Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

weekenddienst

with 12 comments

Zondagavond: barstende koppijn en behoorlijk moe.
Reden: Zaterdagnacht om half 4 thuisgekomen, bed in gekropen en om 8 uur moeten opstaan. Met de auto naar Brussel gereden om autoloze zondag te fotograferen. Om 10 uur was ik eindelijk ter plekke, want het kostte heel wat moeite om Brussel binnen te rijden omdat alle afritten van de Brusselse ring die naar het centrum leiden, waren afgesloten. Welgeteld een uurtje had ik de tijd om dit onderwerp in beeld te brengen, dat echt wel meer tijd vraagt om het deftig in beeld te brengen. Het viel me trouwens op hoeveel auto’s er nog rond reden in Brussel, waaronder ook mezelf🙂 Vervolgens auto ingesprongen en naar Gent gereden om het NV-A congres te fotograferen. Net op tijd aangekomen om de speech van Bart De Wever nog mee te pikken. Nadien terug auto in en naar Antwerpen om daar ook de autoloze zondag te fotograferen. Nadien nog een een portretje in de Monty gemaakt, en nog wat autoloze zondag gefotografeerd en even snel tussendoor, voor mijn eigen paar beeldjes van Zuiderzinnen gemaakt. Naar huis gewandeld en snel de beelden in de computer gestoken en NV-A beeldjes net afgewerkt of ik kreeg een telefoon om direct terug den otto in te springen en naar Zellik te racen om daar een CD&V bijeenkomst te gaan fotograferen. Veel tijd had ik dus niet om mijn autoloze zondag en portret af te werken, maar heb het dan maar op 5 minuutjes moeten doen. Heb zelfs geen tijd gehad om al mijn beelden te bekijken😦 Soit, gelukkig was ik nog net op tijd in Zellik om een Leterme op de CMOS vast te leggen toen ie als een zot naar zijn net voorgereden voiture spurtte…
Ter plekke dan beeldje in laptop geladen en proberen door te sturen via mijn UMTS modemke maar lukte niet al te best, dus maar richting huis gereden, op een parking nog eens geprobeerd, maar het ging veel te traag en de beelden die ik doorstuurde kwamen in stukken en brokken toe op de redactie. Rap dan maar verder naar nen Carestel langs den E19 gereden om daar even van een gelukkig wel goed werkende telenet hotspot gebruik te maken. Om 10 uur was ik dan toch thuis. Zelfs te moe om nog aan avondeten te denken ben ik mijn nest dan maar ingekropen…
Onderstaande foto maakte ik op het NV-A congres. Heb het beeld niet afgewerkt maar vond het wel grappig om mezelf te fotograferen (projectie achter De Wever).

Written by Jimmy Kets

september 22, 2008 bij 1:24 pm

Geplaatst in Uncategorized

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. volgens mij rijden er op die autoloze dagen veel meer auto’s dan normaal, want niemand wil zo’n dag missen…….paradoxaal

    nyklyn

    september 22, 2008 at 2:14 pm

  2. Ja ik heb het niet gemerkt hoor dat het autoloze zondag was want ik heb zelf ook nog een paar keer in de auto gezeten…

    Robbie Veldwijk

    september 22, 2008 at 2:20 pm

  3. Zelfportretje?🙂

    steven

    september 22, 2008 at 2:33 pm

  4. waw, wat een spannend en snel leven en schieten tegen de sterren op!!!!!!!! daar droomt gewoon iedereen van! ;o)

    PS. de ganse dag geen junkfood naar binnengeschoven?! me not believe :o)

    dieterdelathauwer

    september 22, 2008 at 2:47 pm

  5. @dieter: ik beken: ik heb wel even op zuiderzinnen 1 hamburger binnengespeeld, dat was het enige wat ik heb binnengespeeld. De Ranzige broodjes op het NV-A congres heb ik laten liggen.

    Jimmy Kets

    september 22, 2008 at 2:51 pm

  6. En de race naar Zellik uiteindelijk gelukkig niet voor niets geweest heb ik in de krant gezien😉

    Tim De Backer

    september 22, 2008 at 3:16 pm

  7. Knappe blog…

    y

    fietsbult

    september 22, 2008 at 9:34 pm

  8. Deze foto: knap, juist door die projectie.

    Het leven van een journalistiek fotograaf: zwaar! Ik krijg al hardkloppingen als ik eraan denk.

    NV-A: dus ook hun broodjes zijn ranzig …

    Karina

    september 23, 2008 at 7:36 am

  9. @karina: “ook”? dat zegt wat over jouw broodjes :o)

    dieterdelathauwer

    september 23, 2008 at 5:10 pm

  10. goh ik wordt al moe van het lezen van het verhaal…
    het leven van een fotograaf gaat niet altijd over rozen.

    hele gave foto trouwens met een zelfportret.
    als deze wordt geplaatst is ie dubbel goed.
    weinig mensen zullen doorhebben dat je ook in je eigen beeld staat.

    ruud

    september 23, 2008 at 9:58 pm

  11. Wat een hondenstiel man.
    Ik zag je op het journaal Leterme achterna hollen. Ik ben eigenlijk heel benieuwd wat het resultaat is als je tijdens zo’n manoeuvres foto’s moet maken.

    Xray

    oktober 6, 2008 at 6:19 pm

  12. fijne cameo😀

    Jonas

    november 21, 2008 at 1:41 pm


Geef een reactie

