Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Iemand een nikon D300 ?

with 11 comments

Toen ik vorig jaar de Nikon Promising Photographer Award won, kreeg ik een nikon D200 mee naar huis. Ik kreeg toen te horen dat er een opvolger in aantocht was, de D300, en zou mijn D200 kunnen inruilen tegen dit model. Ondertussen is de D300 al een tijdje op de markt en na veel over ent weer gemail heb ik dan eindelijk mijn D300 in gekregen. Wat ik er tot hier toe over gelezen heb is zeer positief, en ik denk dat het een zeer degelijke camera is… Anderhalf jaar geleden toen ik nog met nikon werkte, zou ik hem uiteraard houden om mee te werken, maar tegenwoordig bezit ik enkel nog Canon gerief. Een gekregen paard mag je niet in de bek kijken, maar het zou stom zijn om de camera in de kast te laten staan, of nikon objectieven te kopen.
Dus zet ik hem hier in de etalage. Richtprijs: 1555 euro. (er zit garantie op)
Geïnteresseerden kunnen een mailtje sturen naar jimmy.kets@pandora.be

Written by Jimmy Kets

april 14, 2008 bij 8:56 am

Geplaatst in Uncategorized

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ruilen tegen een d200? :p

    Dries

    april 14, 2008 at 10:02 am

  2. Kan dat op factuur?🙂

    Ik heb wel interesse, maar het geld is er niet op dit moment. Misschien volgende maand.

    stijn

    april 14, 2008 at 12:56 pm

  3. Een knap toestel hoor, heb er zelf reeds eentje.

    Zeg Jimmy, een vraagje (misschien is het ooit al eens aan bod gekomen op je blog), waarom ben je naar Canon overgestapt?

    Serge

    april 14, 2008 at 5:48 pm

  4. Ojee, dat gaat in de richting van een Canon-Nikon diskussie 😉
    Alhoewel ik Canon gebruiker ben hoor ik over deze d300 veel goede berichten dus wat let een geïnteresseerde daar nu in te stappen…..

    René Wouters

    april 14, 2008 at 6:19 pm

  5. @ serge. Mijn laatste nikon fototoestel dat ik ooit gekocht heb was de nikon D2X. De foto’s die ik ermee maakte vanaf 800 iso waren hopeloos slecht qua ruis. Echt schandalig gewoon, dat ze zoiets ooit hebben durven verkopen snap ik nog altijd niet, en dat voor een toestel van 5000 euro! Anderzijds was het gebrek aan full frame ook een fameuze last. Die D2X had een hele reeks foto’s die ik gemaakt had door de ruis fameus verbrod, en dit deed voor mij de emmer overlopen. Ik heb toen Alles verkocht en heb me een 5D gekocht. Deze was slechts de helft van de prijs van de D2X maar in mijn ogen op alle gebied beter. Sindsdien was er geen weg terug. Ondertussen heb ik de canon 1ds markIII gekocht en beleef er heel veel plezier mee, en die 21 miljoen pixels zijn echt wel goed meegenomen, met het oog om vergrotingen, zoals bv type “rots”-foto…
    Ondertussen is er natuurlijk de nikon D3 gekomen, en als dat toestel anderhalf jaar geleden was uitgekomen had ik het gegarandeerd gekocht, maar ze zijn er gewoon veeeeeel te laat mee gekomen.

    Jimmy Kets

    april 14, 2008 at 6:26 pm

  6. Ik was onlangs in de mediamarkt aan het spelen met een Nikon D300. Machtige camera die erg goed aanvoelt. Mocht ik de komende jaren een nieuwe body kopen, dan zal het de Canon 5D zijn. Een kleine, niet al te zware full frame camera. Perfect! Als ik mijn D50 vergelijk met deze camera’s dan lijkt het wel speelgoed.🙂 Al ben ik wel tevreden over mijn D50. Meer heb ik momenteel niet nodig.

    Artur

    april 14, 2008 at 7:57 pm

  7. Jimmy, bedankt voor je reply. Wat de ruis betreft, kan ik je bijtreden al heeft Nikon met de D300 en zeker met de D3 een ferme stap in de goede richting gezet.

    Serge

    april 14, 2008 at 8:11 pm

  8. @serge: ik denk zelfs dat er veel minder ruis in de D3 zit dan in mijn 1DS MARKIII, de rollen zijn aan het keren🙂 Maar high iso is ook niet het enige dat telt bij een camera… Tegenwoordig heb ik de iso 100 knop ontdekt🙂

    Jimmy Kets

    april 14, 2008 at 8:39 pm

  9. idd ook ik heb die overstap 2jaar geleden gemaakt van Canon naar Nikon om dezelfde ruisreden als Jimmy. Toendertijd heb ik tests gedaan met de D1H van Nikon versus de Canon 5D en je zag het verschil al heel duidelijk bij 200iso. En zo heb ik hier in mijn kast nog 2xD1H en 1xD2H van Nikon liggen. Misschien kunnen mijn kinderen er later wel mee beginnen indien ze ook de liefde voor het beeld ontdekken.

    nyklyn

    april 15, 2008 at 9:13 am

  10. wij sukkelaars draaien dagelijks onze nikkel af met een stokoude D200, en jij hebt begot zomaar een D300 in de kast liggen roesten, en je moet hem nog niet eens hebben… de wereld zit niet juist ineen😉

    Patrick

    april 16, 2008 at 7:05 pm

  11. Geef hem aan Artur. En laat Artur binnen 10j als hij centen verdiend jou een recent toestel kopen.

    Pietel

    mei 1, 2008 at 12:03 pm


Geef een reactie

