Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Onzen ouwe

with 15 comments

Onzen ouwe, ja dat is de bijnaam die mijn vader van mezelf lang geleden al kreeg. Tis komkommertijd dus geen nieuwe beelden. Dan maar een foto uit de oude doos. Toen ik nog thuiswoonde in Kessel bij mijn ouders fotografeerde ik hen regelmatig. Allez, tot mijn vader zijn geduld op was en ik van diens rondvliegende sloefen moest vluchten🙂 Those were the days🙂 Die beelden die ik van vader en moeder maakte, stuurde ik dan door naar de krant voor in het archief. En te pas en vaak te onpas werden en worden ze nog steeds gebruikt bij het illustreren van bepaalde artikels in De Morgen. Tis altijd wel grappig om hen dan in de krant tegen te komen en gelukkig kunnen zij zelf der ook mee lachen.
Mijn vader en broer zijn mega Manchester United supporters, mijn vader wel nog 1000 keer erger dan mijn broer. In 2004 heb ik van hen een fotoreportage gemaakt tijdens één van hun voetbaltrips naar Manchester, te bekijken op mijn website.

Written by Jimmy Kets

augustus 8, 2007 bij 10:55 am

Geplaatst in photography

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dag Jimmy,

    Sinds een tijdje ben ik een trouwe lezer van je blog (je machtige foto’s kende ik al langer uit de gazet), en ik zou zeggen: gewoon verder schrijven, jong! (en verder schone foto’s maken natuurlijk).

    Groetjes,
    Jelle
    http://www.jellevermeersch.be

    Jelle

    augustus 8, 2007 at 11:17 am

  2. héhé de goeie ouwe foto’s uit de doos van je rommelkot :p

    Imke Dielen

    augustus 8, 2007 at 1:20 pm

  3. @imke: uit mijn kraaknette archiefkamer zul je bedoelen🙂

    Jimmy Kets

    augustus 8, 2007 at 1:37 pm

  4. Mijn excuses James :p

    Imke Dielen

    augustus 8, 2007 at 2:51 pm

  5. >> die ik uitgemest heb :p😉

    Imke Dielen

    augustus 8, 2007 at 2:51 pm

  6. @imke: waarvoor veel dank!

    Jimmy Kets

    augustus 8, 2007 at 3:10 pm

  7. Heerlijk interieur.

    Pietel

    augustus 8, 2007 at 5:28 pm

  8. Helaas heeft het goddelijke interiaur 2 jaar geleden plaats moeten maken voor een abstract kleurenspel aankleding

    Jimmy Kets

    augustus 8, 2007 at 5:33 pm

  9. Geweldige serie, en wat een fotogenieke vader heb jij!

    Didier VH

    augustus 8, 2007 at 8:34 pm

  10. het filmke: met vlag en meezingend met voetballiedjes ontbreekt hier nog ;o)

    Mie

    augustus 8, 2007 at 8:59 pm

  11. Ai ai, je familie moet precies iets kunnen verdragen😉

    Veerle

    augustus 9, 2007 at 1:17 am

  12. Plezante reeks! Die vader en broer van jou zijn prima acteurs, vooral ’s ochtends🙂 De foto’s zijn ook herkenbaar JK.

    Karina

    augustus 9, 2007 at 7:19 am

  13. Die foto is wederom erg grappig! En die tafereeltjes rondom (nachtkastjes vol rommel, foto aan de muur, enz.) zijn om van te smullen…

    Serge

    augustus 10, 2007 at 3:02 pm

  14. Toch nog even reageren: Je was vroeger wel een aardig flitser. Dat is de afgelopen tijd toch wel afgenomen, nu ik je foto’s van de laatste maanden bekijk. Misschien komt dat zelfs/wel door die 2.8 op die groothoek?

    Niet dat die flits-foto’s niet mooi zijn, maar ik wilde het toch even kwijt…

    timfreh

    augustus 17, 2007 at 3:01 pm

  15. @tim
    dat flitsen heeft niks met die groothoek of 2.8 te maken. Vroeger had ik ook zo’n 17-35 spul van nikon. Het verschil is dat bij nikon je wel moest flitsen omdat het anders één grote ruisboel was in donkerdere lichtomstandigheden en hogere iso waarden. Bij Canon is dat niet het geval en kan je precies het beeld maken dat je wil, ook zonder flits.

    Jimmy Kets

    augustus 17, 2007 at 4:47 pm


Geef een reactie

