Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

weekendkrant 1

with 3 comments

Zo, het is zaterdag. Het is precies al een eeuwigheid geleden (toch al bijna een week) dat ik nog iets op deze blog gepost heb. Naast filmpjes maken, zijn we nog altijd fulltime bezig met foto’s maken.
Vandaag stond de weekendkrant van De Morgen nog eens vol met foto’s van mij. De foto’s die er in staan zijn niet allemaal gisteren, laaat staan deze week gemaakt. Het is natuurlijk eerst wachten tot het beeld gepubliceerd is, vooraleer het op deze blog te zwieren.
Dit portret van Sven Nys en zijn coach maakte ik enkele weken terug in Baal, bij hem thuis. Als ik een portret moet gaan maken, heb ik op voorhand zelden een idee wat ik met de persoon ga doen. Vanaf dat ik in de straat kom gereden, of gewandeld van de te fotograferen persoon hou ik mijn ogen extra goed open, op zoek naar plaatsen waar ik hem of haar zou kunnen fotograferen. In het geval van Nys zag ik dit bordje staan, en hield het in mijn achterhoofd. Door toeval kwam ik in Sven Nys zijn garage, waar dit “kinderquadje” stond. In mijn hoofd begon ik dit te linken met het bordje “graag traag”… Gelukkig zag hij dit idee wel zitten. Op 2 minuten was het beeld klaar.

Written by Jimmy Kets

augustus 23, 2008 bij 8:20 am

Geplaatst in photography

3 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. “Het is precies al een eeuwigheid geleden (toch al bijna een week) dat ik nog iets op deze blog gepost heb.” … een prima instelling! Je hebt al flink je best gedaan deze zomer (wat aantal posts betreft) en wij kunnen dit alleen maar toejuichen!

    Een heel geslaagd portret. En zo zie je maar, fotografie is in de eerste plaats je ogen ten allen tijde openhouden.

    Karina

    augustus 23, 2008 at 9:33 am

  2. Schitterend idee. De foto was me onmiddellijk opgevallen. Alleen lijkt hij in de krant veel donkerder dan hier.

    ghostshot

    augustus 23, 2008 at 1:29 pm

  3. leuk dat je ons zo een blik(je) achter de schermen gunt. kunnen we (kan ik) veel van leren! bedankt.
    S.

    Stephanie

    augustus 23, 2008 at 8:17 pm


Geef een reactie

