Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Polaroid

with 19 comments

Gisterenmiddag kreeg ik telefoon van onze fotoredactie. De vraag was of ik een polaroid camera had. Euh neen… Maar wacht eens even, mijn vriendin heeft er één. Kan je dan eens op pad gaan en wat polaroids maken, van omt even wat, luidde het antwoord. De reden was dat polaroid ermee stopt om nog polaroid films te maken.
Mijn eerste idee was om naar zee te rijden en foto’s van het mooie weer te maken.
Maar eerst moest ik bij mijn vriendin haar camera gaan halen. Toen we de weg naar de autostrade aan het rijden waren, zag ik een zetel staan op een karretje. Dit leek me wel een leuk beeld, dus rechtsomkeer gemaakt en het tafereeltje vereeuwigd. En zo ging het maar door… aan zee zijn we nooit geraakt, omdat het veel leuker was om gewoon wat beelden te maken on the road. Autorijden en ondertussen ogen openhouden voor polaroid-interessante beelden was wel niet altijd even veilig, maar tis toch gelukt zonder accidenten. Ik heb dan een reeksje van 6 beelden samengesteld, ingescand en naar De Morgen gestuurd. Vandaag staan ze alle 6 in de krant. Dit was mijn eerste en waarschijnlijk laatste keer dat ik polaroids gemaakt heb, maar ik moet zeggen dat het leuk was.
Onderstaand beeld vind ik één van mijn mooiste beelden van gisteren.

polaroid1.jpg

Written by Jimmy Kets

februari 12, 2008 bij 8:09 am

Geplaatst in photography

19 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lekker retro!
    Ik heb hier ook nog zo’n toestel liggen, misschien best nog vlug een polaroid filmke kopen voor het te laat is.

    Didier

    februari 12, 2008 at 8:21 am

  2. ga straks de morgen eens gaan lezen in de bib.

    luisindepels

    februari 12, 2008 at 8:47 am

  3. Mooi mooi. Ik heb polaroidfoto’s altijd heel apart gevonden. Als ik zo’n toestel zou hebbben, ik zou een grote voorraad films in huis halen! Het is bovendien nog meer ‘instant’ dan digitaal, dus ook bijzonder plezant.

    Karina Brys

    februari 12, 2008 at 9:26 am

  4. superbeeld. echt mijn dada! eggleston!

    dieterdelathauwer

    februari 12, 2008 at 10:25 am

  5. Mooi beeld dat is het zeker! Lijkt mij ook wel leuk om daar nog eens me te gaan fotograferen.

    Robbie Veldwijk

    februari 12, 2008 at 10:57 am

  6. Mooie kleurtjes.

    Hoe je van zoiets heel simpel toch een interessante foto weet te maken. Machtig!

    Artur

    februari 12, 2008 at 11:12 am

  7. […] februari 12, 2008 at 12:26 pm | In Fotografie | Het einde van een tijdperk: Blijkbaar stopt Polaroid met het maken van film voor hun instant-camera’s. Jammer, […]

  8. Mooie reeks!

    Ake

    februari 12, 2008 at 12:20 pm

  9. ai, das jammer. polaroids geven altijd een fijne sfeer en erg prettige kleurtjes.
    je ziet steeds meer dat het in PS wordt geprobeerd na te maken. maar niets gaat boven de echte directklaarfoto.

    vind dit een mooi en typisch beeld voor een polaroid. prachtig gewoon.
    ga je de rest hier ook plaatsen of krijg je dan last met de baas😉

    ruud

    februari 12, 2008 at 3:35 pm

  10. Polaroid heeft iets met “overjarig, ouderwets, niet volmaakt” etc. en dat heeft zijn charme.
    Jimmy heeft dat goed gezien en zijn foto past helemaal in dat beeld.
    Jammer dat het gaat verdwijnen maar gelukkig is in mijn (foto)boekenkast heel wat te vinden met polaroidfoto’s!

    René

    februari 12, 2008 at 3:44 pm

  11. Ik heb het formaat en de kleuren die zo eigen zijn aan polaroids altijd wel kunnen smaken. Ik heb zelf een toestelletje liggen maar nooit gebruikt, films zijn ook erg duur dacht ik.

    Serge

    februari 12, 2008 at 5:25 pm

  12. Ik zag je reeks deze morgen in de krant en vond ze echt prachtig. Je foto’s passen perfect bij het concept.
    Ik hou heel veel van die typische polaroidkleuren. Helaas nooit zelf zo een camera gehad vandaar dat ik me met Photoshop moet behelpen om iets dergelijks te creëren. Het verschil blijft wel groot, je ziet dat ze niet echt zijn.
    Echt jammer dat dit verdwijnt.

    gekiekt

    februari 12, 2008 at 8:02 pm

  13. Coney Island made in Belgium

    nyklyn

    februari 12, 2008 at 8:29 pm

  14. Vooral die laatste foto in de reeks is schitterend, vind ik. Een hele nieuwe wereld gaat open voor die mannen, maar je ziet ze zo denken “ja het zal wel zijn, eerst zien en dan pas geloven”… Gek dat op dezelfde dag dat de Verschijning in Lourdes wordt herdacht, de Verdwijning van de Polaroid-Verschijning wordt aangekondigd.

    Patrick

    februari 12, 2008 at 8:57 pm

  15. Leuke foto! ’t Heeft wel iets zo’n polaroidjes.

    Mie

    februari 12, 2008 at 9:55 pm

  16. Een nog grotere zonde vind ik het verdwijnen van de polaroïdfilms voor polaroïdruggen van andere camera’s. Daar werden ook erg leuke dingen mee gedaan.

    Zonde, doodzonde vind ik het.

    Karel Brits

    februari 14, 2008 at 7:26 am

  17. Best wel een interessant artikel in De Morgen.Blijkbaar zijn er ook vele huistuinenkeuken polaroids met hoge feminatheekgehalte.

    vallalar

    februari 15, 2008 at 7:52 am

  18. Is de paniek over het ‘verdwijnen’ niet wat voorbarig? Polaroid zegt zelf te stoppen met de productie, dat klopt, maar ze garanderen voorraad tot eind 2009 en ze zoeken een andere fabrikant om de productie over te nemen. Ik lees bij Polaroid niets over ‘verdwijnen’…

    Franky Van Damme

    februari 16, 2008 at 10:10 am

  19. weet iemand misschien waar ik nog polaroid films kan krijgen?
    Email mij dan naar uniek92@hotmail.com

    Loes

    juli 6, 2008 at 6:38 pm


Geef een reactie

