Jimmy Kets

Jimmy Kets' BLOG www.jimmykets.be

Portret Luc en Jeroen Perceval

with 11 comments

Een luie zondagmiddag, genietend van het zonnetje in de tuin van mijn ouders in het “pittoreske” kessel, rust, relax, met nog het vooruitzicht van een bezoekje aan een vriend…. plots verstoord door een oproep van de fotoredactie van De Morgen… Dringend een fotograaf gezocht om Luc Perceval en diens zoon te gaan fotograferen in Antwerpen. Damn, dat had makkelijk geweest als ik thuis was geweest, het was op 500 meter van mijn deur. Zou ik mijn zalige rust opofferen voor een opdrachtje… Dilemma, snel denken (ondertussen dook er een leuke foto in mijn gedachte op van Luc Perceval, die ik 3 jaar voordien maakte)… euh oke, ik doe het. Auto inspringen en tegen 150 terug naart stad…ondertussen nadenkend over wat ik weeral moest aanvangen met de te portretteren mensen… Ik herinnerde me dat Luc een hoed droeg met een bril op en kreeg ik het idee om iets met vingers te doen die een bril immiteren…. Maar zouden ze dit voor mij willen doen? Ik had geluk want Luc en Jeroen waren bereidwillig genoeg om mijn idee mee uit te werken. Oef, gelukt, na enkele minuten had ik het beeld. Wel even een gat uit mijn vrije dag, maar dat is ruimschoots gecompenseerd door het beeld! Nu afwachten hoe het in de krant zal verschijnen…

Portret Luc en Jeroen Perceval

Written by Jimmy Kets

maart 27, 2007 bij 7:00 pm

Geplaatst in photography

11 Reacties

Subscribe to comments with RSS.

  1. Coole foto! en bijpassende omgeving😉

    Imke Dielen

    maart 27, 2007 at 7:09 pm

  2. Jimmy

    We onderbreken deze uitzending voor een korte reclameboodschap:
    Jimmy Kets heeft een blog. Applaus!

    oogsnoep / eyecandy v2.0

    maart 27, 2007 at 7:14 pm

  3. Leuke foto.

    Enneuh… 150 km/h rijden dat is toch niet koosjer hé.

    Pietel

    maart 27, 2007 at 7:47 pm

  4. Prachtig beeld!

    Artur

    maart 27, 2007 at 9:39 pm

  5. Ga je ook je foto’s op flickr plaatsen of lijkt je dat maar niets?

    Pietel

    maart 28, 2007 at 7:42 am

  6. Ja, Flickr, daar ga ik, als de tijd me toelaat, volgende week eens werk van maken.

    Jimmy

    maart 28, 2007 at 10:55 am

  7. De omgeving interesseert me zeer. Het lijkt wel roestend staal (?). Het contrast met de witte gezichten is dus geslaagd!

    timfreh

    maart 28, 2007 at 1:04 pm

  8. Het roestende staal: terug te vinden op 20 meter van het MUHKA (Antwerpen), allen daarheen! Die achtergrond had ik al een paar keer gebruiktbij het maken van een portret. Iedere student fotografie zal hem ook wel eens gebruikt hebben om een invulling te geven aan een opdracht: Fotografeer structuren in de stad🙂

    Jimmy Kets

    maart 28, 2007 at 4:22 pm

  9. SUPER!!!!

    Dries

    maart 28, 2007 at 6:19 pm

  10. Je betere werk. Klaar voor de overzichtsexpo van de krant.

    Pietel

    maart 31, 2007 at 3:38 pm

  11. Mooie foto ! Origineel gevonden, moet ik zeggen. Mooi contrast ook tussen de gezichten en de achtergrond.

    Thomas

    april 2, 2007 at 11:34 am


Geef een reactie

