Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Herman De Croo

with 6 comments

Vandaag niet meteen een boeiend dagje met spectaculaire foto’s. Als fotograaf ben je nog altijd afhankelijk van de realiteit, die vandaag oa bestond uit een slaapverwekkende uiteenzetting van het jaarrapport van de federale ombudsmannen in de ambtswoning van Herman De Croo… geeuw. Ja, wat moet je hier als fotograaf mee aanvangen, je kan gewoon de sprekers fotograferen en wat achtergrond flou, maar dat zou nogal voorspelbaar zijn. Om hieraan te ontsnappen ben ik dan maar op de grond beginnen kruipen op zoek naar een iets andere benadering en kwam uit bij een stoelleuning. Deze heb ik dan maar gebruikt om een beeld in te kaderen, geaccentueerd met de strepen van dit zitobject, geeuw. Ik weet het, het zijn truuken van de foor, maar uiteindelijk levert het nog een vormelijk interessant beeld op. Achteraf nog even aan de curves trekken tot het geel van het scherm spatte…
Tijdens de resterende uiteenzetting van de ombudsman, heb ik mijn 70-200 lens maar bovengehaald en op De Croo gericht om een archieffoto van de man te schieten. Tot mijn verbazing en plezier keek ie een aantal keren recht in mijn Canon, handig. Resultaat is een portret dat lijkt alsof het gemaakt is tijdens een prive fotosessieke.
Einde speech.
Snel doorspoelen met 2 glazen champagne (het mag gezegd worden: het was lekkere, bedankt mede belastingbetalers). Op naar de volgende persconferentie…

De Croo

Written by Jimmy Kets

maart 28, 2007 bij 6:00 pm

Geplaatst in photography

6 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fijn dat je deze prachtige foto’s met ons wilt delen. Echt zalig dat je met een fotoblog bent begonnen. Ik ben benieuwd wat je de komende dagen gaat laten zien.

    Artur

    maart 28, 2007 at 6:23 pm

  2. Een 70-200 lens uit de L-serie? Als prof. zou ik toch liever de lens met het IS systeem willen bezittenπŸ˜‰. Ik ben aan het sparen voor de ‘lichtarmste’ lens (zonder IS systeem…).

    timfreh

    maart 28, 2007 at 6:54 pm

  3. …But only if you have money.

    Het gemene zaakje is dat het materiaal erg duur is. Op ‘oudere’ leeftijd misschien niet meer zozeer. Hier en daar klus ik wat bij om wat te verdienen. Toch heeft school mijn eerste prioriteit. Met een goede scholing kan het zaakje straks wel betaalbaar zijnπŸ˜‰.

    Tot nu/dan toe blijft het bij kwijlen…

    Tim Freh

    maart 28, 2007 at 8:14 pm

  4. Ja, ik zat gistern avond ook op zo een saaie (5 uur durende) vergadering. Vandaar wat vertraging!πŸ˜‰

    Zullen wij wel om 7 uur opstaan, en een hele dag hard werken. Kan meneer zich lekker uitslapen en champagne drinken op onze kosten! Maar top dat je toch nog de moeite neemt om het met ons te delen!!!πŸ˜€

    Imke Dielen

    maart 29, 2007 at 7:18 am

  5. 2 glazen? Ik had minstens eens hele fles verwacht. Wat zeg ik… een krat!

    Pietel

    maart 31, 2007 at 3:41 pm

  6. Sttt Pietel, je weet niet wat je zegt…πŸ˜‰
    Hij verzorgd gewoon zijn ‘goed’ imago hier online!πŸ˜€

    Imke Dielen

    april 2, 2007 at 2:22 pm


Geef een reactie

