Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

ijzerbedvaart

with 8 comments

Gisteren was het een druk en warm dagje. Eerst moest ik in Roeselare een repo maken voor een voetbal magazine, jawel, u leest het goed🙂 Ik zag er eigenlijk tegenop maar het viel best nog wel mee. Reslutaat normaal gezien volgende week woensdag in voetbal magazine. Daarna stond de ijzerwake in Diksmuide op het programma. Eigenlijk was het veel te warm om te fotograferen, maar liever dat dan regen en koude. De kloterij op evenementen is dat je niet zomaar ne cola kunt kopen. Eerst aanschuiven, dan te horen krijgen dat ge met bonnetjes moet betalen, dan aanschuiven voor bonnetjes, zweten, aanschuiven en bonnetjes kopen, met uitgedroogde stem naar een cola vragen om deze vervolgens niet langzaam naar binnen te kappen. Was ook nodig om de ranzige hamburger die ervoor naar binnenging door te spoelen, deze kon ik dan weer cash betalen. Daarna opzoek gegaan naar Vlaamse leeuw vlaggen, maar deze waren toch maar in geringe mate aanwezig. Van een leien dakje ging het dan ook niet om snel enkele goeie beelden te maken en weg te vluchten.
Maar op een bepaald moment kijk je toch naar je horloge en besef je dat je nog 130 km moet rijden, naar huis en al de beelden nog in moet laden, bewerken en doorsturen. Gelukkig heb ik niet te lang meer rondgetaffeld, want onderweg heb ik nog een uur in de fille gestaan. Echt vervelend stilstaan en met mondjesmaat vooruit rijden. Ik had toevallig ook geen laptop bij om aan één of ander tankstation halt te houden om van daaruit mijn beelden te bewerken en door te sturen. Uiteindelijk om 7 uur thuis gekomen, en beelden in de computer geladen. HAd ondertussen ook te horen gekregen dat ik ook naar de Volkskrant beelden moest sturen van de ijzerbedevaart, en het was dringend. Zo snel als mijn computer het toeliet, mijn beelden bewerkt en doorgestuurd. Vandaag stond mijn beeld in De Volkskrant. Ik vind het nu niet mijn beste beelden, maar je kan maar fotograferen wat er is, en binnen de tijd die je hebt en de inspiratie van het moment natuurlijk.

Written by Jimmy Kets

september 1, 2008 bij 3:19 pm

Geplaatst in photography

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. In het vervolg spring je bij mij binnen ik woon daar op 5km vandaan. Ik stond trouwens ook in de file op dat moment richting rivierhof in Deurne alwaar ik een super concert van Mogwai mocht beleven.

    nyklyn

    september 1, 2008 at 5:31 pm

  2. Dat is de oplossing: maak een netwerk in, laten we zeggen, de Benelux (bestaat die nog?) en je bent relaxed bezig. Schrijf ons adresje maar op!
    Mooi om te lezen hoe ’t een fotograaf vergaat die “even” een plaatje moet leveren. Proficiat met je publicatie en ga lekker zo verder, Jimmy…en vergeet vooral niet, ons eenvoudige Bloggers, te laten meeleven!

    René

    september 1, 2008 at 7:32 pm

  3. Volgend jaar ga ik met je mee Jimmy! Dan zal ik je wel trakteren op een cola.😉 Was er dit jaar al graag bij geweest.

    Foto 1 vind ik prima! Lekker grote publicatie. De andere twee kunnen me niet zo boeien.

    Artur

    september 1, 2008 at 8:00 pm

  4. De galamensen op fata morgana in kortrijk zorgden voor de nodige fotofun! Ik vind je foto ( gisteren opgemerkt in de morgen ), schitterend. Vooral het roodgeverfde meisje staat symbool voor multicultureel. Heel symbolisch beeld voor een politieke , vlaamse manifestatie. Mooi zo. Ik wil echter niet aan politiek doen, ik kijk louter fotografisch en probeer er een sociaal aspect in te vinden, wat ik dan ook gevonden hebt. Daarom is het beeld goed voor mij.

    tine lemaitre

    september 2, 2008 at 12:54 am

  5. de 2e ballon zit een beetje in de weg, maar ik vind het niet storen voor het beeld… en de volkskrant ook niet. goed te zien dat je ook internationaal aan de weg timmert.

    ik zag ijzerwake op teevee en vond dit typische vlaamse gebeuren wel heel apart. zeker in het licht wat de taalscheiding voor invloed heeft op het regeren van jullie land. toch een prachtige evenement om fotografisch vast te leggen.

    ruud

    september 2, 2008 at 9:44 am

  6. Fijn om nog eens ” behind the scenes” te mogen gaan ten huize Kets. Die eerste foto is heerlijk. Die twee meisjes vinden het daar wel héél boeiend.

    Frederik

    september 2, 2008 at 7:36 pm

  7. wat héérlijk moet het toch zijn om je foto in de krant te zien verschijnen… Die meisjes op de eerste foto’s zitten daar zo graaaaag🙂

    Jens Daems

    september 2, 2008 at 9:39 pm

  8. Toch wel sterke foto’s hoor. Misschien ga ik er volgend jaar ook heen want het lijkt me er toch een gedroomde fotografieplaats te zijn.

    Xray

    september 6, 2008 at 1:52 pm


Geef een reactie

