Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

New York here I come (again)

with 6 comments

Ik ben nog maar pas bekomen van mijn vorig USA tripje en volgende week ga ik al terug. En dit terwijl ik met mijn duizenden foto’s van vorige reis bijna nog geen zak heb uitgespookt, shame on me. Ja, dat zal voor later zijn. Waarom nu plots weer op reis? Een paar maand geleden heeft mijn broer, die op een reisbureau werkt, 2 vliegticketjes gewonnen naar New York. Bij gebrek aan andere slachtoffers schoot enkel ik nog over. “Ja, maar ik ben net naar Amerika geweest…. anderzijds…. why not.” Gewoon doen dacht ik.
In 1999 bezocht ik voor de eerste keer New York als een citytripje. Ik was toen nog niet lang bezig met fotografie. Ik fotografeerde toen zowel in kleur als zwart-wit (zie onderstaande foto). In 2003 bezocht ik nog eens New York, dat was het begin van een roadtrip. Ik heb in New York toen bijna geen enkele foto gemaakt, omdat het me om de één of andere rede niet kon boeien denk ik. Raar. Ik ben echt benieuwd wat het nu gaat geven. Deze keer ga ik normaal gezien een dagje naar Coney Island om er een repo te maken (in eerste instantie voor mezelf, en hopelijk als ie goed is, verschijnt hij wel eens in de krant). Erna nog een vol dagje de stad in trekken en nadien nemen we de trein richting Boston waar we een auto zullen huren. Nadien gaan we nog enkel dagen rondtouren naar… ik weet het zelf nog niet, mijn broer weet dat hopelijk wel.

Written by Jimmy Kets

juni 29, 2007 bij 9:43 am

Geplaatst in photography

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ha! Ik zal ook in New York te vinden zijn, weliswaar pas in augustus. Veel plezier alleszins.

    stijn

    juni 29, 2007 at 11:21 am

  2. Iedereen gaat op vakantie bahalve ik (zo lijkt het wel). Voor mij zijn de rookpluimen van ruikerige fabrieken meer weggelegd als parelwitte zanden😉 .

    timfreh

    juni 29, 2007 at 12:23 pm

  3. tiens, ik ga met een kameraad in augustus ook naar new york, allez, ’t is nog niet beslist. zal de eerste keer zijn. heb ook nog niet beslist welk fotomateriaal ik ga meenemen en/of ik in zwart-wit en/of kleur ga fotograferen.

    serge

    juni 29, 2007 at 12:50 pm

  4. hi Jimmy, die foto op pagina één gisteren was heel grappig. De hoofdrol is volgens mij weggelegd voor die fotografen die allemaal naar hun beelekes op hun kodakskes staan te kijken. Zo missen ze zelf niet alleen hét moment tussen Leterme en Verhofstadt, maar worden ze onbewust de toegevoegde waarde van deze foto.
    Goeie reis!

    P@rick

    juni 30, 2007 at 9:02 am

  5. Geniet ervan!😉

    Imke Dielen

    juli 3, 2007 at 8:08 am

  6. Ik ben verliefd op New York

    Dries Segers

    juli 3, 2007 at 10:27 am


Geef een reactie

