Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Straatkinderen Kathmandu

with 18 comments

7 jaar geleden trok ik naar Nepal om een fotoreeks te maken over straatkinderen. Ik deed dit voor mijn eindwerk illustratieve vormgeving en grafisch ontwerp. Al de beelden zijn op dia gefotografeerd, ingescand en dan in boekvorm gegoten als eindwerk.
Hier een selectie van 7 beelden…

nepal1.jpg

nepal2.jpg

nepal3.jpg

nepal4.jpg

nepal5.jpg

nepal6.jpg

nepal7.jpg

Written by Jimmy Kets

november 11, 2007 bij 10:04 am

Geplaatst in photography

18 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. waw

    dieterdelathauwer

    november 11, 2007 at 2:54 pm

  2. (liep je daar alleen rond met je kodak?)

    dieterdelathauwer

    november 11, 2007 at 2:54 pm

  3. Ik had al een aantal beelden hiervan gezien op je site. De eerste vind ik een prachtig portret. Heerlijke DOF! De sfeer bij twee is super. Heel mooi licht had je daar. Zeer fijne reeks met hier en daar een hondje.

    Had je kritiek gekregen op je eindwerk? Zoja, wat kon er dan beter ?

    Artur

    november 11, 2007 at 4:53 pm

  4. Mooi, mijn zus loopt daar nu ergens rond.. al denk ik niet dat ze tussen de straatkinderen zit…

    Outro

    november 11, 2007 at 5:39 pm

  5. @dieter: JA, ik liep er helamaal alleen rond met mijn kodak, niemand om mijn handje vast te houden🙂 Ik heb ook contact gezocht met deze kinderen zonder tussenpersonen ofzo.

    @Artur: ik heb geen enkele negatieve commentaar gekregen op mijn eindwerk.

    Jimmy Kets

    november 11, 2007 at 5:45 pm

  6. Knap werk, ik hou ook erg van de kleursetting, past volledig bij het onderwerp!

    MJ

    november 11, 2007 at 6:38 pm

  7. En je bent geslaagd, dat is duidelijk!
    Prachtige serie, daar geniet ik van.

    René

    november 11, 2007 at 6:51 pm

  8. Straf, zowel de foto’s als de manier waarop je in het milieu ‘geinfiltreerd’ bent. Wou ook vragen of het met contactpersoon was, maar die vraag is inmiddels al gesteld en beantwoord.

    brecht

    november 11, 2007 at 8:34 pm

  9. Helemaal andere sfeer dan je beelden nu
    De kleuren zijn voor mij mooier
    Maar ik ben ook een analoge fan dus daarmee waarschijnlijk
    Een straffe reeks!
    Proficiat

    Wees Gegroet,
    Dries

    users.telenet.be/driessegers

    Dries Segers

    november 11, 2007 at 9:16 pm

  10. Deze reeks doet me watertanden om terug te keren naar Nepal, de plannen liggen al enkele jaren op tafel. Ik zal bij gelegenheid ook enkele van mijn Nepal foto’s posten op mijn blog.

    Serge

    november 11, 2007 at 9:32 pm

  11. Hele mooie sfeervolle foto’s heb je hier neer weten te zetten! Heel erg goed gedaan gewoon dat is een feit!

    Robbie Veldwijk

    november 11, 2007 at 10:42 pm

  12. Bij je boek wordt je stil, mocht je er ooit één willen afvoeren wil ik wel één opvangen😉

    Imke Dielen

    november 12, 2007 at 9:24 am

  13. s wel heel mooi gedaan vind ik!🙂

    stuutekeer

    november 12, 2007 at 10:57 am

  14. Uit de foto ’s spreekt bittere ernst, overleving, vlucht en verdoving … maar toch ook nog die universele behoefte aan spelen en plezier maken. Doe mij als kontrast van bovenstaande maar de 4 en de 6. Knappe reportage.

    Luc Rabaey

    november 12, 2007 at 1:46 pm

  15. […] reportage van Jimmy Kets over straatkinderen in Kathmandu heeft me met heimwee doen terugdenken aan mijn eigen reis naar […]

  16. indrukwekkend.

    Ruud

    november 17, 2007 at 7:59 pm

  17. Spectaculair mooi!

    Anton

    november 19, 2007 at 9:46 pm

  18. […] reportage van Jimmy Kets over straatkinderen in Kathmandu heeft me met heimwee doen terugdenken aan mijn eigen reis naar […]


Geef een reactie

