Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

press

with 9 comments

Zo, hier zijn we weer. Precies weeral een eeuwigheid geleden, maar ik moet stoppen mezelf schuldig te voelen dat ik niet elke dag opnieuw een nieuwe post maak.
Tis weer de week van de standby hier, een ganse week in Brussel zitten op de redactie en de meeste opdrachten gaan dan ook door in Brussel. Gisterenmorgen moest ik om kwart voor 9 al op het proces van Joe Van Holsbeeck zijn. Kwart voor 9 in Brussel, betekent toch wel om 7 uur vertrekken (om uiteraard de fille mee in te calculeren) en om kwart voor 7 opstaan dus. Voor de meeste mensen zijn deze uren dagelijkse kost, voor mij gelukkig eerder uitzondering. We mogen dus eigenlijk niet klagen. Op het proces waren er zoals te verwachten zeer veel fotografen en cameraploegen aanwezig. Het was soms drummen geblazen en creatief wezen om toch je beeld te kunnen maken. Op een bepaald moment ben ik gewoon op de chauffage gaan staan in de rechtzaal. Een collega fotograaf vond dat precies niet kunnen en deed teken om er af te komen, maar daar kon ik me weinig van aantrekken. Vandaag stonden er in de krant slechts 2 van mijn beelden van het proces in de krant, aangevuld met 2 beelden van persagentschappen. Ik had wel de foto op de voorpagina, maar echt groot stond ie er niet in.
Nadien moest ik Patrick Dewael gaan opwachten in de affaire Koekelberg. 4 en een half uur heb ik daar staan wachten in’t parlement, maar uiteindelijk is Dewael niet komen opdagen. Erg frustrerend. Enkele andere politici kwamen wel naar benden maar zo belangrijk waren ze blijkbaar ook niet, want van de beelden die ik hiervan maakte, stond er geen enkel beeld in de gazet. Helaas, want 4 en een half uur wachten is erg frustrerend. Welkom in de wereld van de persfotografie! Doet mij er trouwens aan denken dat ik volgende week in de KDG fotografieschool in Antwerpen volgende week een lezing moet gaan geven ivm persfotografie. Ik heb al enkele keren her en der voordrachten gegeven over dit onderwerp en mijn fotografie. Ik heb wel een cd-rom liggen met beeldmateriaal dat ik telkens weer gebruik, maar misschien is het tijd dat ik het nog eens update.

Written by Jimmy Kets

september 16, 2008 bij 6:12 pm

Geplaatst in photography

9 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. lijkt me wel voer voor een kortfilm zo’n lezing van een persfotograaf

    nyklyn

    september 16, 2008 at 7:20 pm

  2. Enkel toegankelijk voor studenten?

    Pietel

    september 17, 2008 at 6:50 am

  3. Ik kan misschien wel iets regelen voor jou🙂 Maar tis wel om 11uur ’s morgens

    Jimmy Kets

    september 17, 2008 at 7:29 am

  4. 4 uur wachten moet inderdaad klote zijn! Ik zag je rondlopen met je streepjes.😉

    Artur

    september 17, 2008 at 3:12 pm

  5. […] 17Sep08 Ik vind het altijd enorm interessant om Jimmy zijn ervaringen te lezen. Zo vertelt hij vandaag op zijn blog dat hij gisteren in het parlement meer dan 4 uur heeft gewacht op Patrick Dewael. […]

  6. Dju – ik had eigenlijk dezelfde vraag als Pietel. Zou ik ook wel eens willen bij zijn. Misschien eens een “privé” sessie voor de lezers van dit blog?😉

    Tom

    september 17, 2008 at 5:46 pm

  7. “Count me in” voor een privelezing.

    Gelukkig was het geen winter of het kon wel eens warm worden onder uw voeten in de rechtszaal.

    Xray

    september 17, 2008 at 6:15 pm

  8. maggikookomen?

    en schuldig voelen of niet posten op blog: ik beslis ook telkens om me er niet schuldig over te voelen. en de volgende dag voel ik me dan toch weer wat schuldig. Maar het haalt me wel weer uit mijn zetel…

    ysabje

    september 17, 2008 at 10:17 pm

  9. Fijn om jouw verhalen te kunnen volgen Jimmy!
    Ik kijk al uit naar je lezing woensdag, tot dan!😉

    Rulan Kurek

    september 19, 2008 at 8:11 pm


Geef een reactie

