Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Slippertje

with 8 comments

Ik ben net terug thuis geraakt van een lezing die ik moest geven in Harelbeke, samen met 2 andere fotografen: Kris Vandamme en Johan Eeckhout. Serieus straffe beelden dat die Johan Eeckhout maakt, hier zijn website: http://www.johaneeckhout.be/ . Petje af.
Oh ja dan dat slippertje. Twas daarnet serieus kutweer op de baan. Was aan het rijden op de autostrade tussen Kortrijk en Gent. Plots begon het zowaar te sneeuwen, of toch iets wat er nogal op leek. Ineens begon mijn auto te slippen, even geen controle meer over mijn voiture. Echt een mottige ervaring, ik dacht echt van: this is it, nu ga ik de middenberm of den berm in en dan maar hopen dat de crash nog meevalt. Gelukkig heb ik heel rustig bijgestuurd, maar dan begon auto in andere richting te draaien, nog is bijgestuurd en nog is weg en nog is bijgestuurd, tot ik eindelijk terug recht op de baan stond en heel rustig mijn weg verder zette tot het volgende tankstation. daar maar even rustig gaan bekomen. Gelukkig waren er op dat moment geen auto’s naast mij, anders had ik der boenk op gezeten.
Ja, het doet een mens toch wel even nadenken en doet beseffen dat een ongeval snel gebeurd kan zijn.
Niet dat ik anders een engeltje ben achter het stuur, maar in dit geval reed ik behoorlijk traag. Dit was de eerste keer dat mijn auto evenzijn eigen leven leidde, en ik me machteloos voelde en schrik had achter het stuur.
Soit, vant weekend staan er 100den kilomters op het programma om verder te werken aan de reeks van de volkscafés. Maar alst weer zo’n kloteweer is, zal ik toch 2keer nadenken of ik de baan op ga, of rustig thuis blijf en geen enkele foto maak.

Written by Jimmy Kets

november 22, 2008 bij 12:10 am

Geplaatst in Uncategorized

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. hou het veilig hé! dat we geen foto van jou in de kranten maandag moeten zien. Ja dat ‘sneeuw’ weer deed bij mij ook huiveren. Ik reed op autostrade rustig 100km/u omdat ik ook niet echt 100% leuk rijden vind. Zijn er van die hufters die je voorbij snellen grrrrrrrrrrrrr. als je dan aan je afrit bent en je ziet in de verte Blauwe lichtjes dan denk ik grrrrrrrrrrrrrr.

    luisindepels

    november 22, 2008 at 8:25 am

  2. Bij mij is het één keer minder goed afgelopen, gelukkig is het daar bij gebleven. Ik ben wel blij dat mijn auto nu ESP heeft anders had ik al eens in een voortuin gestoken🙂

    Herman Horsten

    november 22, 2008 at 9:10 am

  3. Johan Eeckhout,’k ken hem en zijn werk niet maar dit is voor mij al het beste wat ik dit jaar onder de ogen heb gekregen. Kan je iets meer over hem vertellen,Jimmy! Ook proper het werk van Armando Ferrari,

    jef beirinckx

    november 22, 2008 at 9:12 am

  4. ook proper het werk van Kiran Masters

    jef beirinckx

    november 22, 2008 at 9:17 am

  5. ook proper Tobias Zielony.

    jef beirinckx

    november 22, 2008 at 9:29 am

  6. Ik voelde het vrijdag ook, dat slippen, alleen ik bleef redelijk recht.
    Goed dat je dan toch veilig bent thuis geraakt…die wagen ter hoogte van Gent, op de middenberm had minder geluk.
    Fijn dat je mijn werk weet te waarderen en dat je mijn link op jouw blog hebt gezet.
    Zo te zien heb ik er zelfs een fan bij!
    Hou je me op de hoogte van jouw verdere ontwikkelingen?
    Zoals met de volkscafé’s bijvoorbeeld. Ik vond dat een boeiende reeks in wording. Van wat ik voor de rest van de avond van jou gezien kort zijn: keep up the good work!
    Ik heb genoten van jou manier van denken, voelen, zien, inzien, vastleggen en uitleggen.
    Nu ik nog een beetje minder podiumvrees…de Duvels zullen me smaken in de toekomst!

    Johan.

    johan eeckhout

    november 24, 2008 at 12:55 pm

  7. een ongeval is ook snel gebeurd, ik snap niet dat er niet preventief gestrooid werd, zelf heb ik 2u en een half op 20 per uur gereden met de auto, sneller was slibberen.

    t.~~y

    november 24, 2008 at 11:01 pm

  8. We zijn al een weekje verder nu ik dit commentaar schrijf maar ik voel echt met je mee: ik maak al slippertjes (met m’n m’n auto wel te verstaan) als ’t in NL regent! Gewoon doorgaan en denken dat de engelbewaarder waakt! Kan je niks gebeuren, Jimmy. En ga nou maar lekker verder met je café serie want ik verlang ernaar daar iets meer van te zien!!! 😉

    René

    november 29, 2008 at 10:50 pm


Geef een reactie

