Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

weekendkrant 20/09/2008 (deel1)

with 14 comments

Vandaag staan er in de weekendkrant van De Morgen weer een heel aantal beelden van mij. Waaronder dit portret van Etienne Davignon. Ik moest donderdagmiddag samen met de journalist mee om foto’s van de man te maken. Oorspronkelijk was er geen tijd om na het interview nog foto’s te maken, dus heb ik tijdens het interview me goed laten gaan. Dat vond plaats in het “salon”-gedeelte van zijn bureau. Echt geen mooie decor, maar hier moest ik het toch mee doen. Maar ondertussen werd mijn oog constant aangetrokken door zijn rommelige bureau.
Na het interview en handjesschudden heb ik de druk bezette man toch maar even vriendelijk gevraagd om 1 minuutje nog achter diens bureau plaats te nemen. Tot mijn grote verbazing deed hij het nog ook. Snel 5 keer geklikt met dit beeld als resultaat, waar ik best tevreden over ben.
Maar vaak krijg je in soortgelijke situaties het deksel op de neus. Als je dan tijdens het interview al wat foto’s gemaakt heb dan krijg je achteraf te horen “maar ge hebt al tijdens het interview foto’s genomen, en ik heb geen tijd meer!” Erg frustrerend dus! Tijdens het interview zoek je dan vaak snel in een straal van 20 meter rond de vaak niet-fotogenieke plaats, een mooi plekje om de mens één minuutje te laten poseren. Wat mij dan het meeste ergert is dat na het interview, het handjesschudden en na grappen en babbelen dat vaak nog een paar minuten duurt, dat je dan te horen krijgt, “ik heb geen tijd meer!”. Erg. Soit, deze man had gelukkig wel nog deze één belangrijke minuut tijd voor mij.

Written by Jimmy Kets

september 20, 2008 bij 7:15 am

Geplaatst in Uncategorized

14 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Gelukkig maar, knap beeld.

    fbaert

    september 20, 2008 at 8:00 am

  2. Prachtig Breed-sfeer-beeld!!

    Erik O,

    september 20, 2008 at 9:45 am

  3. Grappig, naar analogie met het artikel in DMMM over ‘bureau fotografie’.

    Ake

    september 20, 2008 at 12:17 pm

  4. krijgen we ook het verhaaltje achter de foto’s met de chinese krijgers ? pliiiz?:)

    ciocolatacupiper

    september 20, 2008 at 1:50 pm

  5. begrijp je verhaal helemaal. geen tijd is meer geen zin.
    altijd lastig om de geportreteerd te overtuigen dat een slechte foto in de krant meer zegt dat al die woorden in het interview.

    vind het een leuk foto geworden. de werkplek verteld veel over de man.
    door de compositie lijkt de man onderdeel te zijn van het schilderij er achter.

    ook een gave zwartwit foto op de achtergrond. die fotograaf heeft zeker meer tijd gehad😉

    ruud

    september 20, 2008 at 2:27 pm

  6. Heerlijk sfeertje Jimmy….prettig beeld!

    Arnold

    september 20, 2008 at 4:01 pm

  7. Erg knap beeld is dit zeg!

    Robbie Veldwijk

    september 20, 2008 at 5:34 pm

  8. de foto is fantastisch. Het is zelfs moeilijk te geloven dat het echt zijn bureau is. Je hebt het fantastisch gezien en er echt een hele toffe foto van gemaakt. Het toont de mens achter de naam…

    ysabje

    september 20, 2008 at 11:09 pm

  9. Fijn portret! Wat mij opvalt is dat er nergens een pc/mac of dito elektronica te bespeuren valt. ’t Kon evengoed het bureau van mijn eigen grootvader zijn geweest, nu ik er zo over nadenk. Vol papieren, knipsels, magazines en boeken.

    Matthias

    september 21, 2008 at 2:49 pm

  10. ik ben niet zo voor superlatieven, vandaar: “boenk derop jimmy”. keigoe.

    dieterdelathauwer

    september 21, 2008 at 6:40 pm

  11. T’is inderdaad een goeie. Zo krijgen wij E.D niet veel te zien. En die pijp…

    Erwin

    september 21, 2008 at 7:31 pm

  12. Erg mooi. Ik vind het ook altijd lastig om na een interview nog foto’s te kunnen maken. Sommigen zij de “journalisten” dan al beu

    Frederik

    september 22, 2008 at 9:32 am

  13. Goei portret! Leuke presentatie/lezing ook op KDG! Merci!😉

    Bart Werbrouck

    oktober 1, 2008 at 8:51 pm

  14. Vignettering maakt het helemaal af. Cool.

    sander

    oktober 4, 2008 at 10:17 pm


Geef een reactie

