Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

VOELEN MET JE OGEN

with 13 comments

Voor de avondschool film en video moesten we een documentaire maken. Ik heb er voor gekozen een docu te maken over fotograaf NYKLYN. Maandag heb ik hem 5 uurtjes gevolgd. Na een avond-nacht-dag monteren heb ik het filmpje op de valreep afgekregen om het dinsdagavond in de les te tonen.
Doorklikken naar de VIMEO site voor groter beeld.

Written by Jimmy Kets

april 1, 2009 bij 10:45 am

Geplaatst in Uncategorized

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. hele herkenbare werkwijze van fotograferen😉

    film heeft af en toe duidelijke jimmy standpunten met ook de typisch menselijke momenten zijn niet weggelaten.

    ben benieuwd hoe de beoordeling is geweest.

    ruud

    april 1, 2009 at 6:41 pm

  2. Ik kijk wel graag naar filmpjes waarin een persoon gedurende enkele uren of dagen wordt gevolgd, je krijgt als het ware het gevoel dat je meereist. Wel grappig dat tijdens de tankbeurt het dametje in de achtergrond nieuwsgierig meekijkt, dat zijn details die het voor mij doen.

    Serge Van Cauwenbergh

    april 1, 2009 at 8:08 pm

  3. Wreed schoon, en zo herkenbaar: een dag rondcrossen met de wagen op zoek naar beelden. Knap weergegeven in deze film!

    Steven

    april 1, 2009 at 8:13 pm

  4. Knap knap knap!

    Moest ik Nyklyn niet kennen, zou ik met minder aandacht kijken denk ik. Nu ben ik steeds nieuwsgierig wat er nog gaat komen. Wat gaat hij nu weer onderweg tegenkomen… Een beetje zoals de betere ManBijtHond afleveringen. En dat is een compliment!

    Wat ik ook nog leuk vind, is het inlevingsvermogen. Je beeldt je in wat de fotograaf ziet door zijn zoeker. Je maakt zelf de foto’s mee in je hoofd.

    Ik dacht eerst dat het te lang ging duren. Maar nee, het is goed zo. Je kijkt met zoveel aandacht dat die minuten zo voorbij vliegen.

    Artur

    april 1, 2009 at 10:44 pm

  5. In de zomer is daar veel volk !
    Goe bezig Nonkel Jimmy !

    Jasper

    april 2, 2009 at 6:43 am

  6. Mooi! De geluiden zijn heel sterk, de sluiter van de camera, de klik van de aansteker,…

    Ake

    april 2, 2009 at 12:12 pm

  7. ik ben fan. Van u. en nu ook nog meer van nynklyn.
    Ik dacht ook eerst dat ik het niet zou uitzien, maar het gaat makkelijk! en het blijft prettig! Op 5min10sec heb je wel een foutje: nynk stapt in met jas en in het volgende shot (auto vanvoor en nynk trekt de deur dicht) heeft hij plots zijn jas uit… Maar dat soort fouten zitten in alle films he!

    Ook heel leuk vind ik de wat wantrouwige blikken van de kinders. Ze kunnen niet anders dan naar jou en de camera kijken…

    Het lijkt een leuke dag geweest te zijn! danku dat we wat hebben mee mogen genieten…

    ysabje

    april 2, 2009 at 9:32 pm

  8. Je fotografische stijl doorgetrokken naar film, echt sterk. Sober en puur… en het boeit van begin tot einde. Knap!

    s.goovy

    april 3, 2009 at 8:12 am

  9. hééél aardig gedaan! Ik kreeg ook even herkenningskriebel bij de blik van de mannetjes die het huisje dragen “wat is daar nu interessant aan (onnozelaars)”.🙂

    Nimsa

    april 3, 2009 at 1:02 pm

  10. Grappig! In het zandkleurige huis met puntdak achter de mannen met de klok, hebben we afgelopen zomer een paar weken gelogeerd (Zuidstraat in Lo)…
    Knappe film en fotografie, de Westhoek is een prachtig decor.

    Patrick

    april 3, 2009 at 1:17 pm

  11. Waar volg jij avondschool fim & video?

    Pietel

    april 3, 2009 at 4:23 pm

  12. @pietel: fivikaska in Berchem

    Jimmy Kets

    april 3, 2009 at 9:37 pm

  13. in berchem dan nog wel…

    ysabje

    april 5, 2009 at 4:23 pm


Geef een reactie

