Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Back home

with 4 comments

Vrijdagavond 11 uur. De temperatuur bedraagt 16 graden weeklinkt het uit de boksen van de airbus waarmee we net geland zijn in Melsbroek. 1 dag vroeger dan gepland, want normaal zouden we nog Chad bezocht hebben maar door omstandigheden is dit niet doorgegaan. De dag na Darfur hebben we nog met onze prive jet Juba bezocht in Zuid-Soedan, dat toch meer “Afrikaanser” was dan Khartoum. Tijdens de busrit over hobbelige wegen kom je ogen te kort. De ene fotogenieke situatie na de andere, die je helaas niet deftig kan fotograferen vanuit de bus. We hebben daar onder andere een school bezocht en een hospitaal (zie onderstaand bericht). Het was niet altijd makkelijk fotograferen in dat hospitaal, niet iedereen wilde graag op de foto, en dat moet je dan ook respecteren. Het hospitaal beeld dat mij het meeste is bijgebleven is dat van een verbrande jongen die een sigaret in zijn handen heeft, en zijn blik in diens ogen…
Het waren lange dagen. ’s avonds voor het slapengaan heb ik telkens al mijn beelden bekeken, geselecteerd, bewerkt en doorgestuurd. De ene nacht tot half 4 gewerkt en 3 uurtjes geslapen. De nacht nadien heb ik tot half 3 gewerkt en om half 5 moest ik al weer op. We zijn dan om 5 uur vertrokken richting piramides van Merö. 3 uur in een buske zitten om er te geraken, ogen dicht maar de slaap kon ik niet hervatten. Koppijn des te meer. 2uurkes in de brandende hitte van de woestijn gelopen om enkele stukken steen te bekijken die me nu niet konden boeien, de kamelen er rond des te meer, brave beesten. Karel De Gucht heeft er ook ééntje bereden, toch maar even vastgelegd en 4 en een half uur later in’t Hilton doorgestuurd naar de krant, waar ie de dag nadien niet zou verschijnen, jammer. Koffers pakken en’t buske in naar onze privé airbus, wat een luxe…

Written by Jimmy Kets

mei 6, 2007 bij 8:20 pm

Geplaatst in photography

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Welcome back!
    Heb je nu wat tijd om terug op adem te komen of moet je direct terug aan het werk?

    DoN

    mei 6, 2007 at 10:03 pm

  2. één dagje heb ik terug op adem kunnen komen, de dag nadien ben ik al wer uit mijn nest gebeld voor 2 opdrachten🙂 Nog 5 dagjes werken nu en ik kan nog eens op reis naar The States.

    Jimmy Kets

    mei 7, 2007 at 7:17 am

  3. 😦 en enige kans om effe dag te komen zeggen?

    Imke Dielen

    mei 7, 2007 at 10:26 am

  4. Welkom! Ik ben blij dat je weer terug bent😉 .

    timfreh

    mei 7, 2007 at 11:08 am


Geef een reactie

