Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Gaten in mijn geheugen

with 2 comments

Net terug uit Brussel… wat een rit, had besloten om voor mijn terugweg mijn gps niet van stal te halen en ben maar op de wilden boef beginnen rijden richting Antwerpen. Een half uur door de straten van Brussel gecruised op zoek naar een punt van herkenning maar het duurde lang eer ik een bordje HOME tegenkwam, mijn gezichtveld begon ook stilaan te vertroebelen… Uiteindelijk ben ik dan toch thuis achter mijne mac beland…
Oh ja, In Brussel was de vernissage van Dieter Telemans zijn foto expo Troubled Water, zeer toepasselijk gepresenteerd in een oud zwembad ergens in Vorst. Enkele oude bekenden tegengekomen waar ik ooit nog mee samengewerkt heb, maar waarvan me de naam weeral ontglipte (:-) net zoals ik bij het stubru interviewke niet op de naam Artur kon komen).
Mooi fotowerk trouwens van Telemans.
Voor ik naar de vernissage vertrok besefte ik plots dat ik vanmorgen nog een foto gemaakt had voor De Morgen van de Meir. Ik stond vertrekkensklaar en dan plots beseffen dat je die foto’s van de Meir nog moet doorsturen voor de krant van Morgen… ja mijn geheugen is aan het crashen.
Vanmiddag ben ik nog mijn nieuwe postkaartjes gaan halen bij den drukker, printconcept.be deze keer. Geen Zebra, maar wel “Blond Hair”, een foto uit 2004 die ik ook al enkele keren in Szymon Gallery verkocht heb op groot formaat. Vorige week had ik plots de ingeving om dit beeld op A5 formaat (dubbele grootte van een postkaart) te laten drukken, op mat papier. Vandaag waren ze dus klaar. Den druk was deze keer wel oke, kleuren net iets gesatureerder dan het origineel maar çavakes. Gelukkig maar, want ik heb er 2500 stuks van🙂 Morgen maar eens naart fotomuseum gaan en hopen dat ze die willen te koop aanbieden in hun shop. Thuisgekomen met de 3 dozen vol kaarten, kreeg ik de ingeving om van mijn 40 cent foto (toiletdame op eroticabeurs…) een postkaart te laten drukken, heb heel de handel dadelijk naar den drukker doorgestuurd, en tegen dat ik van Darfour terugkom, liggen ze hopelijk deftig gedrukt, op me te wachten. Ik ben nogal impulsief, als ik iets in mijn kop krijg moet dat zo snel mogelijk uitgevoerd worden, voor ik het vergeet🙂
Vandaag nog in de gallerij langsgeweest. Er kwam net een vrouw binnen. Aan de muur hing mijn Zebra foto (lambda afdruk 115cm op 75cm, gemonteerd op aluminium). De vriendelijke en goedlachse vrouw die eigenlijk langskwam om naar werk te zien van een chinese kunstenares, was onmiddellijk geïntrigeerd en geamuseerd door het beeld van de zebra. Ik heb haar wat uitleg gegeven en we hebben een terrasje gedaan en even later hakte ze de knoop door en kocht ze mijn werk. Mijn dag kon niet meer stuk. Een foto in de gallerij verkopen is voor mij één van de leukste momenten die je als fotograaf kan meemaken.
Ze vroeg me hoeveel stuks er van waren. 15 stuks antwoordde ik haar en vertelde dat dit nr 1 van 15 was. De gallerijhouder corrigeerde me en zei me dat dit al de 2de van 15 was… Mijn geheugen weeral gecrashed… Ofwel wordt ik oud ofwel hebben de 3 spuiten die ik gehad heb tegen gele koorts en ander exotisch wild zijn neveneffecten… Ja, even later kwam mijn geheugen terug naar boven en wist ik terug dat die zebra foto (editie 1) al eens verkocht was geweest. Op de achterkant stond de bevestiging: 2/15.

Written by Jimmy Kets

april 28, 2007 bij 12:02 am

Geplaatst in photography

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dank U dank U🙂

    Jimmy Kets

    april 28, 2007 at 8:17 am

  2. Hopelijk zijn WCmadam foto’s wel op ’t juiste formaat!😉

    Proficiat met de (nogmaals) verkoop!😉 Staat nu gelijke stand met “Wind” zeker?😉

    Imke Dielen

    april 28, 2007 at 12:20 pm


Geef een reactie

