Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

KERSTAVOND THE MOVIE

with 30 comments

Kerstmis en kerstavond liggen al weer achter ons. Met kerstavond ben ik samen met mijn broer bij mijn vader op bezoek geweest. 7 maand geleden zijn onze ouders uit elkaar gegaan. Dit was de eerste kerstavond na de scheiding. Ik had besloten om mijn fototoestel thuis te laten, maar mijn videocamera die iets teveel stof aan het eten was naar mijn goesting, heb ik maar meegenomen. Ik heb gewoon wat beelden gemaakt, maar de afgelopen 2 nachtjes heb ik ze tot een geheel trachten te monteren. Hieronder het resultaat.
Voor een betere kijkervaring kan je het filmpje best via deze link bekijken.
Nog Prettige feestdagen gewenst!

Written by Jimmy Kets

december 28, 2008 bij 2:06 am

Geplaatst in Uncategorized

30 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. heel dramatisch, op het randje van realiteit en fictie
    alsook intriest, ook mede kracht bijgezet dankzij de bijtitel
    goeie muziek
    maar mss nog beter met ingebouwde onaangename stiltes

    nyklyn

    december 28, 2008 at 7:40 am

  2. Mooie sokken gekregen precies.

    Jasper

    december 28, 2008 at 9:38 am

  3. Straffe beelden, het gevoel komt heel goed over. Ook enkele leuke samengangen muziek – beeld!

    Jens Govaert

    december 28, 2008 at 11:31 am

  4. Alhoewel ik een fervente lezer ben, reageer ik hier nooit. Voor dit mooie integere filmpje wil ik graag een uitzondering maken. Knap en sober pasten nog nooit zo goed samen. Fijne feestdagen gewenst!

    Bert

    december 28, 2008 at 12:02 pm

  5. Dit is toch vrij geniaal. De uiterlijke gelijkenis met je vader is trouwens treffend.

    sadery

    december 28, 2008 at 1:05 pm

  6. Opnieuw straffe kost. Zou je geen kortfilms gaan maken die we dan allen op canvas kunnen bekijken? De fotografie deed mij denken aan de kortfilm ‘de laatste zomer’. Ik vraag me af waarom dat thema zo expliciet bij je aanwezig is. Alhoewel je nu al minstens kind van gescheiden ouders moet zijn om nog hip en trendy over te komen, is het natuurlijk geen lachertje. Waarschijnlijk zit het je dwars omdat het ingrijpend was voor jou, of gewoon omdat je ziet dat het je ouders dwars zit… In alle geval, als een van deze je beweegreden was om dit filmpje te maken, dan is het zeker geslaagd: boodschap begrepen, althans zo interpreteer ik het stukje.
    Trouwens: feestjes waarbij de hapjes je mond doen verbranden zijn altijd goede feestjes, let er maar eens op! (Ik realiseer mij wel dat dit zinnetje hier niet zo tot zijn recht komt :))

    frankyvanherreweghe

    december 28, 2008 at 1:20 pm

  7. ontroerend, en moedig van je om t zomaar in ’t publiek te gooien.
    prettige feesten althans nog..🙂

    steven coppens

    december 28, 2008 at 4:28 pm

  8. Schoon.

    Sponzen Ridder

    december 28, 2008 at 7:13 pm

  9. Knap Jimmy, hoe die avond in tweeën wordt gereten qua sfeer en dramatiek. Waarbij deel twee haast ondraaglijk wordt, dankzij de intensiteit van Johnny Cash, en de knappe montage.
    Een fantastisch 2009 gewenst!

    Patrick

    december 28, 2008 at 8:23 pm

  10. prachtige sfeer van een niet typische kerstavond. de spanning is duidelijk aanwezig.
    het is anders met alleen 3 mannen bij elkaar. eigenaardigheden worden gewoon.
    het loopt allemaal niet zo soepel. er mist iets…

    mooi in beeld gebracht. vraag me af hoe de acteurs zelfs op de film reageren.

