Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Een nieuwe maand

with 15 comments

Een nieuwe maand begint steeds met het einde van de vorige. Tijd om de broodnodige factuurkes te maken voor mijn geleverde prestaties voor De Morgen en nog van enkele publicaties her en der. Maar tis ook de tijd om de eerste voorafbetaling van de belastingen te doen… daar gaan mijn inkomsten🙂 Maar ik mag nog niet klagen. Een manier om je belastingen wat te drukken is onkosten maken, het aangename aan het noodzakelijke koppelen. Hopelijk eind deze maand, en anders begin volgende, staat me dit machien te wachten. De Canon 1d MarkIII ! Wat een beest, ik heb hem nog niet in mijn pollen gehad, maar ik heb hem al wel een paar weken terug besteld bij Calumet voor een schappelijke prijs (3600 euro inclusief BTW). Schoon speelgoed denk ik dan. Voor de moment werk ik nog met mijn Canon 5D, een prima camera.
Voorheen was ik een Nikon D2Xuser maar de hoge ruis vanaf 800 asa begon me fameus mijn keel uit te hangen, wat wel jammer is voor een camera waarvoor ik 5000 euro betaald heb. Voor de rest was ie wel in orde hoor, maar als persfotograaf moet je vaak in miserabele lichtomstandigheden werken en dan kom je er met 640 asa niet. Salu Nikon dus. Heb nog geen moment spijt dat ik op Canon ben overgeschakeld. Enige nadeel van die 5D is dat ie nogal platiekerig aanvoelt, en ik zou niemand aanraden om er uren mee in de regen te staan, want dan kan je hem wel wegsmijten. Het is dus vooral de inhoud die telt. Maar ik mis wel een robuustere body die tegen veel stoten kan, dus vandaar dat ik mijn zinnen nu op de MarkIII gezet heb, niet dat ik mijn 5D ga verkopen want ik denk dat beide camera’s elkaar perfect kunnen aanvullen. De rede voor een 2de body ligt ook aan het feit dat ik volgende maand voor een paar weken naar The States trek, en dan is een 2de toestel altijd wel handig als het andere het begeeft. Hopelijk wordt de camera tijdig geleverd en kan hij me vergezellen tijdens mijn trip naar de US and A.

Written by Jimmy Kets

april 2, 2007 bij 11:56 am

Geplaatst in photography

15 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beste Jimmy,
    Het stuk over de ‘vrouwenbenen en andere delen van het vrouwelijk geslacht’ werd hier op de redactie in het algemeen met meer enthousiasme onthaald dan je uiteenzetting over cameramerken. Bij deze een welgemeende oproep: nog meer pikante stuff, aub! Op een dag als deze kan een mens toch niet anders dan dagdromen van heerlijke zomertaferelen op ’t balkon in plaats van de twijfel tussen een Canon en een Nikon??
    Dit geheel terzijde, want je blog is volgens ons een aangenaam lichtpuntje in donkere komkommertijden!
    De fanclub van de stoelleuning

    Marjan

    april 2, 2007 at 2:04 pm

  2. Dag Marjan, allez, goed om weten dat de redactie meeleest, kan ik rekening houden met jullie gevoelens en wensen🙂
    Dju, ik zal me nogal moeten inhouden…
    Niet ziek worden daar van den airco he!

    Jimmy Kets

    april 2, 2007 at 4:35 pm

  3. hahaha de morgen onderonsjes😉

    Imke Dielen

    april 2, 2007 at 6:33 pm

  4. Ik heb de 1D mkIII (prototype) op de Canon Pro days gezien. De nieuwigheden en verbeteringen lijken me heel nuttig voor ‘echte’ fotografen. De ideale camera voor persfotografen volgens mij.
    Voor mij ligt hij voorlopig helaas nog buiten (mijn financiële) bereik maar eerlijk gezegd heb ik voor mijn werk ook niet echt een body nodig waarmee je onder de douche een nagel in de muur kan kloppen.

    Fantastisch trouwens dat je een blog begonnen bent. Altijd leuk om de belevenissen van een werkende fotograaf te lezen, doorgaan!

    Bert (x-pose)

    april 3, 2007 at 6:45 am

  5. De 1D mkIII….voordat ik klaar ben met sparen hebben ze al lang nieuwe beelddragers uitgevonden ;)…

    timfreh

    april 3, 2007 at 2:51 pm

  6. Welke kant van de U.S. of A ga je volgende maand doen? (nee, ben helemaal niet curieus hoor ;-)).

    Veerle

    april 3, 2007 at 4:50 pm

  7. Dag miss Sunny-Veerle-California,
    volgende plaatsen staan op het programma:
    New Orleans
    Memphis! ik hoop dat dit het hoogtepunt gaat worden.
    Texas toestanden.
    enzovoorts.
    De reis is eigenlijk bijna volledig samengesteld door een vriend en vriendin die meegaan.
    Mijn enige prioriteit deze reis is om Elvis te ontmoeten🙂 De rest laat ik gewoon op me afkomen. Ik weet nooit op voorhand wat ik ga fotograferen, ik loop meestal wat doelloos rond…

    Jimmy Kets

    april 3, 2007 at 5:38 pm

  8. Ja ja, doelloos😉

    Imke Dielen

    april 3, 2007 at 8:18 pm

  9. Aha🙂 die kanten hebben we nog helemaal niet gedaan, maar staan ooit nog wel es op het programma. Moest je richting SF komen laat je het maar weten… je bent altijd welkom voor een bbq🙂.

    Veerle

    april 4, 2007 at 2:15 am

  10. Bedankt voor de uitnodiging🙂

    Jimmy Kets

    april 4, 2007 at 7:33 am

  11. Je neemt toch geen blondjes mee op reis?

    Pietel

    april 4, 2007 at 9:27 pm

  12. nee, hoe kom je erbij🙂

    Jimmy Kets

    april 4, 2007 at 9:59 pm

  13. In Memphis moet je zeker binnenspringen in ‘Schwabs Dry Goods Store’ : http://www.frommers.com/destinations/memphis/S27323.html on Beale Street 163. Say hello to Elvis for me.

    judy

    april 5, 2007 at 3:53 am

  14. Is genoteerd🙂

    Jimmy Kets

    april 5, 2007 at 7:27 am

  15. @ Pietel: dank u! :p

    Imke Dielen

    april 5, 2007 at 3:23 pm


Geef een reactie

