Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

filmpje identiteit

with 21 comments

Voor de avondschool film en video die ik volg, moesten we een filmpje maken rond het thema identiteit. Het moest 48 seconden duren en zonder geluid.
Ik heb er onderstaand filmpje voor gemaakt. Ik heb er toch wel wat tijd ingestoken maar toch ben ik er niet zo tevreden over. Misschien fout thema uitgekozen of op een te voorspelbare manier uitgewerkt. Ik weet het allemaal niet zo goed. BEn wel even met het scriptje en voorbereidingen bezig geweest, maar dat zie je daarom niet in het resultaat. Het is niet zo visueel geladen als mijn vorige filmpjes, maar die zijn natuurlijk allemaal zonder regels of beperkingen. Soit, volgende week moeten we het afgeven, misschien hermonteer ik het nog een keertje, misschien niet. Probleem is dat ik er niet meer nuchter kan over oordelen…

ps best eerst volledig laten inladen, want alst nog eens hort en stoot🙂 Je kan het ook best bekijken via deze link
Oh ja, toch wel hartelijk dank aan de fantastische acteurs!

Written by Jimmy Kets

januari 12, 2009 bij 11:28 pm

Geplaatst in Uncategorized

21 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik vind dat bijlange niet slecht hoor. Volgens mij zorgt de afwezigheid van geluid/muziek ervoor dat het misschien wat gek overkomt, onaf.

    Uw Moeder

    januari 13, 2009 at 6:31 am

  2. Machtig mooi!
    De stilte is op een speciale manier oorverdovend…

    Ake

    januari 13, 2009 at 7:39 am

  3. Ik mis hier toch de magie en visuele kracht uit je vorige ferme filmpjes. Hier een beetje een flauwe moppengevoel voor mij,! Teveel het verhaaltje laten primeren en niet de beelden.Ai-je-jai wat heb’k nu weer allemaal gezegd!

    jef beirinckx

    januari 13, 2009 at 8:48 am

  4. Ik volg Jef wel enigszins maar ik moest er toch mee lachen.
    Ik zou het beeld van het oude vrouwtje er wel uitlaten. Ik vond het een beetje een belediging voor ons intellect: het was al duidelijk dat het om een oud vrouwtje ging toen ze wou afspreken in het pannenkoekenhuisje. En zelfs als je het niet op die manier zou interpreteren en je het gevoel krijgt dat je als kijker in het ongewisse gelaten wordt blijft zo een open einde leuker.
    Slechts mijn mening natuurlijk.

    gekiekt

    januari 13, 2009 at 9:42 am

  5. Ik zou het oude vrouwtje zeker niet weglaten!

    Moeilijke opdracht! Goed aangepakt, maar ik mis ook je manier van filmen. Je sterke composities… maar veel mogelijkheden heb je ook niet bij deze locatie. Al bij al goed gedaan. Ik moest toch lachen op het einde! Dus geslaagd!🙂

    Artur

    januari 13, 2009 at 10:19 am

  6. ik vind het leuk.
    ik had er misschien wel voor gekozen om het scherm te filmen op de computer via een of ander programmatje, dan had je die vervelende strepen van het scherm niet.

    tuur

    januari 13, 2009 at 10:26 am

  7. ik vind m leuk ! goed uitgedacht en in beeld gebracht met de keukentjes en de namen.

    je zou de kijker iets meer in verwarring laten door sms taal te gebruiken bij homegirl.

    als geluid kun je kiezen voor wat typisch bij de man hoort… stilte met een tikkende klok.. een koelkast die aanspringt. of het idee van de homegirl beinvloeden door juist een tienermeisjes muziekje te laten horen.

    leuk dat je je projecten met ons wil delen !

    ruud

    januari 13, 2009 at 2:38 pm

  8. Ik vind het een geweldig leuk onderwerp.
    Maar ik vind dat er iets teveel computer gefilmd is.

    Frederik

    januari 13, 2009 at 4:12 pm

  9. ..lezen ruud.. deze opdracht moet zonder geluid !

    ruud

    januari 13, 2009 at 7:14 pm

  10. zeer tof! ‘time is tikking’ hahahaha…blijft de jonge deerne op het einde niet wat te kort in beeld?
    greetz
    f

    frankyvanherreweghe

    januari 14, 2009 at 10:42 am

  11. Waar volg je die lessen?

    Tineke

    januari 14, 2009 at 7:28 pm

  12. @tineke: fivikaska, gaat uit van de academie, maar de lessen gaan door in berchem…

    Jimmy Kets

    januari 14, 2009 at 8:56 pm

  13. Ik heb het gevoel dat je van de man een viespeuk wou maken maar dat komt niet goed over precies… Je bent natuurlijk wel beperkt en hebt er wel alles uit willen halen met de close ups. Maar misschien kon je bij het shot van de tanden even de tong laten zien die de lippen nat maakte. Heb ook het gevoel dat het op het einde nogal snel moest gaan, misschien in het begin wat snellere shots gebruiken?

    Stijn

    januari 14, 2009 at 10:40 pm

  14. het is wel leuk hoor. Het is niet zo’n spetterende film als je vorige (de vaderkerst), maar dat zijn opdrachtjes zelden. Ik vind de keuzes wel goed. Je bent tenminste bezig en het zit er wel in! maar wie ben ik om zoiets te zeggen…

    ysabje

    januari 14, 2009 at 11:29 pm

  15. ik ken niets van video en als gewone kijker dus mijn commentaar! grappig, erg tof slot, al verwacht je het ergens wel, ’t is toch verrassend… !

    MJ

    januari 15, 2009 at 7:46 am

  16. mooi filmpje, paar leuke shots
    maar ik ken je bedoeling en vind het er niet zo duidelijk uitkomen…
    de hints naar de mogelijkheid van de date die je in gedachten had zijn te beperkt om te overtuigen.
    maar twaren toch 48 aangename seconden!

    dieterdelathauwer

    januari 16, 2009 at 7:49 am

  17. Grappig verhaaltje. Spijtig dat het maar 48 seconden duurde. De tijd was naar mijn gevoel net iets te kort.

    ghostshot

    januari 16, 2009 at 5:09 pm

  18. Foto van uittredende in DS is van een hoog niveau en voor mij zowat de enige in de zaterdagkrant die hét heeft.Fermferm! De Gaza serie van Bruno Stevens vind’k behoorlijk lauw.

    jef beirinckx

    januari 17, 2009 at 8:43 am

  19. Dit is echt prachtig om te zien! Heel erg leuk gemaakt en je moet er maar opkomen!

    Robbie Veldwijk

    januari 20, 2009 at 11:38 pm

  20. uw filmpje is best leuk, ik wil graag vooruit komen in het maken van film; waar volgt u avondschool?

    Jan

    JAN VAN AERDE

    augustus 7, 2010 at 1:12 pm

    • Hoi, heb dit maar een paar maand gedaan en ben erna mee gestopt omdat ik niet meer kan functioneren in een school-systeem. Ik deed dit in Antwerpen aan de Academie voor Schone Kunsten.
      groet,

      Jimmy

      Jimmy Kets

      augustus 31, 2011 at 9:46 am


Geef een reactie

