Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Postkaartjes zebra

with 12 comments

Vandaag kon het een heuglijke dag worden voor mij. One small step for mankind, one giant leap for me…
Een vijftiental dagen geleden nam ik de beslissing om een postkaart te laten drukken (bij http://www.printsmile.be) van mijn ZEBRA foto. Dit nav de China foto expo die momenteel loopt in het Chinees Paviljoen in Brussel waar foto-werk te zien is van Tim Dirven, Dieter Telemans en mezelf. Postkaartjes dus om aldaar aan het onthaal te kunnen verkopen.
Met zeer grote verwachtingen ging ik mijn bestelling met 1000 kaartjes afhalen bij een courier bedrijf. Stevig verpakt, 5 pakjes van elk 200 kaartjes.
Ouch😦 Kaartjes zien er te donker gedrukt uit… Damn…. godver…shit…. De druk op zich viel precies nogal mee, alhoewel, ik had iets meer scherpte bij offset druk verwacht. Achteraan de tekst ziet er proper uit, alhoewel, hier is ook een zekere rastering van het zwart te bespeuren, had gladdere lettrerkes verwacht, damn, shit fuck again X 1000
Misschien is het allemaal niet zo dramatisch want ik denk niet dat een leek het verschil ziet, maar toch, ik ben nogal perfectionistisch en kan dus niet 100 procent tevreden zijn. Ik ga ze nu niet ritueel verbranden ofzo, dus heb ik alvast een pakje van 200 stuks naar het Chinees Paviljoen gebracht, en hopelijk worden ze alle 200 verkocht, nog 800 te gaan!!!

ZEBRA POSTKAARTJES

Written by Jimmy Kets

maart 30, 2007 bij 2:09 pm

Geplaatst in photography

12 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kop op! Waarschijnlijk komt alles goed met die kaartjes. Meestal ben je zelf alleen kritischer op je eigen werk (is niet altijd goed trouwens). Een voorbijganger weet toch niet precies wat jij ‘perfect’ vindt.

    En daarbij, op het eerste zicht zien die kaartjes er toch mooi uit?!

    timfreh

    maart 30, 2007 at 2:35 pm

  2. Ja, ik vergelijk ze met een lambda afdruk die ik van de ZEBRA heb laten maken, die was in mijn ogen wel perfect. Op de China expo hangt dit beeld ook, 1m80 breed, deze is dan weer een soort van print en die is dan weer veel te flets!
    De twee zullen elkaar wel compenseren zeker🙂

    Jimmy Kets

    maart 30, 2007 at 2:45 pm

  3. Konden ze dan niet eerst een proefdruk maken ? Lijkt me toch standaard gang van zaken, althans voor mijn digitaal drukwerk

    Mikaël

    maart 30, 2007 at 3:54 pm

  4. Nee, van een proefdruk was er geen sprake, blijkbaar om de kosten te drukken ofzo. Ben willekeurig op het net op zoek gegaan naar een drukkerij die postkaartjes kon drukken, en zo ben ik bij printsmile tercht gekomen… Denk gewoon dat het een kwestie is van met de juiste kleur- en druk profielen te werken…

    Jimmy Kets

    maart 30, 2007 at 5:13 pm

  5. Ja dat is wel typisch voor van die goedkope print service bedrijven. Die zetten (sommige toch) alle beelden om naar tiff’s, gerasterd dus. Kwestie van geen problemen te hebben bij het op plaat belichten.

    Ik zou wel zo’n kaartje kopen als ik een tegenkom …

    1983

    maart 31, 2007 at 1:39 pm

  6. Telemans… leuke naam voor een fotograaf. Heb je ook een collega Visoog?

    Leuke kaartjes alleszins. Als ik u een euro stort, stuur je er dan eentje op met gepersonaliseerde boodschap?🙂

    Pietel

    maart 31, 2007 at 3:34 pm

  7. Laat die euro maar vallen, als je mij je thuisadres mailt, doe ik er maandag er ééntje op de post!

    Jimmy Kets

    maart 31, 2007 at 3:54 pm

  8. Zie je Jimmy, je bent al aan het verkopen😉.

    timfreh

    maart 31, 2007 at 7:57 pm

  9. Jimmy, Fona en ikzelf willen ook wel een paar van je postkaartjes een nieuwe thuis geven. Laat maar weten hoe we die kaartjes kunnen adopteren!

    Pieter Claerhout

    april 1, 2007 at 8:37 am

  10. Dag Pieter, stuur me je thuisadres maar door dan zal ik je enkele kaartjes opsturen

    jimmy Kets

    april 1, 2007 at 10:47 am

  11. Kaartje ontvangen, waarvoor dank!!!!!😀

    Imke Dielen

    april 2, 2007 at 6:38 pm

  12. […] tentoonstellingen. Vooral die van de Reuters kon me boeien. In de shop van het museum heb ik me het postkaartje van Jimmy gekocht. Toevallig fotografeer ik twee minuten later deze man. De achtergrond komt me bekend […]


Geef een reactie