    ruud

    december 28, 2008 at 8:53 pm

  11. Prachtig ontroerend filmpje
    kheb het direct 2 x achter elkaar gezien

    Britt

    december 28, 2008 at 9:41 pm

  12. Wat een vrouw kan betekenen voor een gezin

    Pieterjan

    december 28, 2008 at 11:56 pm

  13. Ik voel het, da komt goe!

    jef beirinckx

    december 29, 2008 at 10:41 am

  14. ik vond het in feite een goei filmke. Ik begon er weigerachtig aan, maar het wordt goed omdat het zo gedrufd is. Het gaat over jou vader en broer. De ondertitel is onontbeerlijk. De kwaliteit is goed, de beelden zijn mooi. Triestig, middenklasse, herkenbaar. Maar ik vraag me af hoe het geweest moet zijn om dit te filmen. Bij mij zouden ze het al snel op hun heupen krijgen van mijn gefilm en ook voortdurend in de lens kijken… In ieder geval: mooimooi.

    ysabje

    december 29, 2008 at 11:00 am

  15. straf.

    centrocampista

    december 29, 2008 at 6:52 pm

  16. Hier word ik stil van…
    Het is àf, ook door de muziek.
    Moedig dat je het op je blog zet.

    zeezicht

    december 30, 2008 at 4:09 pm

  17. sterk!

    Senne Van der Ven

    december 30, 2008 at 5:22 pm

  18. man man man, al mijn haren staan omhoog !
    echt knap gemaakt!
    straffen toebak !
    groetjes
    dave

    dave geers

    december 31, 2008 at 9:19 am

  19. Jimmy, ik vind het een ‘prachtig’ stukje film dat je hier hebt geplaatst. Heel ontroerend. Ik ken de mensen en begrijp het gevoel. De tekst van Hurt is hiervoor een perfecte omschrijving, niet? Ben blij dat jullie Kerstavond bij je paps hebben doorgebracht, beetje fonduen, beetje babbelen, beetje foto’s zien, beetje TV zien…kan ook best gezellig zijn!
    Je staat er zelf misschien soms wat harder tgo omdat je weet wat er allemaal achter de relatie/scheiding zat, je laat hier ook niet voor niets het gat in de deur zien. Toch vind ik dat je het met respect voor beiden hebt gebracht.
    Hopelijk zijn deze dagen voor je paps snel voorbij, maar hij heeft toch ook duidelijk genoten van jullie aanwezigheid!
    Komt er ook een filmpje van ‘feestdagen’ bij je mams?

    Mie

    december 31, 2008 at 11:28 am

  20. het is gewoon wel echt keigoe in feite…

    ysabje

    december 31, 2008 at 9:32 pm

  21. ontroerend, mooi,
    zonder franje
    puur

    in deze soaptijden sta je daar stil bij
    een gelukkig 2009

    groetjes
    Hilde

    Hilde

    januari 1, 2009 at 5:15 pm

  22. Eerlijk.
    Zeer eerlijk.

    Djivy

    januari 1, 2009 at 7:39 pm

  23. Straf, Vlaams, en zeer zeer schoon …
    //Lieven

    lieven / eyeside

    januari 1, 2009 at 10:08 pm

  24. Ik dacht de eerste minuut “oh nee toch niet met jingle bells?” Maar dat was gelukkig snel voorbij.
    Je verstaat wel de kunst om heel persoonlijk te filmen. Confronterend ook.
    Erg gezellig was kerstavond precies toch niet.

    Karel

    januari 2, 2009 at 12:20 am

  25. Vanwege een weekje verlof heb ik jouw filmpje nog niet eerder kunnen bekijken. Ik had wel een krop in de keel, zeker naarmate het filmpje vorderde, de passende muziek zorgde daar ook wel voor. Ik kan de voorgaande commentaren bijtreden: pakkende inhoud en sterk gemonteerd.

    Serge

    januari 3, 2009 at 10:23 am

  26. De kracht zit’m in de intriestheid, de karakterkop van de vader. Erg knappe kortfilm. Chapeau.

    Maarten

    januari 10, 2009 at 9:53 pm

  27. Echt genoten!

    Fotofolio

    januari 10, 2009 at 11:35 pm

  28. … (ben er ff stil van geworden) Mooi!!

    donotfold

    januari 11, 2009 at 12:42 pm

  29. pakkend, confronterend en doodeerlijk…

    Petra

    januari 12, 2009 at 1:48 pm

  30. Phew… een krop in mijn keel… echt puik gedaan!

    Bieke

    januari 13, 2009 at 4:26 pm


Geef een reactie

