Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Nikon photo awards EXPO

with 5 comments

Sinds vorige week loopt in het fotomuseum in Antwerpen de foto expo van de Nikon Photo Awards.
Zaterdag ging ik eens op mijn gemak een kijkje nemen. Geen proper ingekaderde foto’s met bijbehorende naamkaartje en zorgvuldig getypte bijschriftjes, maar wel een “ellenlange projectie” (allez, 3 projecties, die de zelfde foto’s met ietwat tijdverschil de 3 verschillende muren van de gallerij vant fotomuseum beschijnen). De totale duur van zo’n cyclys heb ik niet gechronometreerd, maar ik kan zeggen dat het lang was, zeer lang en vermoeiend. Komt het door het feit dat er geen zitobject was of kwam het doordat de selectie van de beelden niet echt denderend te noemen was? Uiteraard zijn er sterke beelden tussen die je doen blijven en kijken, maar er zat toch ook werk tussen dat van een laag niveau was, geeuw. Wat mij persoonlijk stoort is dat er geen naamsvermelding was bij de geprojecteerde beelden (toch wel één van de basisrechten van de persfotografie zo dunkt me).
Genoeg geklaag en gezeur, hier ist goeie nieuws: Tis gratis!

Written by Jimmy Kets

juli 5, 2007 bij 11:48 am

Geplaatst in photography

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Inderdaad,
    Een vermelding van wie het gemaakt heeft is zoveel leuker voor de fotograaf in kwestie en ook voor de kijker, voor zich verder te gaan intreseren in de dingen die hij ziet.
    Het fotomuseum kan dus wel beter!
    Ik zal ook eens gaan kijken in augustus

    Groeten!

    Dries Segers

    juli 5, 2007 at 4:20 pm

  2. wat is me dat, we zijn toch beter gewoon dan dat😉 het is zo moeilijk niet om iets deftig te maken van een tentoonstelling… toch?

    Imke Dielen

    juli 6, 2007 at 9:57 am

  3. Een tentoonstelling die de foto’s projecteert…. Op ’t eerste zicht lijkt het een origineel idee, maar toch is dat -imho- niet zo interessant.
    Ik kan me goed voorstellen dat je bij bepaalde foto’s bv wat langer wil blijven stilstaan, en dat je andere foto’s dan weer vluchtiger bekijkt (of zelfs skipt).

    Frederik

    juli 6, 2007 at 5:29 pm

  4. Projecties zonder zitmeubelen zijn zo museum. Saai.

    Duval Huillaume

    juli 7, 2007 at 4:01 pm

  5. Het is gratis? Niet té hollands he😛 …

    Tim Freh

    juli 7, 2007 at 11:03 pm


Geef een reactie

