Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Her”DOG”innedal

with 10 comments

Gisteren voor de 4de maal post gevat aan Hertoginnedal. Wachten wachten en nog eens wachten. Tis soms een hondenstiel🙂 maar zolang de zon een beetje schijnt ist best nog te doen.
Gisteren oa Bart Somers gefotografeerd. Had een reekske foto’s van de man gemaakt waarvan de onderste vandaag in De Morgen stond. Heb te horen gekregen dat de man in kwestie er absoluut niet mee gediend was met zo’n belachelijke foto🙂 Ja, het was me al opgevallen dat de politiekers tegenwoordig wel erg iets te veel begaan zijn met hun imago, evenals hun woordvoerders die vaak bij het maken van een portret als schoothondjes toezien dat meneer of mevrouw de politieker hun haar wel goed zit, of het niet beter is een foto te maken zonder das, nee niet voor die achtergrond enzovoorts… Wat kan je der mee doen? Eens goed mee lachen is mijn gedacht!🙂🙂🙂

Written by Jimmy Kets

juli 31, 2007 bij 5:49 pm

Geplaatst in photography

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Right on…🙂

    Eddy

    juli 31, 2007 at 6:28 pm

  2. Super! De breedhoek werkt perfect. Somers staat er fantastisch op🙂 Doe vooral zo verder Jimmy.

    Karina Brys

    juli 31, 2007 at 7:22 pm

  3. Er is iets met die foto’s die ik heel mooi vind… hierboven lees ik iets over een breedhoek. Ik ken daar niets van, ik mag dingen gewoon mooi vinden zonder te weten waarom🙂

    Outro

    juli 31, 2007 at 9:06 pm

  4. Het eerste beeld is gewoon grappig en leuk. Wat doet een mens zoal als hij daar uren moet wachten…
    Het beeld van Somers zou ik zeker ook plaatsen. Heel bewust. Ik vind Somers zo één van die politici die een ontzettend saaie en kunstmatige uitstraling hebben. Elk beeld lijkt hetzelfde en inwisselbaar. Net daarom zou ik zeker voor dit beeld kiezen. Het verrast en het springt in het oog. Dus een goede keuze van de krant😉 Een foto die je in het artikel trekt.
    Dat hijzelf dit beeld niet leuk vindt is vooral zijn probleem zou ik denken

    veronique

    augustus 1, 2007 at 8:49 am

  5. @Outro: Groothoeklenzen (in dit geval 16mm bij de eerste foto, denk ik) zorgen voor vertekening in een foto (meestal aan de randen). Daardoor staan de benen van de hond ook zo raar ‘vallend’. De meeste kijkers vergeten dat je heel erg dicht op het onderwerp moet gaan om ze er ‘helemaal’ (met de vertekening rekening te houden) op te krijgen. In dit geval lijkt het me dat Jimmy een heel stuk dichter bij de hond stond als op de foto te zien is.

    Het probleem is dat een (beperkt) aantal mensen die vertekening ‘raar’ of ‘niet mooi’ vind.

    De woordvoerder heeft het niet zo op pers, zoals er te zien valt :S . Een ongeïnteresseerd iemand zoals hij verdient deze foto!

    Tim Freh

    augustus 1, 2007 at 1:22 pm

  6. @Jimmy: Ik heb inderdaad een foto iets teveel bewerkt. Dat gebeurd mij meestal erg snel, omdat ik soms iets te ‘overijverig’ ben met bewerken. Photoshop zal nooit een goede vriend worden (ook al is het zowat de handigste ‘helptool’), maar ik probeer van anderen te leren…

    Vraag aan Jimmy: Waarom fotograferen persfotografen de laatste tijd zoveel met groothoeklenzen/Fisheyes?

    timfreh

    augustus 1, 2007 at 1:34 pm

  7. @ tim: geen idee waarom persfotografen veel breedhoek gebruiken. Als he met 5 fotografen hetzelfde onderwerp fotografeert kan je moeilijk met een tele werken want dan staat iedereen in de weg. Ik vind het veel dynamische qua beeld, en je bent meer betrokken bij je onderwerp. Maar soms fotografeer ik ook met tele gewoon omdat ik er zin in heb en hiermee kan je ook leuke dingen bereiken die je met een breedhoek niet kan. (ik denk nu even aan je foto met die vlammen waar precies die vogel doorvliegt), door die vervlakking kan je dingen samen brengen tot een nieuw geheel.
    De ene keer fotografeer ik met mijn markIII en 16/35mm maar dan plots heb ik weer zin om een foto te maken met mijn 5d met een vaste 50mm erop… afhankelijk van het onderwerp en de goesting vant momement.

    Jimmy Kets

    augustus 1, 2007 at 4:42 pm

  8. Mooi beeld!

    maarten

    augustus 1, 2007 at 5:09 pm

  9. Twee geweldige foto’s!

    Een groothoek(zoom) kan een fantastische lens zijn, maar je moet hem goed weten te gebruiken.

    Serge

    augustus 1, 2007 at 7:16 pm

  10. Zeker blijven doen… fun fun fun

    Imke Dielen

    augustus 7, 2007 at 11:11 am


Geef een reactie

