Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Sugar Time

with 8 comments

Zondag, ondertussen ist hier al weer 1 uur ’s nachts. Vandaag een verkiezings foto-dagje achter de rug waarvan ik hier nu niks ga posten.
De grote winnaar vant weekend is voor mij Sugar Jackson. Zaterdagavond was het Sugar Time in de Lotto Arena hal in Antwerpen.
Het was de eerste keer dat ik echt een bokswedstrijd fotografeerde, allez, sportfoto’s tout court. Ni simpel, touwen die constant in de weg hangen, cameraman die af en toe in je beeld komt lopen, scheidrechter die in de weg staat en razendsnelle punches. Gelukkig was ik gewapend met mijn nieuw Mark III machien wat het fotograferen iets makkelijker maakte. Maar tis niet zo dat ge constant de sluiter blijft induwen aan 10 beelden per seconde en continu laat scherpstellen dat je dan goede beelden hebt… het vraagt vooral heel veel ervaring om dit echt goed te doen. Respect voor de doorwinterde sportfotografen! Maar we hebben ons best gedaan en veel bijgeleerd ent was vooral heel leuk om eens te doen. Er hing een super sfeertje, waarvoor voornamelijk de Ghanese supporters van Sugar verantwoordelijk waren.
12 rondes duurde het gevecht tussen Jackson en zijn Italiaanse tegenstander Christian De Martinis. Net wanneer ik dacht dat het bijna gedaan was in de 12de en laatste ronde, werd De Martinis genadeloos tegen het canvas geklopt. Ik dacht even dat ie dood was, er zat totaal geen beweging meer in, akelig zicht…
The crowd goes wild! Sugar ! Sugar! Sugar!

Written by Jimmy Kets

juni 10, 2007 bij 11:25 pm

Geplaatst in photography

8 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fantastische Collage😛 !

    timfreh

    juni 11, 2007 at 7:54 am

  2. Geweldige foto’s, Jimmy. Ik heb de laatste ronden ook “live” gezien op ATV. Maar als die KO pas in de 12de ronde was, hoeveel duizenden foto’s moet jij dan ondertussen niet hebben gemaakt met dat Mark III-machien?

    P@rick

    juni 11, 2007 at 8:47 am

  3. Wat een gruwelijke sport. Maar wel mooie foto’s

    yab

    juni 11, 2007 at 9:10 am

  4. Prachtige actiefoto’s.

    buddha

    juni 11, 2007 at 1:30 pm

  5. Die laatste is een echte”Kets” !

    Vanavond is King Sugar te gast in ‘zomer 2007’ op één.

    Artur

    juni 11, 2007 at 3:45 pm

  6. Ik zag er al een aantal in de krant vandaag. Goed werk inderdaad. Foto’s van de verkiezingen heb ik niet gezien, of heb ik erover gekeken?

    Karina Brys

    juni 11, 2007 at 4:43 pm

  7. Wow het is goed gelukt!!!

    Imke Dielen

    juni 12, 2007 at 9:45 am

  8. Hoi!

    Mooie foto’s zeg!
    Nu is het zo dat ik binnenkort ook een reportage rond de ring en mijn vraag is welke lens je hebt gebruikt?
    Is het zo dat je mag flitsen bij (boks) ring gevechten?
    Of heb je zeer zeker een 2.8 lens nodig?
    Ik heb zelf de 24-105 f4 en 50 mm f1.8 van Canon op mijn 30d.

    groetjes Rob

    Rob

    december 2, 2007 at 11:22 am


Geef een reactie

