Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

USA Dag 3

leave a comment »

Vandaag was het zover, ik ben Coney Island een bezoekje gaan brengen. Tientallen keren heb ik Bruce Gilden’s boek ‘Coney Island” doorbladerd en telkens was mijn mond opengevallen van verbazing! Wat een schitterend fotograaf! Foto’s allemaal met breedhoek en in zwart wit, gemaakt vooral in de jaren 70. Back to 2007 nu! Voor 2 dollar bracht de metro mij ter plaatse op welgeteld 50 minuutjes vertrekkende van hartje Manhatten. Het was geenszins mijn bedoeling om Bruce Gilden’s boek te evenaren. We leven nu trouwens in een heel andere tijd. Mensen zijn veranderd en ook de houding ten opzichte van fotografie (zie ook dag 9). Ik heb er zo’n 6 uur rondgedwaald tot ik totaal op was, zowel fysiek van de hitte en het gezeul met mijn gerief als psychologisch, ja fotografie is meer dan op een knopke duwen en leuke situaties registreren, het is psychologie ten top, je dringt immers het leven binnen van wildvreemden…
Heb net op mijnen mac hier in Antwerpen een selectie gemaakt van 5 beelden die in mijn ogen bij elkaar passen en iets vertellen… Ik hoop ze te kunnen presenteren op een fotopagina ergens in de krant. Vandaar dat ik ze nu niet op dezen blog ga plaatsen.
Nadien metro gepakt en na 50 minuutjes was ik terug in’t stad (ja Antwerpen, er zijn nog andere steden). ’s avonds botste ik nog op één of andere modeshoot op Times Square, heb van deze maagden maar enkele foto’s gemaakt…

Written by Jimmy Kets

juli 21, 2007 bij 10:05 am

Geplaatst in photography

Geef een reactie

