Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Eindelijk bijna weekend…

with 6 comments

Tis bijna weekend en tis nodig, iets te hard gewerkt deze week, veel te weinig geslapen en onregelmatig gegeten, ik voel het aan mijn hart. 2 dagen eens niks meer met fotografie te maken hebben, allez das te bedoeling. Gisteren weeral 5 opdrachten gedaan op een nuchtere maag met slechts 2 uur slaap achter de rug. Diverse repokes gedaan en portretten waaronder Luc Tuymans, grave gast met schoon schilderijen, maar niet voor een gewone mens zijn portomonee. Ik zal dan maar nen Jimmy Kets aan de muur hangen🙂
Tussen de opdrachten door ben ik nog even bij Metro foto gepasseerd want daar was een Canon demo dag, waar ook de Canon Eos MarkIII te bewonderen en uit te proberen was. Ontvangen door een goedgemutste verkoper, die in mij waarschijnlijk een potentiële klant zag… maar op’t einde van de test heb ik hem ontnuchterd door te vertellen dat ik de camera al op een ander gekocht heb, ouch, dit volledig terzijde.
Die MarkIII is echt wel een ongelooflijk beest van een camera, 10 beelden per seconde, daar gaan we van genieten, en argwanende mensen die me nog lastigvallen zullen op hun tellen moeten passen, want met dat machien kunt ge een fameuze saflet uitdelen.
Wel eens leuk om gezien te hebben wat ik nu eigenlijk blindelings gekocht heb, enkel nog wachten op de levering…

Written by Jimmy Kets

april 20, 2007 bij 10:37 am

Geplaatst in photography

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ok dat wordt dus zeker gevaarlijk😉 wanneer gaan we ons fotorecord nog eens breken? En op hoeveel stond dat aantal nu alweer?

    Anyway, je kan je OFF-weekend al goed starten vanavond als je meegaat!

    Imke Dielen

    april 20, 2007 at 12:21 pm

  2. Daar sta ik dan met mijn 350D’tje. Nou ja, voor iemand zonder “grote” inkomsten is dat natuurlijk mooi. Maar ik lonk (ook) naar “meer”😉.

    timfreh

    april 20, 2007 at 12:54 pm

  3. Op tijd in uw bedje kruipen hé kerel. Waar heb jij je schietijzer dan gekocht?

    Pietel

    april 20, 2007 at 3:11 pm

  4. Ik kan pas in mijn bed kruipen als het werk gedaan is he🙂
    Mark III gekocht bij Calumet, toen er een promotie was, slechts 2999 exclusief BTW, daar kunde ni voor sukkele.

    Jimmy Kets

    april 20, 2007 at 10:13 pm

  5. jimmy, een vraagje: waarom een 1DMark III als je een 5D hebt? die laatste is fullframe en de Mark III is de 1.3 cropsensor als ik me niet vergis. is dat niet te veel aanpassen of valt dat goed mee? zou een 1Ds dan niet een logischere keuze zijn? of zie ik dat verkeerd?

    serge

    april 21, 2007 at 11:17 am

  6. Met een 5D moet je geen uur in de regen fotograferen want dan dnk ik dat je hem in de vuilbak kunt kieperen. 5D is iets te plastiek naar mijn goesting. Ook de 5D vind ik te traag, niet dat je altijd x aantal beelden per seconde moet maken, maar soms komt dat als persfotograaf echt wel van pas.De inhoud is natuurlijk wel fantastisch. Daarom ga ik mijn 5D ook bijhouden als 2de body en als ik mijn 16mm echt nodig heb. Die crop sensor 1,3 maakt me niet zoveel uit, Als je altijd met nikon 1,5 verlenging gewerkt hebt, is dat zeker te pruimen. Een 1ds maarII bv, is een heel mooie camera, misschien wel ideaal, maar ik heb geen zin om 7000 euro ofzo aan nen body te geven. Dan geef ik liever nu 3600 (inclusief) aan ne markIII en koop ik me nog ne goeia macpro computer met 30 inch scherm en dan heb ik nog geld over. Voor de job die ik doe heb ik absoluut geen 16 miljoen pixels nodig. 10miljoen van de MARK III volstaat ruimschoots.

    Jimmy Kets

    april 21, 2007 at 1:14 pm


Geef een reactie

