Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Game Over

with 17 comments

Zaterdag en zondag vonden in het MuHKA de preselecties plaats voor de canvascollectie (voor de provincie antwerpen). via deze link kan je er alles over lezen.
Ikzelf heb meegedaan met mijn foto “Blond Hair”, lambda print gemonteerd op dibond. Lang heb ik niet nagedacht over met welk werk ik zou deelenemen. Ik had nog met 2 andere werken kunnen deelnemen, maar voor mij is dit nu éénmaal een “sleutelwerk”.
Voor ik bij de jury kwam werd ik geinterviewd door een ploeg van canvas, ook het uitpakken en het presenteren van mijn werk aan de 3 juryleden werd allemaal gefilmd. Ik heb gewoon mijn verhaal gedaan tegen de jury en het werk beschreven. Alles ging heel vlot en de jury had geen enkele negatieve opmerking, probleemloos naar de volgende ronde dus. Uiteindelijk werden er uit de duizenden werken die zaterdag en zondag aan de jury getoond, 400 weerhouden. Zondagavond is er dan een andere jury langsgeweest en die hebben dan (zonder aanwezigheid van de deelnemers zelf, een selectie van 77 werken gemaakt die te zien zullen zijn in het Bozar in Brussel. Helaas zat mijn foto niet bij die 77. Maar niet getreurd, we laten ons hoofd niet hangen, want ondertussen heb ik mijn vliegtuigtickets naar Las Vages geboekt, om er weer vollenbak in te vliegen.
Alvast veel succes aan de geslecteerden en aan de andere deelnemer in de andere provincies.

Written by Jimmy Kets

maart 10, 2008 bij 4:42 pm

Geplaatst in photography

17 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. You can’t win them all😉
    Ik vraag me af hoe groot het aandeel fotografie was in de uiteindelijk geselecteerde werken.

    Karina

    maart 10, 2008 at 8:06 pm

  2. Jammer… in elk geval veel plezier in Las Vegas!

    MJ

    maart 10, 2008 at 8:27 pm

  3. Las Vegas; da’s pas een ode aan de schone kunsten

    nyklyn

    maart 10, 2008 at 9:12 pm

  4. Ik heb daar toch een uurtje kunnen rondlopen voor ik kordaat buiten ben gezet en ondertussen oren en ogen goed opengetrokken. Er zat geen lijn in de jurering. Een zeer verscheiden bont allegaartje met een groot ego (heb er een paar live bezig gehoord op de radio, in en buiten het Muhka).’t Zou mij ook niet verbazen dat sommige juryleden een lichte intensie hadden om echt aanstormend talent in de kiem te smoren. Ik blijf erbij. Wedstrijden even als pitches in de reclame zijn dikwijls een linke boel. Maak je eigen weg zoals je nu al goed bezig bent te doen, dan volgt de rest vanzelf. En heel het gebeuren is niets minder dan een voedingsbodem voor een canvas- tv programma.Ik heb mij ook niet voorgesteld aan jou Jimmy. Omdat je er stressy bijliep. Misschien zal ik nog één foto posten van je aankomst in het Muhka.

    jef beirinckx

    maart 11, 2008 at 7:50 am

  5. @ JEf: die foto wil ik wel eens zien🙂 Of ik er stressy bijliep dat weet ik niet meer, dacht dat ik de rust zelve was🙂 Maar ik liep er wel mank bij met wat pijn, omdat ik vorige week geopereerd ben aan een liesbreuk, eigenlijk moest ik rusten in mijn bedje🙂

    Jimmy Kets

    maart 11, 2008 at 7:58 am

  6. Foto’s van de Canvascollectie op jefbeirinckx.wordpress.com

    jef beirinckx

    maart 11, 2008 at 8:32 am

  7. Jammer dat je werk niet geselecteerd is. Binnenkort mag ik mijn foto’s gaan voorstellen in het SMAK. Ben benieuwd wat dat gaat worden.

    Beste Jef, kom je op zaterdag 3 mei mee naar Oostende? We gaan daar de expo van Lisa bezoeken. Het zou leuk zijn mocht je ook meekomen. Volgens mij zijn er veel mensen die je eens willen ontmoeten, want je bent één van deze betere fotografen. Jij maakt de ene topper na de andere. Ongelofelijk!

    Artur

    maart 11, 2008 at 11:34 am

  8. Oostende zal niet lukken,Artur. Teveel om handen rond die periode.En niet overdrijven Artur,’k heb nog maar een jaartje mijn reflexcamera. Ik ben ook niet snel tevreden over mijn beelden en die van anderen .En van overmatig bewieroken moet ik ferm niezen.😉. We zullen elkaar ooit weleens tegen het lijf lopen.

    jef beirinckx

    maart 11, 2008 at 3:22 pm

  9. jammer Jimmy. Ik zag je ook niet op de fotos bij de site van de canvascolletie.
    wel grappige foto van de een zwart autotje van de branderij met een hele cameraploeg er bij.

    veel plezier met je landschaps thema in de US.
    wanneer ga je er heen en hoe lang blijft je blog stil liggen ?

    ruud

    maart 11, 2008 at 4:27 pm

  10. @ruud: van 11 tot 23 mei. Bloggen zal er niet aan te pas komen vrees ik. 100 procent concentratie op het fotograferen.

    Jimmy Kets

    maart 11, 2008 at 4:36 pm

  11. Bewonderenswaardig hoe jij gelaten kennis neemt van de uitslag van de jury. Dat pas is (voor mij) de echte fotograaf die na de misschien teleurstellende uitslag, zonder morren overgaat tot de orde van de dag. Mooi!
    Veel succes daar in de de USA!

    René

    maart 11, 2008 at 8:24 pm

  12. op http://www.flickr.com/photos/tomvancleynenbreugel kan je nog enkele foto’s bekijken van het eerste canvascollectie-préselectieweekend in Antwerpen, ondermeer eentje van jou Jimmy. Als ik me niet vergis was dat vlak nadat je je werk aan de jury gepresenteerd had … .

    Geselecteerd of niet, ‘Blond Hair’ blijft in ieder geval een topfoto !

    toomi

    maart 11, 2008 at 11:35 pm

  13. Mijn eerste reactie bij het zien van deze post was….maar maar maar doet Jimmy Kets mee met zo iets. Jij bent al lang geen aankomend talent meer in mijn ogen, maar alom gekend artiest en vakman!

    mcneel

    maart 12, 2008 at 10:41 am

  14. @mcneel: Merci voor de fijne woorden🙂 De enige reden waarom ik heb meegedaan is omdat ik op deze manier mijn werk aan een nog groter publiek zou kunnen tonen.
    Door het feit dat mijn werk niet bij de eindselectie zit, ga ik zeker niet twijfelen aan mijn werk. Het is natuurlijk ook een beetje een loterij, deze keer is mijn balletje niet gevallen🙂

    Jimmy Kets

    maart 12, 2008 at 4:35 pm

  15. Jimmy, het blijft een sterk beeld. Wel jammer dat je er niet bij bent.

    Serge

    maart 12, 2008 at 9:19 pm

  16. Veel plezier in de verenigde staten hé🙂 ! Het fotograferen zelf zorgt voor veel meer plezier dan zo’n wedstrijd. Maar als je mee mag doen, is dat altijd mooi meegenomen…

    timfreh

    maart 15, 2008 at 6:42 pm

  17. .. er ligt hier iets klaar ..

    dieterdelathauwer

    maart 16, 2008 at 6:59 pm


Geef een reactie

