Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Back to Nikon…

with 10 comments

Zondag vertrek ik voor 3 weken naar The States. Mijn Canon MarkIII die ik besteld had, is helaas nog niet geleverd, dus heb ik enkel één canon body (5d) om mee te nemen. Om 3 weken op reis te gaan is dat een beetje riskant, want als ie het om één of andere reden na een week het begeeft, dan sta ik daar mooi te schilderen. Het is me al 2 keer overkomen, telkens toen ik op reis was in Amerika. 2 keer heeft daar mijn nikon f100 het begeven, tof, toen had ik gelukkig het f50 instapmodelleke bij als backup.
Dus één body riskeer ik niet… Had ik overlaatst geen Nikon young promising photographer prijs gewonnen? Ah ja, ze hadden mij een D200 beloofd, die ik tot vanmorgen nog niet gezien heb. Snel maar even bellen naar een Nikon persoon om te vragen of ik hem al zou kunnen krijgen om mee op reis te nemen… Geen probleem zo bleek, er was wel geen nieuwe D200 te vinden, enkel een vervangtoestel D200 was er voor handen. Euh, ik heb wel geen enkele nikon lens meer vertelde ik er meteen bij aan de telefoon… Geen probleem, ik zou ook een 17-55mm lens krijgen om mee te nemen op reis.
Allez, ik naar Brussel gecrossed en daar mijn nikon D200 en lens gaan halen. Onderweg ben ik bijna geplet door een camion, schrik van mijn leven , maar door een reeks geclassoneer had ie het door… hij keek even zo achteruit van allez, wa zitte gij nu te tuuteren. Het schol geen haar!
Allez, nu heb ik tenminste een reserve kodakske mocht “my beloved 5D” het begeven.

Written by Jimmy Kets

mei 11, 2007 bij 4:54 pm

Geplaatst in photography

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Met een 5D kan je niks verkeerd doen🙂

    Jimmy Kets

    mei 11, 2007 at 5:36 pm

  2. Durf het bijna niet te vragen, maar vond het niet onmiddellijk terug: welke lenzen gebruik je eigenlijk op je 5D, Jimmy?

    bruno

    mei 11, 2007 at 6:13 pm

  3. @bruno : 16-35 mm 2.8, een vaste 50mm 1.8 en een 70-200mm 2.8

    Jimmy Kets

    mei 11, 2007 at 6:30 pm

  4. Die 70-200mm F/2.8 L USM steekt me echt de ogen uit. De F/4 versie is natuurlijk heel wat goedkoper (awel, ik kom er nu in de buurt). Ik zal wel zien wat ik ga doen (misschien mijn huidige tele verkopen)…

    timfreh

    mei 11, 2007 at 7:08 pm

  5. In de States zal je zoiets niet snel gebeuren in het verkeer.Is het een rondreis?(als ik zo nieuwsgierig mag zijn?)

    judy

    mei 12, 2007 at 4:03 am

  6. @judy
    JA, het is een rondreis. New-Orleans, Memphis, Texas,…

    Jimmy Kets

    mei 12, 2007 at 6:32 am

  7. Alé ik ga zonder bellen naar Duren en kom met een D200 en een 18-200 f/3.5 VR naar huis… ze hadden wel geen 10.5mm meer… blijkbaar kan Nikon ze niet rap genoeg maken… toch een goed merk hé😉

    manu

    mei 12, 2007 at 9:08 pm

  8. Van de 17-55mm ga je verschieten. Als ik mij niet vergis heb jij op de D2X niet met DX lenzen gewerkt?

    En een F100 die het begeeft? Dan haal jij toch gemane stoten uit met je materiaal.🙂

    Pietel

    mei 13, 2007 at 7:28 pm

  9. Die F100 was niets dan miserie. Plots had de sluiter het begeven, dan is ie hersteld geweest, enkele weken later terug kapot, en dit herhaalde zich nog eens… Eens kapot altijd kapot… Op aandringen van Calumet hebben ze mij dan een nieuwe gegeven, die na een tijdje zelfde probleem had.

    Jimmy Kets

    mei 14, 2007 at 1:35 am

  10. Luxebeest, oh ja een telefoontje doen en dan heb ik wel een camerake😉

    Imke Dielen

    mei 14, 2007 at 8:43 am


Geef een reactie

