    jef beirinckx

    juli 20, 2009 at 2:56 pm

  6. Toch wel geslaagd hoor! En ik sta er nergens op🙂

    Uw Moeder

    juli 20, 2009 at 8:25 pm

  7. Gij moet een langspeelfilm maken, gij. Echt.

    Mikaël

    juli 20, 2009 at 9:01 pm

  8. TO(F)(P)!

    MJ

    juli 21, 2009 at 6:06 am

  9. knap gemonteerd en super met die vallende kleine op het eind. Er is toch nog hoop. Die ballon lag daar met een reden, schitterend. Je moet geen langspeelfilm maken, maar documentaires.

    nyklyn

    juli 21, 2009 at 11:30 am

  10. blij met the happy end

    ruud

    juli 21, 2009 at 2:13 pm

  11. Een concept is duidelijk niet altijd nodig voor een goed resultaat.

    Tim De Weerdt

    juli 21, 2009 at 5:06 pm

  12. prachtig …

    lieven

    juli 21, 2009 at 7:20 pm

  13. klein meesterwerk

    Jasper

    juli 21, 2009 at 8:44 pm

  14. kvonnetweermooi. beetje ontroerend ook met dat ballonnetje. maar hoe jij de mensen ‘in hun gezicht’ durft blijven filmen (of fotograferen) is toch wel straf… knapknap

    ysabje

    juli 21, 2009 at 8:49 pm

  15. Soms moet je ook gewoon op pad gaan zonder enig idee wat je wil gaan doen. Lekker doen waar je op dat moment zin in hebt kan heel erg goed werken.

    Ik heb wel een paar vraagjes!
    – Met welke camera heb je dit gemaakt?
    – En zijn die kleuren zo vanuit je camera?
    – Welk programma gebruik je voor het monteren/bewerken?
    – Heb je nog dingen kunnen veranderen qua kleuren etc?

    Robbie Veldwijk

    juli 21, 2009 at 10:20 pm

  16. en nog een vraag vergeten:
    – Vraag je die mensen voor toestemming om ze te filmen? Of niet bij allemaal?

    Robbie Veldwijk

    juli 21, 2009 at 10:20 pm

  17. Jimmy is ne pro aant worden in dit soort zaken! Erg netjes!

    Artur

    juli 21, 2009 at 11:15 pm

  18. @Robbie: Ik heb hier nergens toestemming gevraagd om de mensen te filmen.
    Camera: Sony XDcam HD PMW-EX-1, de beelden komen zo uit camera, maar ik heb wel serieus geprutst aan de instellingen (gamma, blacks, kleurtemperatuur enz…) en uiteraard is alles handmatig ingesteld, zoals diafragma, scherpstelling,… Het filmpje is gemonteerd in Final Cut.

    Jimmy Kets

    juli 22, 2009 at 6:32 am

  19. Als dit het resultaat is hoop ik dat je nog veel ‘doelloos’ beelden maakt jimmy. Mooi

    Kris De Leener

    juli 22, 2009 at 10:32 am

  20. knappe beelden en bijzonder sfeervol. sterk!

    pieter

    juli 22, 2009 at 12:44 pm

  21. Hahaa, kei leuk gedaan🙂 De beeldkwaliteit van uw handycam is anders wel super..

    kephaniestatic

    juli 22, 2009 at 4:59 pm

  22. knap !

    brocno

    juli 22, 2009 at 7:08 pm

  23. redelijk ondersteboven was ik ervan.
    nog.

    dieterdelathauwer

    juli 22, 2009 at 8:36 pm

  24. Ik vind het gewoon een prachtfilmpje, een sfeer die echt pakt.

    Misschien word ik nu met pek en veren ingesmeerd, maar je filmpje doet me sterk aan Koyaanisqatsi denken, vooral van sfeer in je beelden, je composities, en de kadans in de muziek.
    Ik ben fan

    Goya

    juli 23, 2009 at 2:42 pm

  25. Ik heb ervan genoten.

    Jens Mollenvanger

    juli 23, 2009 at 3:26 pm

  26. Inspirerend hoe je enkele dagdagelijkse verhalen van een kermis hebt weten te verweven tot een eigen verhaal. Schitterend gemonteerd en gefilmd ook. Pet af!

    Alain Delarivière

    juli 23, 2009 at 10:59 pm

  27. Ik zou het wel 10x opnieuw kunnen zien.
    Die kleine details zijn super

    Senne Van der Ven

    juli 24, 2009 at 8:58 am

  28. […] de weblog van Jimmy Kets kwam ik een post tegen met een video. Zonder enig idee wat hij ging maken is hij op pad gegaan naar Sinksenfoor in Antwerpen. Het […]

  29. Wow, blijf dit vooral doen…

    Ake

    juli 24, 2009 at 6:10 pm

  30. Jouw visie en benadering is het concept. Prachtig document. Akkoord met nyklyn. Je hebt toekomst in de documentaires.

    Luc Rabaey

    juli 25, 2009 at 11:08 am

  31. Prachtige beelden!

    lynnlaureys

    juli 27, 2009 at 10:55 am

  32. Telkens die gele ballon in beeld kwam, dacht ik “wanneer gaat iemand die nu oprapen”. Dat hij zou gebruikt worden om een kindje te troosten is natuurlijk nog veel beter.
    Super!

    gekiekt

    juli 27, 2009 at 7:26 pm

  33. Enorm goed filmke! Heb genietend zitten kijken! Het lijkt ook alsof je van een fijn druk muzikaal gebeuren een iets meer intiems en ontroerend beeld hebt gemaakt! Zeer goed werk!

    Bart - Eyemotions

    juli 28, 2009 at 3:40 pm

  34. Echt prachtig gedaan! Paar dagen geleden Brightside gekocht, is ook schitterend!

    Sander

    juli 28, 2009 at 9:31 pm

  35. Wauw..
    Dit is een filmpje dat helemaal past in jou journalistiek en vrij werk sfeer.
    Ik ben er helemaal van ondersteboven, alles lijkt zo toevallig.. de draad met de ballon in het begin dat op het einde toch een vriendje krijgt.
    Hoe krijg je het voor elkaar, geen verhaal , wel een verhaal, ‘real life motion’
    Schitterend!

    Nog een keer kijken…

    Jasper Van Tilburgh

    september 17, 2009 at 10:47 pm

  36. […] de weblog van Jimmy Kets kwam ik een post tegen met een video. Zonder enig idee wat hij ging maken is hij op pad gegaan naar Sinksenfoor in Antwerpen. Het […]


Geef een reactie

