Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Benidorm publicatie

with 8 comments

Vanmorgen toen ik De Morgen opensloeg, zag ik een foto staan die ik maakte eind juni in Benidorm. ( hier is de rest van de foto’s) Mijn dag kon niet meer stuk. Voor mij is het telkens weer een leuke verrrassing wanneer er beelden in de krant komen die je uit eigen beweging hebt gemaakt, en dan doorstuurt om in het archief te steken. Vroeg of laat worden deze beelden wel eens gebruikt om een bepaald thema te illustreren. Het doet me ergens veel meer plezier om zo’n beelden in de krant tegen te komen dan degene die je in opdracht gemaakt hebt. Misschien ook wel omdat de verrassing groter is, maar toch…

(excuseer voor de i-phone-fotokwaliteit van de foto van de gazet)

Written by Jimmy Kets

augustus 29, 2008 bij 12:45 pm

Geplaatst in Uncategorized

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik denk dat ik het al eens gevraagd heb maar ben niet meer zeker: verwittigt de redactie je wanneer een foto van jou gebruikt wordt? Is dat steeds aan hetzelfde tarief, ongeacht de pagina en de grootte van de foto? Of varieert dat?

    Serge

    augustus 29, 2008 at 3:29 pm

  2. Ik had ’t vanmorgen ook gezien in de krant, geweldige prent!

    stuutekeer

    augustus 29, 2008 at 3:35 pm

  3. @serge: wij moeten zelf in’t oog houden en opschrijven welke foto’s er gepubliceerd worden. De grootte van de publicatie heeft geen invloed op de prijs. Enkel als je beeld op de voorpagina staat (het hoofdbeeld wel te verstaan) dan ligt de prijs hoger.

    Jimmy Kets

    augustus 29, 2008 at 5:16 pm

  4. moet jij dan àlle dagen de vollédige krant doorkijken en streepjes trekken? en word je dan niet betaald als je eens toevallig een dag niet in de krant kijkt? vreemd systeem🙂

    Stephanie

    augustus 29, 2008 at 9:07 pm

  5. @stephanie: Yep, maar het is nog wel leuk om op zoek te gaan naar nof niet gepubliceerde (archief)foto’s. Dat is een niet onbelangrijk deel van mijn inkomen.

    Jimmy Kets

    augustus 29, 2008 at 9:22 pm

  6. Dat moet idd heel leuk zijn denk ik… Dus je stuurt die foto’s gewoon uit vrije beweging op, en ooit duiken ze misschien op? Ps: die iPhone kwaliteit valt best wel mee hoor, had je het niet gezegd had ik het wrs niet gemerkt.

    Jens Daems

    augustus 30, 2008 at 8:22 am

  7. Ik heb vandaag eindelijk De Morgen van vorig weekend kunnen bekijken. Als grote van jou moest ik het gewoon gezien hebben. Kets in de Zeno. Chique chique!🙂

    Amaai, zo mooie woorden van Janssens! Hij heeft helemaal gelijk!

    Artur

    augustus 30, 2008 at 9:49 am

  8. 🙂 🙂

    René

    september 1, 2008 at 7:34 pm


Geef een reactie

