Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Van Den Hond

with 5 comments

Dinsdag 10/04/2007
Om 9 uur ’s morgends de eerste opdracht: Hans Van Themsche die voor de raadkmer moest verschijnen in Antwerpen, geen HVT te bespeuren uiteraard, enkel advocaten dwarrelden door het Vlinderpaleis.
Next stop Firean Hotel in de Karel Oomsstraat in Antwerpen AGAIN! Een pittoresk hotel waar ik al tientallen keren portretten heb moeten maken van schrijvers, telkens weer opnieuw in datzelfde hotelletje. Elke vierkante meter, spiegel, binnenkoertje, traphal en stoel heb ik daar al gebruikt, evenals alle fotografisch interessante elementen buiten: betonnen muren, divers hekwerk enzovoorts… Ja ik weet het, misschien moet ik meer naar de mens zelf zien in plaats van den decor. Maar meestal heb je 5 tot maximum 10 minuten om de klus te klaren en moet je snel denken en nog sneller doen. Vandaag heb ik een stuk “onontgonnen” marmer benut van de inkomhal met de onvermijdelijke reflectie van de schrijfster haar gezicht in.
Nadien naar de redactie in Brussel gebold alwaar een nieuwe opdracht op me lag te wachten: volkstuintjes die door de NMBS onteigend worden… Samen met de journliste van dienst er naartoe gereden in mijn veel te vuile “voiture”. Aangebeld, en verwelkomt door een braaf madammeke en… ne nond (en dan nog van het schoonder soort: van het type Labrador. Op dat moment wist ik al dat deze viervoeter een plaatsje in mijn foto zou krijgen.
Ja, ik beken, ik heb iets met honden. Waarom? Een hond is nu eenmaal een “visueel interessant object”. Allez, niet alle honden, er zijn ook er ook die ik niet zou fotgraferen. Jack Russels en labradors en hun langharige variant de Golden Retreivers blijven mijn favorieten.
Die labrador doet me net even terugdenken aan een buurhond die ik vroeger had als kind: Den Barrie, die we dan streelden, mijn broer streelde ocharme het beest in de verkeerde richting waardoor diens haren recht begonnen te staan, maar dit volledig terzijde. HONDertussen heb ik op mijn flickr site nog enkele viervoeters geplaatst.
Gisteren nog kreeg ik de vraag of ik zelf honden heb: Nee is het antwoord, zolang ze geen honden uitvinden die je niet moet voederen en die zelf niet naar het toilet kunnen gaan en den bril omhoog zetten, moet ik er geen hebben.
Onderstaand beeld is nu geen “speciale” foto, het was gewoon leuk om doen. Nog even blijven staan mevrouw, tot dat den trein voorbijkomt…..

vokstuintje.jpg

Written by Jimmy Kets

april 11, 2007 bij 6:40 am

Geplaatst in photography

5 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. héhé, en hoe lang heb je daar moeten staan wachten? :s

    Imke Dielen

    april 11, 2007 at 8:12 am

  2. viel nog mee hoor, 10 minuutjes ofzo. Bij de eerste poging met passerende trein verstopte de hond zich achter de boskes, tussen even terug wachten tot de trein nog eens passeerde en den hond braaf op zijn plaatstke bleef zitten🙂 Good Boy!

    Jimmy Kets

    april 11, 2007 at 8:18 am

  3. Ik lees het u graag schrijven over Golden Retrievers, ik heb er zo eentje in huis en het is echt een tof beest. Je moet er inderdaad veel mee bezig zijn hé.
    Leuk om die honden als een rode draad door je laatste foto’s terug te zien.

    David

    april 11, 2007 at 11:11 am

  4. JK was dat niet die fake doggy lover??? hihi
    Groeten van een brave Lila

    Lila

    april 11, 2007 at 5:51 pm

  5. Mooi gedaan. Geen speciale foto? Ik heb nog maar weinig mensen foto’s zien maken in een volkstuintje in brussel (ook al heb ik die wél gezien vanuit de trein tussen Schuman & Noord)

    timfreh

    april 12, 2007 at 3:52 pm


Geef een reactie

