Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Guy Bourdin

with 6 comments

Gisteren ben ik nog eens naar de foto’s van Guy Bourdin gaan kijken in het fotomuseum in Antwerpen. Ik had de tentoonstelling al eens gezien tijdens de vernissage, maar door een sms’je van een vriendin werd ik er voor een tweede keer naartoe gelokt. Ik bezoek wel vaker sommige expo’s meermaals.
Guy Bourdin’s beelden zijn gewoonweg super!!! Hij was zijn tijd heel ver vooruit en nu nog eigenlijk. Bij elk beeld vraag je je af: Hoe kom je er bij? De man zijn fantasie lijkt wel eindeloos. Al zijn beelden hebben ook een ziel vind ik, en dat is in mijn ogen wel belangrijk, iets dat veel hedendaagse modefoto’s missen.
Als ik zijn beelden zie krijg ik ook wel zin om modefoto’s te maken. Een paar keer heb ik wel eens voor De Morgen Magazine een modeshootje gedaan, maar dat is alweer veel te lang geleden.
Hieronder is een selectie van enkele modefoto’s die ik maakte in 2004 op één of andere camping…

Written by Jimmy Kets

juli 18, 2008 bij 12:52 pm

Geplaatst in Uncategorized

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ik probeer nooit negatief te doen op andermans werk … en tligt hier niet aan jou ..
    maar wat nen mottigen hond🙂 waardoor je wel een dijk van een plaat hebt
    foto 3 springt er wel uit voor mij. mooi mooi.

    tomleuntjensphotography

    juli 18, 2008 at 2:14 pm

  2. Prachtig! Foto 3 is héérlijk gewoon🙂 En sjah die hond, dat beestje kan daar ook niet aan doen he🙂

    Jens Daems

    juli 18, 2008 at 3:15 pm

  3. héél mooie reeks. ik kan ook genieten van modefotografie, maar zoals je zegt, veel dezelfde stijl. Je serie vind ik héél geslaagd.

    PS. die 2 honden aan de zee waarvan ik zei dat er één op jou trok… mijn vriendin was op je blog aan het rondneuzen en plots riep ze me en zei ze: kijk, dat linkse hondje trekt op jimmy!!!! :o))))))))))))))))

    dieterdelathauwer

    juli 18, 2008 at 3:36 pm

  4. heel mooie reeks, erg “fifties” -stijl… de vrolijke jaren!😉

    MJ

    juli 18, 2008 at 6:35 pm

  5. Heel leuke reeks! Voor mij is die derde ook de leukste.

    Ik dacht dat ik je gisteren had gespot in Brussel (voor Sint-Goedele), maar vermits je in A’pen zat, zal het een lookalike geweest zijn die ook rondliep met een fototas…

    lieven(.be)

    juli 18, 2008 at 8:01 pm

  6. Die derde vind ik erg mooi, niet alleen de mode maar ook de man erbij!

    Robbie Veldwijk

    juli 20, 2008 at 9:56 am


Geef een reactie

