Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Blankenberge deze zondag

with 20 comments

In navolging tot vorige post hier een concreet voorstel voor deze zondag.
Wie heeft er zin om deze zondag (6 juni) naar Blankenberge af te zakken om u eens goed fotografisch te laten gaan? Afspraak om 11 uur op de Pier.
Zelf ervaar ik af en toe problemen met het maken van strandfoto’s. Kinderen fotograferen bijvoorbeeld is uit den boze … Wat ik wel eens zou willen weten is of andere fotografen soms ook op het strand af en toe problemen hebben tijdens het fotograferen en hoe ze daarmee omgaan. Soms heb ik het gevoel dat ik met iets “misdadigs” bezig ben🙂
Hoe meer fotograferende zielen hoe meer vreugd zou ik zeggen.
Hopelijk tot dan!

Written by Jimmy Kets

juni 30, 2008 bij 2:31 pm

Geplaatst in Uncategorized

20 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wel grappig.
    Boven een hele reeks strandfoto’s zeg jij dat je problemen hebt bij het maken van … strandfoto’s. Een misdadige reeks voorwaar😉

    Karel

    juni 30, 2008 at 3:04 pm

  2. Heb de ervaring dat je als man alleen makkelijk wordt aanzien als een Dutroux maar als je kinderen fotografeert in vrouwelijk gezelschap de ouders veel minder problemen maken.

    Herman

    juni 30, 2008 at 5:11 pm

  3. Ik zou wel willen afzakken naar Blankenberge volgende zondag. Zou geen probleem moeten zijn. Ik denk wel dat de agenda voorlopig nog vrij is (voila, effe gekeken en inderdaad het lukt :D).

    En ik moet trouwens Herman bijtreden. Ik ervaar enkel problemen als ik alleen ben. Als mijn vrouw mee is dan hebben de mensen daar al veel minder problemen mee (zelfs als ik kinderen fotografeer). Het is een fenomeen dat tijdens de lessen sociale fotografie het afgelopen jaar een aantal keer ter sprake gekomen is. Wat de reden precies is, geen idee, maar in het post-Dutroux tijdperk is het een no-no geworden om kinderen te fotograferen.

    Maar soit, zondag, Blankenberge dus!

    Thomas

    juni 30, 2008 at 6:58 pm

  4. Tijdens “Leuven in scene” probeerde ik ook om wat sfeerfoto’s te maken van wachtende kinderen bij een “papierkuntenaar”. Op het moment dat de ouders me zagen fotograferen, werden hun kinderen afgeschermd door tussen het kind en mij te komen staan. Op het moment dat ik mijn perskaart rond mijn hals hing, werd dit niet meer gedaan. Heel vreemd.
    Je kan natuurlijk niet met een perskaart rond je hals over het strand lopen …😉

    PeterM

    juni 30, 2008 at 7:16 pm

  5. Ofwel jezelf vermommen als een fervente zonneklopper.
    Ofwel op stap met je eigen kind mee.
    Ofwel een positieve eerste indruk nalaten.
    Ofwel heel snel kunnen lopen.
    Ofwel veel tijd steken in die bepaalde mensen die je voorkeur genieten. Mss vragen om die zonnekloppers van ’s morgens tot ’s avonds te mogen volgen…

    Zondag is normaalgezien wel ok.

    nyklyn

    juni 30, 2008 at 7:29 pm

  6. Wat jammer: nog afgezien van de afstand Arnhem-Blankenberge heb ik voor de betreffende Zondag al iets bindend gepland. Och, wat had ik nog eens graag die gulle “smile” van Jimmy willen zien

    en met de club het strand opgegaan.
    Een volgende keer dan maar. Veel succes en plezier daar!

    René

    juni 30, 2008 at 7:52 pm

  7. ik denk dat het meer weerstand zal geven als een tiental fotografen als een schietende bende over het strand schuifelt… zeker in je eigen land. in het buitenland (als Benidorm) is iedereen in een vakantiestemming… in Blankenbergen is het percentage jongeren hoger en moeten de meeste de volgende dag weer naar het werk😉

    desalniettemin had ik je graag op het strand aan het werk gezien Jimmy. ik zou zelf niet durven.
    ik denk een vrouwelijke fotograaf makkelijker weg komt met fotos maken op het strand.
    …dus bloggers.. zondag je beste bikini aan🙂 veel plezier.

    ruud

    juni 30, 2008 at 8:44 pm

  8. Hangt er trouwens allemaal een beetje van af of het al dan niet mooi weer zal zijn zondag🙂

    Thomas

    juni 30, 2008 at 11:23 pm

  9. Ik doe mijn best om er bij te zijn!

    Didier

    juli 1, 2008 at 7:19 pm

  10. Ik zal er zijn zondag! En een maatje van mij gaat ook mee. T zal weer grappige foto’s opleveren zo 10 fotografen rond 1 onderwerp.

    sart68

    juli 1, 2008 at 11:17 pm

  11. […] en vooral: Jimmy Kets stelt voor om volgende zondag (6 juli) met een aantal bloggers af te spreken aan de pier in Blankenberge om […]

  12. We zitten nog niet aan 10 fotografen, maar dat komt wel in orde denk ik. Komaan mensen! Je krijgt niet elke dag de kans om met Jimmy op pad te gaan.🙂

    Artur

    juli 2, 2008 at 9:52 am

  13. plant ne keer iets op ne datum dat ik wel kan GRRRRRR – aanhangende familiale bbq verplichtingen.
    amuseer jullie en post maar goed over die dag!

    dieterdelathauwer

    juli 2, 2008 at 12:19 pm

  14. Hola! sart68 ook van de partij? Super😀

    Thomas

    juli 2, 2008 at 3:31 pm

  15. Sabine vertelt me net dat het zondag gaat rekenen, moeten we dat geloven?

    Herman

    juli 4, 2008 at 6:08 pm

  16. Ik zou het toch eens aan Frank vragen. Ik vertrouw die Sabine niet.🙂

    Artur

    juli 4, 2008 at 8:55 pm

  17. […] naar Blankenberge 05Jul08 Vergeet niet dat we morgen met een paar bloggers hebben afgesproken in Blankenberge. Iedereen is nog altijd welkom mee te komen! Je krijg niet elke dag de kans om met […]

  18. Helaas moet er ook nog iemand De Standaard van maandag in elkaar steken … Dus ik zal er niet zijn.

    Karel

    juli 5, 2008 at 10:58 am

  19. Elf🙂

    We kunnen voetballen!

    Tom

    juli 5, 2008 at 8:41 pm

  20. […] was een fantastische dag vandaag.  Leuk om eens de deur uit te komen en onder lichte druk wat aan straatfotografie te doen, […]


Geef een reactie

