Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Las Vegas

with 4 comments

De laatste weken is het in mij al lang aan het knagen… Ik wil nog eens naar Las Vegas! nu niet per se volgende week, binnen een paar maanden is ook al ok. 3 jaar geleden verbleef ik er als eens voor een weekje, maar ik wil terug. Ondertussen is mijn visie nog niet zoveel veranderd, maar ze is wel al bijgetuned. Waarom zou ik dat oude statief eens niet van onder het stof halen, en gebruiken om eens echte scherpe foto’s te maken. De laatste tijd ben ik nogal gefascineerd door “landschappen” in de ruime zin van het woord. Onder lanschappen versta ik ook interieurs, objecten of stukken van gebouwen enz. Ik heb al zo’n dingen gefotografeerd maar door mijn nogal impulsieve manier van werken mankeert het dit soort beelden vaak aan kwaliteit en scherpte, omdat ze uit de losse pols gemaakt zijn, voortaan wil ik dus van zo’n dingen scherpe beelden maken.
Ik heb net eens gekeken tussen wat “oude” vegas beelden, waar ik nog nooit iets mee gedaan heb. Ik beschouw ze als een soort van schetsen, ideeën, een soort richtlijn om dit jaar mijn nieuwe en kwaliteitsvollere beelden te gaan maken… Geen remake, maar een soort van verderzetting met een iets verder ontwikkelde geest…
Onderstaand beelden zijn allemaal op film geschoten. ALs ik scans ervan bekijk, besef ik pas hoe super de kwaliteit van de hedendaagse digitale camera’s is.

vegas1.jpg

vegas2.jpg

vegas3.jpg

vegas4.jpg

vegas5.jpg

vegas6.jpg

Written by Jimmy Kets

januari 20, 2008 bij 6:56 pm

Geplaatst in photography

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Doen Jimmy!
    Ik zie mijn snelheid van werken als één van mijn grote troeven maar om als fotograaf te evolueren moet ik mezelf ook geregeld verplichten om wat trager te gaan.

    Bert Stephani (X-Pose)

    januari 21, 2008 at 10:07 am

  2. de fallische symboliek in de eerste is niet mis :o))

    die tweede vind ik super jimmy … heeft iets dreigends in zich.
    Andere zeggen me weinig.

    Vraagje: *slikt vraag in want heeft geen zin in een technische discussie digitaal vs analoog*¨ :o))

    PS. dat van die interieurs had ik voelen aankomen!!! :o)

    dieterdelathauwer

    januari 21, 2008 at 10:23 am

  3. Las Vegas… tsss je verandert ooit op een dag eens in Elvis😉

    Imke Dielen

    januari 21, 2008 at 12:12 pm

  4. vervreemdend allemaal, opnieuw voel ik de adem van Lynch

    nyklyn

    januari 22, 2008 at 10:36 pm


Geef een reactie

