Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Avondschool fotojournalistiek

with 6 comments

Even wat reclame maken voor een vriendin van mij die een cursus fotojournalistiek gaat geven in het Syntra. Evy Raes werkt bij het fotoagentschap Reporters.

Op 12 september start de opleiding Fotojournalistiek in avondschool bij
Syntra in Antwerpen. De bedoeling is dat de cursisten zowel opdrachten
krijgen, maar ook tips over captions, het financiële aspect, archiveren en
het omgaan met fotoredacties. De docente heeft ervaring als persfotografe en
fotoredactrice. Concrete voorbeelden van beeldmateriaal en problemen komen
vers van de pers.
Deze cursus heeft plaats elke woensdag van 19u tot 22u20 gedurende één jaar.
De enige vereiste is dat je al een diploma fotografie behaald hebt. Meer
informatie en inschrijvingen op
http://www.syntra-ab.be/opleidingen/coli.aspx?SECTORID=8&COLLIID=3262

Written by Jimmy Kets

augustus 21, 2007 bij 9:07 am

Geplaatst in photography

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Goed om weten, hopelijk geeft ze die cursus ook nog binnen 3 jaar, want dat is hoelang ik zal bezig zijn met de gewone fotografie cursus in SyntraWest Brugge. Als ik daarmee klaar ben brei ik er misschien nog een jaartje aan🙂.

    CraHan

    augustus 21, 2007 at 9:26 am

  2. Bedankt voor de mega-super-tip ! ’t Is nog niet voor direct, maar ga het wel onthouden… Diploma fotografie; komt dat overeen met 4 jaar avondschool st-lucas ?

    brecht

    augustus 21, 2007 at 6:01 pm

  3. Lijkt me interessant…. ik ga me vlug inschrijven😉

    P@rick

    augustus 22, 2007 at 8:35 am

  4. Ondanks dat ik nooit een foto-avondschool heb gevolgd, hoop ik wel dat men er wat praktijk leert. Laatst nog zag ik iemand die notabene van een ”fotobijspijkerschool” kwam, (zoals hij mij later vertelde), die zich verwonderde dat hij onscherpe beelden kreeg. Hij fotografeerde op f/20 uit de losse hand in een donkere steeg😀 .

    Ik heb hem dan maar uit de brand geholpen😉 .

    Tim Freh

    augustus 22, 2007 at 4:48 pm

  5. Bedankt voor de tip, alleen jammer dat het in Antwerpen is, is voor mij niet haalbaar om dat uur…

    Serge

    augustus 30, 2007 at 2:33 pm

  6. Ik lees hier vanalles over fotografie in avondonderwijs. Kan iemand mij daar iets meer over vertellen want ik wil dat dit jaar ook doen. Doet Sint-Lucas (Gent) of het KASK zoiets en waar vind ik daar informatie over? Is dat diploma dan evenwaardig aan een dat je kan behalen in dagonderwijs?

    sart68

    augustus 30, 2007 at 8:58 pm


Geef een reactie

