Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

GAS STATION

with 4 comments

Vorige zondag was op Canvas de eerste aflevering van Gas Station.
Canvas site: “Gas station is een hoogst originele documentairereeks over de activiteiten en het leven in en om benzinestations over heel de wereld. Die benzinestations blijken telkens weer een microkosmos te zijn van opmerkelijke uitbaters en passanten. Cineast Luc Vrijdaghs speurde de wereld af – van Arizona tot India en van Australië tot Nigeria – op zoek naar benzinestations zoals je ze maar zelden ziet.
Met zijn camera en zonder enig commentaar laat Luc Vrijdaghs de kijker kennismaken met het doen en laten van uitbaters, klanten en toevallige passanten.”
Een dikke pluim voor Luc zijn prachtige fotografie. De eerste aflevering speelde zich af in Arizona, zeer mooi in beeld gabracht, vandaar dat ik dit hier even aanhaal. Ik kijk al uit naar de komende afleveringen.

Onderstaand beeld is een foto die ik maakte in een tankstation in Amerika, zo’n 5 jaar geleden.

gasstation.jpg

Written by Jimmy Kets

april 3, 2007 bij 11:03 am

Geplaatst in photography

4 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. ‘k Heb die aflevering toevallig ook gezien en was ook best onder de indruk van de fotografie. Zelf droom ik er ook van zo’n reeksen te maken. Echt echt wegdromen voor mij.

    Dieter

    april 3, 2007 at 11:13 am

  2. Volledig mee eens – ten tijde van de eerste proefafleveringen (ergens in 2003) werkte ik voor het productiehuis achter deze reeks en herinner me danig onder de indruk geweest te zijn van de Ierse aflevering. Waarom die de televisieselectie niet gehaald heeft, is mij dan ook een raadsel. Te traag voor deze tijden waarschijnlijk. Al is de rest zeker ook de moeite.

    Djivy

    april 3, 2007 at 12:19 pm

  3. Weet je nog in welk(e) plaatsje/stad dit tankstation stond?

    Ann

    april 3, 2007 at 3:34 pm

  4. Geen idee:-/

    Jimmy Kets

    april 3, 2007 at 3:50 pm


Geef een reactie

