Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Vogels

with 13 comments

Deze week moest ik een portret maken van Mieke Vogels. Af en toe kan het wel eens gebeuren dat het om welke reden dan ook niet zo goed lukt. Ik had een paar foto’s afgewerkt maar was er zelf ook niet super tevreden over. Als test eigenlijk had ik dan maar een mindere foto in photoshop onder handen genomen en in zwart wit omgezet en de verhouding van de foto aangepast tot er een nieuw beeld ontsond (zie hieronder). Helaas is er toch niet voor dit “nieuwe” beeld gekozen dat er in mijn ogen nog best oke uitzag. In de plaats daarvan is er een crop gebruikt van een kleurfoto van mij die ik persoonlijk minder goed vond. Soit, morgen is er een nieuwe dag.

mieke vogels

vogels2

Written by Jimmy Kets

november 29, 2008 bij 1:12 pm

Geplaatst in Uncategorized

13 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Such is life.
    Er wordt zelden gekozen voor hetgeen de fotograaf of de designer het beste vindt🙂

    Mirthe

    november 29, 2008 at 3:40 pm

  2. tjee..

    de kleuren foto vind ik eigenlijk toch wel wat gewoontjes.
    en dan die uitstekende kaak en de boom die onderdeel van dr haar lijkt uit te maken…

    de zw-foto is daarintegen een mooi krachtig beeld.
    de dof en de lijnen sturen je ogen naar de goede plek.
    vreemd dat toch is gekozen voor de kleuren versie te plaatsen.

    ruud

    november 29, 2008 at 4:53 pm

  3. zomz denk je dat ze het erom doen, die editors …. en ze hebben er ook altijd een uitleg voor. Maar daar moet je als fotograaf mee leren leven, anders kan je beter prei gaan planten.

    Jürgen Doom

    november 29, 2008 at 10:32 pm

  4. Of gewoon maar 1 beeld opsturen. Maar daar heb je wel lef voor nodig, en je redacteur zal er wellicht ook niet heel blij van worden😉

    Jan

    november 29, 2008 at 11:13 pm

  5. vind ze beiden eigenlijk niet super

    nyklyn

    november 30, 2008 at 7:36 am

  6. Ons Mie trekt op beide foto’s een beetje een pruimenmondje, niet echt geslaagd dus.
    De compositie van de eerste vind ik helemaal niet zo slecht en vooral een mooie omzetting naar zwart-wit.

    Karina

    november 30, 2008 at 9:19 am

  7. Ik vind de zwart wit foto zeker geen super foto ofzo, maar vind hem toch duidelijk beter dan de kleurenfoto.
    Ik weet maar al te goed dat je als fotograaf je beelden uit handen moet geven en zelf geen enkele inzeg meer hebt wat er mee gebeurt of welk beeld er gekozen wordt. Eén beeld afgeven is geen optie. Dit is even een voorbeeldje uit de praktijk, die dat illustreet.

    Jimmy Kets

    november 30, 2008 at 9:30 am

  8. Ken dat gevoel: ze kiezen altijd voor de verkeerde foto.
    De z/w is stukken beter maar ja….

    Xray

    november 30, 2008 at 12:17 pm

  9. Ik volg Nyklyn, portretten is niet je ding (hé da rijmt). Hier kan het natuurlijk ook aan het onderwerp liggen.

    jef beirinckx

    november 30, 2008 at 5:13 pm

  10. Ik vind die eerste behoorlijk goed, maar ja… weinig “groen” aan hé😉 Dan liever een beeldje waar een boom bijstaat… dat “typeert” beter🙂

    Frederik

    november 30, 2008 at 6:28 pm

  11. Jimmy,

    die zwart-wit is zeker de sterkste van de twee. Doet me denken aan Stephan (die ja..).

    Arnold

    november 30, 2008 at 10:36 pm

  12. ik snap niet waarom ze altijd voor de verkeerde foto kiezen. Waarom dien die zotten dat toch?

    ysabje

    december 10, 2008 at 11:39 pm

  13. Er zal bij die andere niet genoeg Groen! op de foto gestaan hebben😉

    Die zw/w is idd een sterk beeld, jammer dat ze die niet kozen.

    Jef Janssens

    december 16, 2008 at 10:08 pm


Geef een reactie

