Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Belwinkel

with 10 comments

Gisteren een vol donderdagje, voor de verandering eens niet tot 11-12 uur uitgeslapen, want vroege opdrachten zijn bij ons eerder uitzonderlijk. Om 8u30 moest ik al een politieker fotograferen in een tankstation langs een autostrade, cosy. ’s middags een beeld maken van een belwinkel in de Carnotstraat, voorafgegaan door een persconferentie (broodje zalm was het deze keer). Snel naar huis met den tram, gartis dan nog wel want als journalist heb je recht op zo’n omnipas waarmee je gratis gebruik kan maken van De Lijn hun diensten, tof. Helaas maak ik hiervan zelden gebruik. Als fotograaf moet je net iets mobieler zijn want mijn volgende halte was Borgloon! Zo’n 100 kilometer voor de boeg en nog eens hetzelfde terug. Met het maken van die foto ben je dan 10 minuutjes bezig maar daarvoor ben je bijna wel 3 uur van huis.
Vandaag stond mijn foto van de belwinkel niet in de krant, wegens plaatsgebrek. Gelukkig was er nog wel een plaatsje vrij op het net.

belwinkel.jpg

Written by Jimmy Kets

april 6, 2007 bij 8:16 am

Geplaatst in photography

10 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Maar waarom doet me dat nu weer denken aan iets?🙂

    Imke Dielen

    april 6, 2007 at 9:09 am

  2. Naar goeie gewoonte een sjieke foto!

    David

    april 6, 2007 at 10:52 am

  3. Hebben ze je niet gezien (of stonden ze te poseren)? Het ‘buitenlands’/appart kleurgebruik maakt de foto (voor mij dan) erg mooi!

    Tim Freh

    april 6, 2007 at 1:18 pm

  4. Dag Tim, ze zaten niet te poseren. Ben der wel eventjes binnengeweest en tegen één van de gasten eerst een klapke gedaan. Dus niet zomaar de eerste de beste belwinkel binnengestormd, klik klik en terug buiten.
    greetz.

    Jimmy Kets

    april 6, 2007 at 1:32 pm

  5. Vertel je de mensen eerst waarom je hun foto neemt of is het shoot first, talk later?🙂

    David

    april 6, 2007 at 1:36 pm

  6. Als ik het op voorhand vraag vertel ik de mensen ineens waarvoor ik de foto’s maak.
    Maar 99 procent van de gavallen vraag ik nooit aan de mensen of ik hen op mijn gevoelige plaat mag vastlegggen. Omdat daartegen de “situatie” en hun spontaniteit weg is.
    De meeste van mijn foto’s ontstaan meer op de straat, maar als je een winkel ofzo binnengaat, dan ligt dat al moeilijker.

    Jimmy Kets

    april 6, 2007 at 1:54 pm

  7. Maar hoe heb je je camera in deze winkel dan gebruikt? Het ziet er niet naar uit dat je mijlenver van de personen hebt gestaan😉. Mijn vraag is dus uiteindelijk: Welke lens heb je gebruikt?

    timfreh

    april 6, 2007 at 3:35 pm

  8. Hierbij de camera gegevens, de lens die op mijn CANON EOS 5D stond was de 16-35mm 2.8

    ISO Speed: 800
    Aperture: 4
    Focal length: 23 mm
    Exposure pgm: Manual
    Exposure: 1/80 Sec

    Jimmy Kets

    april 6, 2007 at 4:45 pm

  9. Wat een heerlijke straatfoto! Ik ben jaloers. Niet alleen de houding van beide heren, maar ook de kleurtjes (van de hokjes en deuren welteverstaan).

    Karina Brys

    april 6, 2007 at 6:11 pm

  10. Niet te doen hè, Kets! Allemaal mooie plaatjes. Jammer dat ze niet allemaal in de krant komen. Maar ik wacht nog op de hondenexpo.🙂

    TS

    april 12, 2007 at 7:30 pm


Geef een reactie

