Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

parking

with 6 comments

Ik weet nog niet of ik onderstaande beelden foto’s of blogvulling moet noemen.
Ik maakte vanmiddag deze 2 foto’s toen ik terugkwam van een opdracht in Maastricht, ergens op een parking van nen Total. Ik ben eigenlijk nogal veel op de baan. Persfotograaf is veel meer dan enkel de opdracht fotografisch uitvoeren. Vandaag waren het zo’n 225 kilometer dat ik moest rijden voor één opdrachtje. Deze week moest ik ook naar Hamont-Achel of all places. Mijn gps stuurde me via Nederland, omdat dat de snelste weg was. Nederland is een pokke gevaarlijk land om door te rijden, en dit met betrekking tot het gevaar om geflitst te worden. Ik heb mijn nieuwe auto 11 maand, en tot mijn verbazing ben ik nog nooit geflitst geweest, ondanks dat ik me niet altijd kan inhouden met het gaspedaal. Niets om trots op te zijn, en geen excuus ook al rij je per jaar tienduizenden kilomters. Feit is dat je altijd 120 per uur zou rijden op de autostrade het gewoon oersaai zou zijn. Om terug te komen op mijn tripje naar Hamont-Achel moest ik dus eventjes Nederland door. Wetende dat de snelheid frequent gecontroleerd wordt houd ik me dan maar aan de regels. Plots reed ik op een baan tussen 2 boerengatten (kleine dorpjes)… nergens stond er een bord hoe snel je mocht rijden. Om toch maar geen risico’s te nemen reed ik 50 per uur dat ik. Tot plots een flitser in de berm afging. Ik keek nog eens op mijn snelheidsding, en inderdaad, ik reed 53 per uur. Joenges toch! Nu ben ik echt benieuwd of ik een boete ga krijgen om 3 kilomoter per uur te snel te rijden. Dat zou het toppunt zijn. Maar ik weet dat je voor 1 kilomter per uur te snel rijden, in Nederland al een boete mag verwachten. Ik ben benieuwd wat dat gaat geven. De rest van dat stukje baan heb ik mijn cruise control dan maar op 50 per uur ingesteld. Met gevolg dat er een hele sliert Nederlanders in mijn gat zat te boren en me aan het verblinden was met hun faren. Ik liet het niet aan mijn hart komen, en bolde de rest van de baan rustig 50 per uur door… Ik heb nog nooit met zo’n euforie het landsbordje België zien verschijnen aan den einder, om vervolgens er met een rotvaart voorbij te vlammen. Sorry, het moest er even uit.

Hieronder de kleine versie om op ruud zijn scherm te passen. Soms vergeet ik dat niet iedereen een 30 inch computerscherm heeft. Mijn excuses.

Hier de foto’s voor de grote computerschermen.

Written by Jimmy Kets

augustus 16, 2008 bij 5:32 pm

Geplaatst in photography, Uncategorized

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. de eerste foto vind ik wel wat van het ‘landschaps’ hebben waar je naar op zoek bent.
    wel wat te groot om in mn beeldje te passen… maar de herhaling van de lijnen en de strakke compo ontgaat me zeker niet.

    en eh.. 53 Km/h.. volgens mij zit je (incl aftrek van minimum correctie) net buiten de gevarenzone.

    ruud

    augustus 16, 2008 at 6:55 pm

  2. Jimmy, ik heb een 24″ en voor de grote beelden moet ik toch nog een halve centimeter scrollen🙂 Tenzij op fullscreen, dan zie ik de foto wel in zijn geheel. En zoals Ruud aanhaalt, zit de sterkte in de herhalingen van de lijnen, was me ook direct opgevallen!

    Serge

    augustus 16, 2008 at 7:31 pm

  3. Dat 30 inch scherm is waarschijnlijk “ter compensatie van” zoals ze zeggen😉

    Herman

    augustus 17, 2008 at 8:53 am

  4. Dat je aardig kunt fotograferen weten de meeste Bloggers (en zo) al wel maar dat je ook aardig een verhaal kunt schrijven…dat is voor velen nog een verborgen (dus onondekt) talent van ene Jimmy.
    ‘k Zou maar vast een goede pseudoniem bedenken.. 😉 of durf je dat onder eigen naam aan?😉
    Ja, de snelheidscontroles zijn streng en irritant in NL: als ie heeft geflitst kun je er zeker van zijn een kleine bijdrage aan de Nederlandse schatkist te moeten leveren…!
    Maar ’t gaat natuurlijk om de geposte foto’s: inderdaad mooi lijnenspel maar of ze naar jouw idee de prijs van de ticket waard zijn, betwijfel ik 😉

    René

    augustus 17, 2008 at 3:59 pm

  5. Weer uitgemeten composities.

    Xray

    augustus 17, 2008 at 6:08 pm

  6. Ni uw beste foto’s, maar ge ziet toch altijd dat er iets in zit.

    En over dat scherm. goddamn, 30 inch ! ik zit hier met een schraal 19 inchke dat al een major verbetering was sinds mijn 17 inchke. ik kan me zelfs ni voorstelle hoe groot dat is, maar kwil liever ni weten wat ik mis🙂 argh..

    keep up the good work.

    keigoe geschreve trouwens, enorm plezant om lezen.
    nieuwe rubriek : Jimmy’s Column ? Misschien nog iets voor de Morgen :p

    Dimi

    augustus 20, 2008 at 1:29 pm


Geef een reactie

