Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Weekenddienst

with 2 comments

Deze week ben ik “standby” voor De Morgen, dit impliceert oa dat ik weekenddienst heb. Dadelijk een politica gaan fotograferen en vanavond uitreiking van De Gouden Uil in het Hilton Hotel in Antwerpen. Die uitreiking van dat gouden gevogelte heb ik al enkele keren moeten fotograferen.
Maar vanavond ga ik tussen de plechtigheden door of achteraf mijn blik en fotomachien nog eens richten op vrouwenbenen of andere stukken van het vrouwelijk geslacht. Op zo’n uitreikingen zijn vrouwen meestal serieus “opgedrussed” (opgemaakt, opgedirkt). Dus wie weet zit er wel een leuk beeld in voor mijn vrouwenreeks…
Damn, er schiet me plots iets te binnen, die uitreiking wordt live uitgezonden door canvas… En die mannen zijn nogal streng, je mag op die en die vierkante meter staan en niet verder… daar gaat mijn plan om vrouwen te fotograferen… Pff… Misschien achteraf dan, of ook niet… Hopelijk wel en kan ik morgen een leuk fotoke posten…

Written by Jimmy Kets

maart 31, 2007 bij 2:34 pm

Geplaatst in photography

2 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bizar, ik wist niet dat Canvas zo kristisch was op de aanwezigheid van “beeldcollega’s” in hun kader. Zo erg is dat toch helemaal niet als er af en toe een fotograaf door het beeld huppelt… Toch wel irrant dat we als fotograaf aan de kant gehouden worden door collega’s, een strijd die ik vaak voer op school, bewegend beeld versus stilstaand😛

    Klaas

    april 2, 2007 at 8:32 am

  2. De rede dat we niet in de “afgebakende zone” mochten komt waarschijnlijk doordat het spel georganiseerd was door canvas zelf, geen gouden uil zonder canvas. Een soort tv-studio op locatie, zelf zou ik het niet storend vinden om fotografen af en toe eens door het beeld te zien lopen, is altijd wel grappig om zien.
    Maar vaak gebeurt het bij het fotograferen van nieuws of persconferenties dat cameramensen precies denken dat hun werk het belangrijkste is en dat wij MAAR fotografen zijn…

    Jimmy Kets

    april 2, 2007 at 8:59 am


Geef een reactie

