Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Marc Reynebeau

with 12 comments

2 weken geleden moest ik Marc Reynebeau fotograferen voor DS Magazine, en dit nog wel in zijn dandy outfit… Had met hem afgesproken in een cafe in Gent, uiteindelijk hebben we de foto in datzelfde cafe gemaakt op de eerste etage. Weliswaar heb ik in sneltreinvaart het interieur verbouwd, stoelen aan de kant, bloempotten van de schouw gehaald, een stuk van een plant in beeld gesleurd, en een typmachien dat toevallig in dezelfde ruimte stond, op de grond gezet. Een statief had ik niet bij, wel een hele flitsset die ik uiteindelijk niet heb gebruikt, want wanneer het kan gebruik ik toch liever het aanwezige licht. Had ik maar een statief meegezeuld in plaats van de flitsset, dacht ik bij mezelf toen ik daar stond te knoeien. Heb bij gebrek aan een statief dan maar moeten improviseren (lees knoeien) door 6 stoelen op elkaar te stapelen en mijn kodak er op gezet met een paar zakdoeken eronder om de camera te stabiliseren. Uiteindelijk dan via live view door de stoelleuning heen gekeken om de cadrage te maken en proberen scherp te stellen. Het was een echt gepruts en gedoe, maar uiteindelijk was het wel een scherpe foto. Gelukkig maar want het DS Magazine nummer waar het beeld in verscheen was uitzonderlijk gedrukt op Glossy papier.

reynebeau

Written by Jimmy Kets

maart 22, 2009 bij 3:03 pm

Geplaatst in Uncategorized

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een hele belevenis🙂 maar het resultaat mag er zijn! Kwam héél goed tot zijn recht zo ferm gedrukt en paginagroot.Raak!

    jef beirinckx

    maart 22, 2009 at 3:15 pm

  2. zoals ik al zei: een verstijfde hark blijft een verstijfde hark🙂

    coppez

    maart 22, 2009 at 3:22 pm

  3. Heel onprofessioneel bezig geweest precies🙂
    Maar het portret is geslaagd en dat telt!

    Karina

    maart 22, 2009 at 4:36 pm

  4. Ik had hem al gezien in de krant en ik vind het echt een heerlijk portret. Ook geweldig om je foto van Imke’s haar op de cover van DS magazine te zien.

    Frederik

    maart 22, 2009 at 5:09 pm

  5. Zeer geslaagd!

    Wat was je exif?

    Artur

    maart 22, 2009 at 6:58 pm

  6. the making of is interessanter dan de foto

    nyklyn

    maart 22, 2009 at 8:23 pm

  7. jammer dat nyklyn niet met zn video in de buurt was🙂

    maar waarom die toeren ? was er echt zo weinig licht ?
    of wilde je geen hoge ISO gebruiken omdat het magazine in groot formaat en glossy zou gaan afdrukken ?

    vind de attributen niet alleen het beeld aanvullen maar ze passen ook erg goed bij de man zoals ik die van de teevee ken.

    ruud

    maart 22, 2009 at 8:49 pm

  8. @ruud: heeft er inderdaad mee te maken dat ik de foto niet op 800 asa wou maken, omdat je anders toch wel wat details verliest.

    Jimmy Kets

    maart 22, 2009 at 9:06 pm

  9. improviseren is een kunst! het resultaat ook trouwens.

    koekiemoon

    maart 22, 2009 at 9:19 pm

  10. wat een gedoe zeg, maar ’t resultaat mag er zijn!

    MJ

    maart 23, 2009 at 9:03 am

  11. Fotografie is een groot deel improvisatie en creativiteit of is dat hetzelfde?
    Het resultaat telt en dat is hier meer dan geslaagd. Mooi beeld weer… Overigens ook een erg fotogeniek model dat het beeld afwerkt.

    Jasper Van Tilburgh

    maart 24, 2009 at 11:53 pm

  12. …een stuk van een plant in beeld gesleurd…
    Die plant is volgens mij echt niet nodig, neemt te veel aandacht vind ik, als ik zo vrank mag zijn. Iets meer rechtvoor, de luidspreker en de plant weg en ’t is perfect. Dat vind ik hé, maar wie ben ik…?

    Jo Van de Vijver

    april 4, 2009 at 7:18 pm


Geef een reactie

