Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

All you need is space

with 12 comments

Vandaag tussen mijn 4 opdrachten door, eens op mijne koop geweest… Darfour nadert en ik kwam tot de conclusie dat mijn laptop die ik meeneem propvol zit…niet echt handig als ik elke avond daar zo’n 8 gig aan materiaal wil inladen. My good old g4 (die ik spoedig de deur zal wijzen) en 3 externe harde schijven (zo’n 710 gig samen) beginnen uit hun metalen omhulsel te barsten. Ja, ik weet dat er iets bestaat als dvd’s schrijven, maar daar ben ik te lui voor. Overlaatst is er nog ééntje met 200 gig aan meteriaal gecrashed, maar ik heb mijn les nog altijd niet geleerd… Dus heb ik me nog maar eens ééntje van 250 gig aangeschaft, voor 150 euro kunde nu ni sukkelen dacht ik bij mezelf.

Written by Jimmy Kets

april 26, 2007 bij 4:18 pm

Geplaatst in photography

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Backup’s maken lieverd! Backup’s!!! Idd ge gaat het nooit leren😉 :p

    Imke Dielen

    april 26, 2007 at 4:38 pm

  2. 1. Backups maken.
    2. 150 euro voor 250 gB is weldegelijk veel !

    Thomas

    april 26, 2007 at 4:58 pm

  3. Ge betaalt gewoon de merknaam, Lacie. Zeker veel te veel. Ik heb in de Carrefour een hele tijd terug een externe van Maxtor met 250GB opslag aan 99 euri gekocht. Opzoek gaan naar promoties!

    Beau

    april 26, 2007 at 5:12 pm

  4. Tja die Lacie’s, ze staat nog wel schoon op mijnen bureau, 4 in a row🙂 Zo’n maxtor zou dan uit de toon vallen.

    Jimmy Kets

    april 26, 2007 at 5:48 pm

  5. 250 gig maar ? Me dunkt ben jij al aan de terabytes toe🙂

    Mikaël

    april 26, 2007 at 7:12 pm

  6. Ik heb zopas een Icy Box behuizing + 500Gb HD nog net geen 200 euro betaald, groot voordeel: je kan die harde schijf er heel gemakkelijk zelf uithalen en vervangen door een andere.

    oogsnoep

    april 26, 2007 at 7:49 pm

  7. Ik heb de 500 gb, zelfde behuizing. Duurder dan de gemiddelde schijf (350 euro), maar wel volledig aluminium behuizing en met fan. Ik hou m’n data graag koel… Binnenkort nog eens een backup van m’n backup maken. Dan mag het wel een goedkopere behuizing zijn, die moet dan toch in de kluis.

    Perre

    april 27, 2007 at 9:53 am

  8. Dit model met 500 gig staat voor geen 300€ bij de kleine IT pro. IS een interessant machien wegens firewire 800, behuizing en cooler. Goeie aankoop.

    Vergeet daarnaast niet dubbel (off locatie) te backuppen en misschien tijdens je shooting een kleine externe HD (120gig zonder voeding) mee te nemen om meteen te dubbelbackuppen.

    Pietel

    april 27, 2007 at 10:52 am

  9. met de Canon 1D kun je twee geheugenkaartjes in je camera steken, en hem instellen om automatisch alles te backuppen op het tweede kaartje.

    Handig is wel een externe harde schijf met netwerkaansluiting, daarmee kun je van overal ter wereld aan je bestanden, én je harde schijf hangt niet aan je pc zelf, dus als die ontploft heb je je bestanden nog😀

    Pieter

    april 27, 2007 at 11:42 am

  10. Ja en ontploffen dat kennen we hé James!😉

    Imke Dielen

    april 27, 2007 at 1:19 pm

  11. Laatst was er op de (nederlandse) televisie iets over die externe harde schijven. Het bleek dat die dingen na een tijdje vergaan :S. Een ‘tijdje’ is misschien iets té overdreven, maar na 50 jaar zou het wel eens problemen kunnen opleveren (als er dan al geen nieuwe uitvindingen op dat gebied zijn gedaan).

    Tim Freh

    april 27, 2007 at 2:37 pm

  12. alles is vergankelijk … en zeker dvd’s…
    imo is een RAID 1 configuratie het zekerste …

    vinz

    april 28, 2007 at 1:32 pm


Geef een reactie

