Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

ondertussen aan de Fortis automaat

with 2 comments

Het zat er al lang aan te komen, maar vandaag heb ik ze dan eindelijk gekocht: canon 24-70mm (2.8 uiteraard). Ik had al een 16-35mm, een vaste 50 mm en een 70-200mm. Als het snel moet gaan is een vaste 50 mm gewoon niet flexibel genoeg, en het kan geen kwaad om eens een ander zoombereik te verkennen dan mijn breedhoeklens die ik 90 procent gebruik.
Uiteraard moeten we die handel wel zo spoedig mogelijk zien terug te verdienen. Ben dan maar de straat opgegaan om wat beelden te schieten. Na een beetje te hebben rondgehangen op de vrijdagmarkt, ben ik naar de fortis bank op de meir getrokken. Wat logo’tje gefotografeerd en dan heb ik wat beelden gemaakt van de geldautomaat. Na enkele minuten kwam er een security agent op mijn schouder tikken en kwam me melden dat het verboden was om de automaat te fotograferen. Ik moest mijn paspoort afgeven zodat ie er een kopie van zou kunnen maken. Ik had er eigenlijk weinig zin maar uiteindelijk ben ik dan maar eventjes meegestapt met de man. Tis maar dat ik toch recht in mijn schoenen stond. Blijkbaar is er nogal een probleem met mensen die niet al te fraaie bedoelingen hebben met zo’n masjien. Toetsenborden veranderen enzovoorts enzovoorts…
Maar soit, ondertussen had ik toch het beeld dat ik wilde maken. De tekst die op het scherm van de automaat staat, vond ik wel interessant.

Written by Jimmy Kets

juni 27, 2008 bij 3:53 pm

Geplaatst in Uncategorized

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik ben er niet wild van, van die lens. Op een full frame valt het best mee maar het beeld is toch net iets minder mooi dan bij mijn andere lenzen. Maar ’t is wel weer de ideale allround lens. Ik gebruik ze vooral in situaties waar het snel moet gaan of waar ik niet weet wat te verwachten.

    Bert Stephani (X-Pose)

    juni 27, 2008 at 8:12 pm

  2. een nieuw lensje terugverdienen door even in de stad wat fotos te nemen van een cashmachien.. en dan verbaasd zijn als er een agent je aan houdt🙂

    maaru … veel plezier met je lensje. we zullen je groothoekbeelden nu al gaan missen😦

    ruud

    juni 28, 2008 at 7:38 pm


Geef een reactie

